Vilket flashkort kan jag köpa till mitt New Nintendo 2DS XL?
Kom förinstallerat med version 11.4 av operativsystemet men kanske kan nergradera det, är nu uppdaterat till 11.5 då jag ville besöka eShoppen.
Har följande krav:
- måste kunna använda från OS 11.4 eller 11.5 på new nintendo 2DS XL
- får inte vara hårdmoddning där systemfiler och liknande skrivs över på DS:et då jag när som helst ska kunna använda DS:et på "vanligt vis" eller använda mig av internet
- ska endast behöva kunna köra spel offline, vill inte riskera koppla upp mig online och bli bannad
- roms och spel ska kunna läggas in från PC:n, ej via en store eller via internet då jag själv vill kontrollera hur jag får tag på roms och totalt undvika ansluta via Nintendos servers
- ska helst kunna spela "new 3ds" spel, men måste kunna spela 3ds/ds spel. ett plus om det dessutom kan spela GBA och SNES spel, även virtual console titlar
Finns det ett kort på marknaden som passar mig, och version 11.4-5? Vilka alternativa lösningar har jag annars? Eller är jag "out of luck" med ett 2DS som har denna version av OSet?
Har så klart läst runt lite här: http://www.psxcare.com/section.php?xSec=81&xPage=1
och i forumet men såg mest gamla trådar från 2013.
Bookmarks