Visar resultat 1 till 2 av 2

Diskussion: Öppnad släde?

Registrerade
    Sep 2002
    Från
    Piteå
    Respekt
    0

Post Öppnad släde?

Hej, jag har ett problem med min ps2a, den har börjat öppnat sin släde medans jag spelar, det är ej på vissa spel utan på alla, det är slumpmässigt. Det är ej efter en viss tidpunkt eller nånting utan det händer bara ibland.
    Efter detta så slår jag av ps2an, då jag sedan slår på den på startknappen, INTE den blåa där man öppnar släden utan den RÖDA/GRÖNA-startknappen så startar maskinen och luckan öppnas ändå, för att detta ska bli fixat så måste jag slå av maskinen och dubbelklicka på den blåa knappen " typ som då man aktiverar DVD/ps1 mode fast då gör man på startknappen, den gröna/röda alltså" .
    Vad kan vara fel?
    Maskinen börjar med detta för nån vecka sen, haft den i september, funkar perfekt tills detta.
    Jag har ett messiah i maskinen.

<small>[ 09 February 2003, 22:04: Meddelandet redigerat av: MercY ]</small>

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10

Kolla att flatkabeln till resetknappen ser OK ut och sitter som den skall. Kolla även lödpunkten för reset. Har vi gjort monteringen så kollar vi igenom din PS2 utan kostnad.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Liknande diskussioner

1. Cd släde
    By Carpe Diem in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Senaste inlägg: 2002-03-27, 20:38

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner