Visar resultat 1 till 16 av 16

Diskussion: Ominstallera Homebrew

  1. #1
    Registrerade
    Dec 2015
    Inlägg
    10
    Respekt
    0

    Ominstallera Homebrew

    Försöker återinstallera Homebrew på mitt chippade wii ( chippad av PSXCARE en gång i tiden) , efter att homebrewchannel raderades, men det fungerar inte med Letterbox filen har provet med flera olika , den hänger sig bara i första bilden med vit text och svart bakgrund " this software must not be sold, neiother alone nor as a part of a bundle" mm.

    Följande står i loggfilen:

    HackMii v1.2 installer starting up
    PVR = 00087200
    running under IOS 55 rev 0x141d
    40 titles are installed
    Found IOS 80: revision: 0x1b20.
    Found IOS 55: revision: 0x141d.
    Found IOS 53: revision: 0x141d.
    Found IOS 50: revision: 0x1319.
    Found IOS 38: revision: 0xe1a.
    Found IOS 0: revision: 0x0*
    Found IOS 250: revision: 0xffff*
    Found IOS 249: revision: 0xe*
    Found IOS 36: revision: 0xc16*
    Found IOS 28: revision: 0x508.
    Found IOS 22: revision: 0x304.
    Found IOS 14: revision: 0x101.
    Found IOS 37: revision: 0x816.
    Found IOS 35: revision: 0x410.
    Found IOS 34: revision: 0x40f.
    Found IOS 33: revision: 0x410.
    Found IOS 31: revision: 0x410.
    Found IOS 20: revision: 0xc.
    Found IOS 30: revision: 0x410.
    Found IOS 17: revision: 0x200.
    Found IOS 15: revision: 0x10a.
    Found IOS 13: revision: 0xa.
    Found IOS 12: revision: 0x6.
    Found IOS 11: revision: 0xa.
    Found IOS 21: revision: 0x205.
    Found IOS 2: revision: 0x122.
    Found IOS 9: revision: 0x204.
    Found IOS 4: revision: 0x3.
    launching IOS 38 for the installer...

    IOS launched...

    IOS versions: Installer: 38, HBC: 0
    starting preparations

    Vad kan vara fel ?

    Wiiet har Ver3.2E och letterbox filer jag testat är följande

    aa1d_v108.zip
    aa1c_v108.zip
    aad50_v108.zip
    aa1b_v108.zip
    abd6a_v200.zip
    aad26_v108.zip
    aad1f_v108.zip

    En del låser sig direkt jag går in på sd kortet andra med den svarta bilden omnämnd ovan.

    Tacksam för all hjälp.

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Letterbomb är för system version 4.3, inte 3.2, Bannerbomb som var versionen innan Letterbomb var för 4.1/4.2

    För att få igång något hack alls på den igen måste du antingen uppdatera till 4.1 - 4.3 eller använda någon av spel exploitsen som finns du kan läsa mer om dom olika exploitsen här: http://wiibrew.org/wiki/Category:Homebrew_exploits
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Dec 2015
    Inlägg
    10
    Respekt
    0
    Problemet är just det att jag inte uppdatera konsollen får felkod 32004. Skulle behöva få den uppdaterad flr att kunna spela nya spel. Men den gamla homebrewinstallatonen som delvis ligger kvar blockerar uppdatering via internet. Kan man på något sätt installera om wiiet så det får samma filer som när Ni moddade det?

  4. #4
    Registrerade
    Dec 2015
    Inlägg
    10
    Respekt
    0
    Glömde skriva att det är bannerbomb jag har provat med

  5. #5
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Om jag kommer ihåg rätt ligger uppdaterings blockeringen i en app du kan starta med hjälp av att hålla in Reset under uppstarten, prova det och se om du får fram en meny med vit bakgrund och svart text, om det funkar ska det finnas en meny som heter något i stil med "System Menu Hacks" där du hittar uppdaterings blockeringen

    Du nämnde att den var chippad, är den det kanske chippet har blockering också (?) jag e inte jätte insatt i allt som har med Wii att göra =/
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  6. #6
    Registrerade
    Dec 2015
    Inlägg
    10
    Respekt
    0
    Jo hag har provat men det kommer inte fram något under den menyn hoppar bara tillbaks till huvudmenyn

  7. #7
    Registrerade
    Dec 2015
    Inlägg
    10
    Respekt
    0
    Kan man få fram vad man har för chip?

  8. #8
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Har du en kabel som sticker ut på baksidan av wii'et? annars kan du testa med Wiikey/Wiikey2 update skivorn(a), alternativt ska det stå på kvittot från när du chippade enheten (men antagligen har du inte det kvar?)

    Bor du i stockholm kan du svänga förbi butiken för att få hjälp att lösa alltihopa det finns uppdaterings skivor färdiga för både Wiikey och Wiikey2
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  9. #9
    Registrerade
    Dec 2015
    Inlägg
    10
    Respekt
    0
    Var kan man få tag i uppdateringsskivor till wiikey, tror jag inte jag fick när wiiet köptes från psxcare.

  10. #10
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av haz69 Visa Inlägg
    Var kan man få tag i uppdateringsskivor till wiikey, tror jag inte jag fick när wiiet köptes från psxcare.
    Dom fanns förut på wiikey.com som nu dessvärre inte funkar... men finns andra källor för dom också, diverse forum och nyhets siter som sparat filerna

    det du behöver är 2 olika, antingen Wiikey 1.99b eller Wiikey2 1.3, var noga med att välja EU versionerna av skivan så att du får rätt för din konsol

    Du hittar dom här t.ex.:
    http://****************/modules.php?...getit&lid=6765 <--- Wiikey
    http://****************/modules.php?...getit&lid=6285 <--- Wiikey2
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  11. #11
    Registrerade
    Dec 2015
    Inlägg
    10
    Respekt
    0
    Hur vet man om man har wiikey 1 eller 2 , vad händer om man uåpdaterar med fel skiva

  12. #12
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av haz69 Visa Inlägg
    Hur vet man om man har wiikey 1 eller 2 , vad händer om man uåpdaterar med fel skiva
    Kör du wiikey uppdateringen och du inte har ett wiikey kommer den säga det, samma sak med wiikey2

    Du vet om du har ett av dom chippen genom att du testar att uppdatera, säger den att du inte har chippet har du det helt enkelt inte... Wiikey har ingen kabel som sticker ut på baksidan, så har din wii en kabel som sticker ut genom USB portarna (sitter med vit eltejp) har du inte ett wiikey chip
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  13. #13
    Registrerade
    Dec 2015
    Inlägg
    10
    Respekt
    0
    Har nu lyckats köra wiikey 1.99 b uppdateringen, men det hjälper inte

    Har provat Twiligt hack, samt alla olika filer för bannerbomb
    Twilight hacket får bara detta felmeddelande: Bifogning 1280

    Bannerbomb filerna antingen låser sig när man väljer sd card eller blir svart skärm och dvd blinkar blå.

    börjar misströsta

  14. #14
    Registrerade
    Dec 2015
    Inlägg
    10
    Respekt
    0
    har nu fått in Homerbrew igen , men hur gör jag för att tillåta en uppdatering så jag kan köra det nya spelet?

  15. #15
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Bästa metoden är att återställa systemet till original, länken du la in till bifogninen funkar inte, för att den ska ha någon nytta måste du ta bort länken ur ditt meddelande (välj "Ändra Inlägg" och ta bort den delen av inlägget som ser ut något i stil med [attachment=1280])

    Desvärre har jag ingen koll på vilka mods som är gjorda på din wii så kan inte hjälpa dig speciellt mycket med hur du återställer den, det du behöver göra är att du kollar runt på nätet och ser om du hittar en guide som, visar hur man återställer dom flesta softmods eller dyligt, alternativt väntar tills någon med mer erfarenheter svarar på inlägget
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  16. #16
    Registrerade
    Dec 2015
    Inlägg
    10
    Respekt
    0
    Har fått igång allt nu.

Liknande diskussioner

  1. Ominstallera 12611?
    By Superkingpin in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2011-01-05, 21:57
  2. Hur kör jag homebrew?
    By pezmannen in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 9
    Senaste inlägg: 2008-08-29, 16:08
  3. Ominstallera XMBC
    By sommar in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2006-02-14, 13:34
  4. Ominstallera allting
    By snäll in forum Evolution-X Dashboard
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2004-04-28, 08:10
  5. Homebrew
    By supernisse in forum BIOS versioner och flashning
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2003-01-12, 18:55

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •