Visar resultat 1 till 5 av 5

Diskussion: Xbox 360 som fryser bilden

  1. #1
    Registrerade
    Jan 2016
    Inlägg
    3
    Respekt
    0

    Xbox 360 som fryser bilden

    Hej har fått ett problem med mitt xbox 360 slim. Den Har börjat att hänga sig plötsligt, låser sig och jag måste starta om. Det är inte vid något särskilt tillfälle den hänger sig utan det sker lite hurusom, antingen på en gång vid startup, efter att jag loggat in med min gamertag eller mitt
    i ett spel. Jag har pratat med xbox support och formaterat hårddisken men utan framfång. Jag har också fått detta meddelande då jag startat xboxet "some xbox features are missing or corrupt. A system update is required to replace them.... If the problem persists there may be a problem with your storage device" Filerna har laddats ned och console har startat om men inte löst problemet utan meddelandet återkommer senare. Går detta att reparera eller lösa? Är det kostsamt? Mvh

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Din konsol är helt original antar jag? isåfall är det bästa att du ringer microsoft supporten och begär att få det åtgärdat av dom, det låter som att nanden på moderkortet inte mår så bra, för att lösa det utan microsofts hjälp behöver man antagligen byta ut kretsen vilket är ett ganska stort ingrepp
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Jan 2016
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    Ok tack för svar. yes den är orginal. Är det kostsamt och värt det eller bättre att köpa en ny kanske?

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Ano1979x Visa Inlägg
    Ok tack för svar. yes den är orginal. Är det kostsamt och värt det eller bättre att köpa en ny kanske?
    Ärligt talat vet jag inte hur mycket det skulle kosta för dig att be microsoft fixa det åt dig, grejen är att konsolen tycks vara defekt eftersom den inte vill fixas med en uppdatering som dom säger att den bör göra, dom ska kunna ge dig informationen du behöver på microsoft supporten vad gäller kostnader etc.
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  5. #5
    Registrerade
    Jan 2016
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    Ok tack

Liknande diskussioner

  1. Xbox 360 fryser efter rrod fix
    By danne888 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2011-10-23, 14:47
  2. Jasper fryser bilden vid startup
    By johanzz in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2011-06-19, 22:56
  3. PS3 60gb trasigt, (bilden fryser)
    By SnokenX in forum Playstation 3
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2008-04-25, 16:37
  4. Return of the King WAM - Bilden kommer 1 minut efter bilden!
    By milk_oboy in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2004-08-14, 02:55
  5. Ny XBOX fryser midtown....
    By SaabXXXTurbo in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2003-11-14, 16:08

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •