Visar resultat 1 till 7 av 7

Diskussion: Uppdatering av xbox med LEGO star wars force awakens gone BAAAD

  1. #1
    Registrerade
    May 2014
    Inlägg
    14
    Respekt
    0

    Uppdatering av xbox med LEGO star wars force awakens gone BAAAD

    Sitter på landet och klantade mig rejält. Hade slängt in nya LEGO Star Wars -force awakens som krävde uppdatering för att köra. Då det var segt internet o jag hade brått glömde jag helt av hur jag gjort tidigare. Istället för att ladda ner uppdatering och lägga in via USB så valde ja JA på att uppdatera via skiva. "Skivan" låg ju på HDn och när det rebootade om hittade den ju inte skivan (som inte är bootbar utan ligger på hdn)

    För att lösa det formaterade jag ett usb till fat 32, laddade ner den senaste firmwaren/mjukvaran till min xbox360 via Msofts hemsida och när jag nu bootar xboxen så försöker den installera updaten men vägrar läsa från mitt usb där den faktiskt finns. Jag har testat att sätta usbminnet i båda portarna samt i xkeyns usbport. Inget hjälper.

    Jag får en felkod som sedan microsoft säger sig inte känna igen (se nedan). Jag kommer ingen vart. Vad kan jag göra??? Finns det något att göra?

    40A3-43C5-2800-0F00-C000-0034

  2. #2
    Registrerade
    May 2014
    Inlägg
    14
    Respekt
    0
    Skall tillägga att jag har läst :
    http://forum.psxcare.com/support/sho...-uppdateringar

    jag har gjort allt som står där, enligt den felkoden som pekas på där skulle det handla om en jättegammal dashboarduppdatering men har svårt att tro det, måste vara den senaste, men testat med den oavsett samt den senaste.
    Ensak jag grunnar på är om de inte brytt sig om att lägga ut den senaste dashboarden för att ladda ner än. Den senaste som jag hittar är den här: SystemUpdate_17502_USB

  3. #3
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av kantarell Visa Inlägg
    Skall tillägga att jag har läst :
    http://forum.psxcare.com/support/sho...-uppdateringar

    jag har gjort allt som står där, enligt den felkoden som pekas på där skulle det handla om en jättegammal dashboarduppdatering men har svårt att tro det, måste vara den senaste, men testat med den oavsett samt den senaste.
    Ensak jag grunnar på är om de inte brytt sig om att lägga ut den senaste dashboarden för att ladda ner än. Den senaste som jag hittar är den här: SystemUpdate_17502_USB
    Du behöver ha: http://gxarena.com/download.php/Firm...x360/17349.zip

    ** Edit: **

    Uppdaterade listan med alla versioner fram tills idag

    USB Minnet måste vara FAT32 formaterat, och du ska ha en mapp som heter "$SystemUpdate" med en fil som heter "su20076000_00000000" (dom andra krävs bara för att uppdatera avatar datan, när du väl fixat felet bör du köra 17502 så du slipper det ett tag till...
    Last edited by Swizzy; 2016-07-09 at 11:42.
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  4. #4
    Registrerade
    May 2014
    Inlägg
    14
    Respekt
    0
    Hej Swizzy
    Jag har redan två barn men skulle jag få ett till kommer ett av dem heta Swizzy i för- OCH efternamn. Så himla grymt. Löste allt och besparade mig en tripp på 16 mil. Tack snälle gud för Swizzy och 4g
    Tack än en gång för att du tog dig tid.
    Undrar om du kan berätta vad den första filen gjorde, återställde den till den dashboarden som var innan?

    MVH
    Kantarell

  5. #5
    Registrerade
    May 2014
    Inlägg
    14
    Respekt
    0
    En ytterligare fråga är, jag förstår om den är lite oftopic men passar på då jag ändå har dig på tråden. Jag har en Xbox 360 Slim 250GB med RGH-JTAG inhandlad hos psxcare. Den har jag aldrig veterligt gjort en dashboarduppdatering på. Kan jag göra det med samma metod som här, dvs via usbminne?

  6. #6
    Registrerade
    May 2014
    Inlägg
    14
    Respekt
    0
    Glöm sista frågan, måste vara trött. Tack än en gång.

  7. #7
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av kantarell Visa Inlägg
    Hej Swizzy
    Jag har redan två barn men skulle jag få ett till kommer ett av dem heta Swizzy i för- OCH efternamn. Så himla grymt. Löste allt och besparade mig en tripp på 16 mil. Tack snälle gud för Swizzy och 4g
    Tack än en gång för att du tog dig tid.
    Undrar om du kan berätta vad den första filen gjorde, återställde den till den dashboarden som var innan?

    MVH
    Kantarell
    Första filen installerade färdigt uppdateringen som du hade börjat installera från spelet du hade på din xk3y (antar jag?) den hittade inte längre uppdateringen när konsolen startade om och behövde den därför på USB Minne...

    Citat Original inlägg av kantarell Visa Inlägg
    En ytterligare fråga är, jag förstår om den är lite oftopic men passar på då jag ändå har dig på tråden. Jag har en Xbox 360 Slim 250GB med RGH-JTAG inhandlad hos psxcare. Den har jag aldrig veterligt gjort en dashboarduppdatering på. Kan jag göra det med samma metod som här, dvs via usbminne?
    http://forum.homebrew-connection.org...hp?topic=144.0 <--- här har du en hyffsat up-to-date guide för hur du gör för att uppdatera din konsol =)
    Last edited by Swizzy; 2016-07-10 at 09:33.
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Liknande diskussioner

  1. Lego Star Wars III The Clone Wars
    By Guitar in forum XBOX 360 Spelsnack
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2011-03-28, 19:36
  2. Star Wars: The Force Unleashed II
    By int21 in forum XBOX 360 Spelsnack
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2011-02-06, 20:16
  3. Star Wars: The Force Unleashed
    By int21 in forum XBOX 360 Spelsnack
    Inlägg: 12
    Senaste inlägg: 2009-07-25, 19:00
  4. Star Wars The Force unleashed
    By Grima in forum Nintendo WII - Spelsnack
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2008-09-17, 11:52
  5. Rancor i Lego Star Wars II
    By Roger Häll in forum XBOX 360 Spelsnack
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2008-01-06, 23:52

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •