Är V4-maskiner lika struliga som V5 med olika CD-r-media?
En polares polare har en V4 som han har köpt för ett tag sedan, och bestämde sig för att skicka in den till er för chippning med ett messiah.
Han fick tillbaka maskinen och provade lite PS1-backuper som han hade liggande. Dessa var på olika media och fungerade utan problem, sånär som på några Noname (med helt blank ovansida som man kan se rakt igenom) men när han skulle köra PS2-or så var det stopp. PS2rna var brända på ett media som heter "discplanet" och de fungerar utan minsta problem både på min V3 och på några andra polares V4 och V5-maskiner, men de har alla Neo2 eller 2.2 och AR2 eller regionX-bootskivor, och inte messiahchip. Den här killen med messiat har provat alla olika boot-sätt som man kan hitta här och på andra ställen, stänga av helt innan bootning, reset med öppen lucka, reset med stängd lucka, från browsern, ja allt man kan komma på.
Är det Messiah-chipet som ställer om lasern med någon mjukvara, bug eller ej? Det verkar ju helt orimligt att det skulle vara just det fåtal maskiner som får ett messiah-chip imonterat som lasern skulle vara sååååååååå känslig "att den måste ha kodak-skivor", som det blev sagt i någon tråd här. Blir det då samma sak för mig om jag bytar ut mitt neo2 mot ett messiah?
Nes: Bryggad|Snes: SuperWilCard 32Mbit|N64: Dr64 256Mbit|Gamecube: Viperchip |Gameboy: GB Xchanger 64 Mbit|GameBoyAdvance: Advance Flashlinker 128Mbit|MasterSystem: Original |Saturn: Luckswitchswap|Dreamcast: Original|xbox: Flashad|Xbox360: Hitachi_iXtreme_v1.51, Jtag, Xbrebot, Xexmenu 1.1, 320GB int.HDD|Xbox360 Slim: 250GB Original|PS1: Chippad|PS2: Messiah-Chippad |PS3 Slim: 500GB, Kmeaw 3.55 CFW, multiMAN|PS3 Slim: 160GB, Senaste OFW|Vectrex, c64, Amiga och en massa andra: givetvis original
Bookmarks