Visar resultat 1 till 3 av 3

Diskussion: Fel på jättegammalt xbox360

  1. #1
    Registrerade
    Aug 2010
    Inlägg
    18
    Respekt
    0

    Fel på jättegammalt xbox360

    Hej
    Har letat länge här och på Youtube men det finns så många olika ideer så jag drar på en fråga. om det finns ett svar som man kan förstå så skicka mig gärna dit.

    Fick för ett tag sedan fatt i ett sketa gammalt fetxbox som det lös rött ifrån. tänkte att detta fixar väl jag. öppnade och ser att det är meckat med och xclamparna är utbytta mot skruvar. skruvade loss allt och ser att det saknades kylpasta på den ena grejjen där på gpun och att det var ojämt med brickor osv. tvätta rent ny kylpasta och la brickorna som de skulle (plastbrickorna och de i metall). skuva dit o satte på utan fläkt och när det bara var två kvar som blinka drog jag ut sladden och väntade så jag kunde sätta ihop allt med fläkt o så. drog igång den och dra mig baklänges. det funka som det skulle. satte ihop den och skulle börja spela. efter en stund frös det till och det börja blinka igen. kolla koden och får fram 0110. vad gör jag nu?
    vet att detta förmodligen är en av de första xboxarna utan hdmi och vad jag förstår så är den flashad då den kör brända spel även en hdd på grymma 20 gb.
    kan man göra något eller ska jag skita i att o slänga den?

    Hoppas någon ser o läser här nuförtiden.

    Med vänlig hälsning Iceaxeon

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2016
    Inlägg
    1
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Iceaxeon Visa Inlägg
    Hej
    Har letat länge här och på Youtube men det finns så många olika ideer så jag drar på en fråga. om det finns ett svar som man kan förstå så skicka mig gärna dit.
    Fick för ett tag sedan fatt i ett sketa gammalt fetxbox som det lös rött ifrån. tänkte att detta fixar väl jag. öppnade och ser att det är meckat med och xclamparna är utbytta mot skruvar. skruvade loss allt och ser att det saknades kylpasta på den ena grejjen där på gpun och att det var ojämt med brickor osv. tvätta rent ny kylpasta och la brickorna som de skulle (plastbrickorna och de i metall). skuva dit o digital grafisk design till alla satte på utan fläkt och när det bara var två kvar som blinka drog jag ut sladden och väntade så jag kunde sätta ihop allt med fläkt o så. drog igång den och dra mig baklänges. det funka som det skulle. satte ihop den och skulle börja spela. efter en stund frös det till och det börja blinka igen. kolla koden och får fram 0110. vad gör jag nu?
    vet att detta förmodligen är en av de första xboxarna utan hdmi och vad jag förstår så är den flashad då den kör brända spel även en hdd på grymma 20 gb.
    kan man göra något eller ska jag skita i att o slänga den?
    Hoppas någon ser o läser här nuförtiden.
    Med vänlig hälsning Iceaxeon
    Tjena! Hur har det gått?

  3. #3
    Registrerade
    Aug 2010
    Inlägg
    18
    Respekt
    0
    Tja vad ska man säga. Har jag den isärplockad o lägger på en extra fläkt över processorn o grafik så kan jag spela hur mycket som helst. Men så fort jag sätter ihop skiten så tar det inte lång stund förren den börjar blinka rött. Hur kul är det med ett tvspel som måste vara helt isär plockat för att det ska funka?.. synd då den är flashad vilket alltid är kul.

Liknande diskussioner

  1. Dead.Island.XBOX360-COMPLEX vs Dead.Island.JTAG.XBOX360-COMPLEX Hälp
    By Boz666 in forum XBOX 360 - BANNED FROM LIVE
    Inlägg: 18
    Senaste inlägg: 2011-09-20, 14:42
  2. xbox360
    By PAZMAN in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2009-04-30, 10:07
  3. XBOX360 - Your XBOX360 are Banned from live
    By Pluttiplutt in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 11
    Senaste inlägg: 2009-01-29, 19:28
  4. PS3>Xbox360
    By assar in forum Playstation 3
    Inlägg: 54
    Senaste inlägg: 2006-05-11, 23:44
  5. xbox360 och mac
    By Lorge in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2006-03-11, 01:13

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •