Visar resultat 1 till 3 av 3

Diskussion: Är V4-maskiner lika struliga som V5 med olika CD-r-media?

  1. #1
    Registrerade
    Jan 2002
    Inlägg
    510
    Respekt
    24

    Post Är V4-maskiner lika struliga som V5 med olika CD-r-media?

    En polares polare har en V4 som han har köpt för ett tag sedan, och bestämde sig för att skicka in den till er för chippning med ett messiah.
    Han fick tillbaka maskinen och provade lite PS1-backuper som han hade liggande. Dessa var på olika media och fungerade utan problem, sånär som på några Noname (med helt blank ovansida som man kan se rakt igenom) men när han skulle köra PS2-or så var det stopp. PS2rna var brända på ett media som heter "discplanet" och de fungerar utan minsta problem både på min V3 och på några andra polares V4 och V5-maskiner, men de har alla Neo2 eller 2.2 och AR2 eller regionX-bootskivor, och inte messiahchip. Den här killen med messiat har provat alla olika boot-sätt som man kan hitta här och på andra ställen, stänga av helt innan bootning, reset med öppen lucka, reset med stängd lucka, från browsern, ja allt man kan komma på.
    Är det Messiah-chipet som ställer om lasern med någon mjukvara, bug eller ej? Det verkar ju helt orimligt att det skulle vara just det fåtal maskiner som får ett messiah-chip imonterat som lasern skulle vara sååååååååå känslig "att den måste ha kodak-skivor", som det blev sagt i någon tråd här. Blir det då samma sak för mig om jag bytar ut mitt neo2 mot ett messiah?
    Nes: Bryggad|Snes: SuperWilCard 32Mbit|N64: Dr64 256Mbit|Gamecube: Viperchip |Gameboy: GB Xchanger 64 Mbit|GameBoyAdvance: Advance Flashlinker 128Mbit|MasterSystem: Original |Saturn: Luckswitchswap|Dreamcast: Original|xbox: Flashad|Xbox360: Hitachi_iXtreme_v1.51, Jtag, Xbrebot, Xexmenu 1.1, 320GB int.HDD|Xbox360 Slim: 250GB Original|PS1: Chippad|PS2: Messiah-Chippad |PS3 Slim: 500GB, Kmeaw 3.55 CFW, multiMAN|PS3 Slim: 160GB, Senaste OFW|Vectrex, c64, Amiga och en massa andra: givetvis original

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Post

    Messiah kan inte påverka lasern.

    Om cd-r:

    <a href="http://www.psxcare.com/support/forum/ultimatebb.php?ubb=get_topic;f=30;t=000023" target="_blank">http://www.psxcare.com/support/forum/ultimatebb.php?ubb=get_topic;f=30;t=000023</a>
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Jan 2002
    Inlägg
    510
    Respekt
    24

    Post

    </font><blockquote><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">referat:</font><hr /><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Originally posted by
    Ursprungligen skrivet av Hansi:
    <strong>Messiah kan inte påverka lasern.
    </strong></font><hr /></blockquote><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Kan inte är väl att ta i, men borde inte är väl mer rätt, eller??
    Neo2 "kan inte heller" påverka lasern, men det skiter den i, och gör det ändå. Den ändrar ju så att man får ändra spänningen/motståndet till lasern så att man får kalibrera om den.
    Angående att olika medier inte passar i alla maskiner oavsett om de passar i en eller två håller jag med om, men då är det ju väldigt konstigt att i princip ingen har problem med Kodak, eller hur. De här skivorna jag pratar om, Discplanet, fungerar minst lika felfritt som kodak i alla lägen, förutom just de 2 som jag känner med Messiah ikopplat. Jag har aldrig hört om någon med något annat chip som endast kan hålla sig till ett enda märke på skivorna, men väl till "bra" märke.
    Nes: Bryggad|Snes: SuperWilCard 32Mbit|N64: Dr64 256Mbit|Gamecube: Viperchip |Gameboy: GB Xchanger 64 Mbit|GameBoyAdvance: Advance Flashlinker 128Mbit|MasterSystem: Original |Saturn: Luckswitchswap|Dreamcast: Original|xbox: Flashad|Xbox360: Hitachi_iXtreme_v1.51, Jtag, Xbrebot, Xexmenu 1.1, 320GB int.HDD|Xbox360 Slim: 250GB Original|PS1: Chippad|PS2: Messiah-Chippad |PS3 Slim: 500GB, Kmeaw 3.55 CFW, multiMAN|PS3 Slim: 160GB, Senaste OFW|Vectrex, c64, Amiga och en massa andra: givetvis original

Liknande diskussioner

  1. 1.0-box som successivt slutar fungera med spel
    By Bobster in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2004-01-09, 02:00
  2. Guide för DVD-backup
    By bisterfinnen in forum Playstation 2 - backup/patchar
    Inlägg: 21
    Senaste inlägg: 2003-06-12, 17:32
  3. Vilken brännare??
    By Aiygee in forum Playstation 2 - backup/patchar
    Inlägg: 29
    Senaste inlägg: 2003-04-30, 20:57
  4. Hjälp med media
    By Rickedicke in forum X-ecuter 2 PRO support
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2003-02-16, 14:09
  5. 1.1 Grundläggande info om Evolution-X och modifikation av XBOX
    By Hansi in forum XBOX / Evolution-X FAQ och Guider
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2002-08-20, 20:05

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •