Visar resultat 1 till 2 av 2

Diskussion: messiah klon + psx spel med amerikans licens = error...

  1. #1
    Registrerade
    Apr 2002
    Inlägg
    6
    Respekt
    0

    Post messiah klon + psx spel med amerikans licens = error...

    Hallå.. köpte ett messiah chip via internet (ej psxcare för dom hade inte några på lager) för några dagar sedan. När jag hämtade ut det på posten igår märkte jag att det såg lite underligt ut.. efter lite läsande i olika forum kom jag fram till att jag fått en messiah klon.. kolla på denna bild.. <a href="http://www.help-forums.com/attachment.php?s=&postid=104456" target="_blank">http://www.help-forums.com/attachment.php?s=&postid=104456</a> ..chippet jag har ser ut som det till vänster.

    Hur som helst så började jag installera chippet.. lödde fast gnd, 3.3v, reset och scex. Sen monterade jag ihop ps2an igen för att testa ps1 spel. Första spelet jag stoppade i funkade finfint... spel nr 2 funkade inte alls.... testade 10 spel till och typ hälften funkade.. efter lite funderande kom jag fram till att dom spel som startade hade allihopa europeisk licensbild. Dom andra spelen startade inte överhuvudtaget.. helt svart bild... och dom hade amerikansk licensbild. Även fast spelen va ompatchade från ntsc till pal funkade dom inte om man inte ändrade licens från amerika till europa. Nu undrar jag om alla messiah beter sig så här? ska dom inte kunna starta amerikanska och japanska spel på cd-r? Eller är det min messiahklon som är cp?

    För att förtydliga lite:

    Wipeout 2097 med ntscbild och amerikansk licens startar inte.

    Wipeout 2097 med palbild och amerikans licens startar inte

    Wipeout 2097 med palbild och europeisk licens startar perfekt.

    Wipeout 2097 med ntscbild och europeisk licens har jag inte testat men det skulle inte förvåna mig om den starta... för det verkar ha nått med licensbilden att göra.

    Någon som har någon info ang detta? Om det är pga att det är ett av klonchippen som gör att det blir fel osv osv....

    Tacksam för svar.

    /mbse

  2. #2
    Registrerade
    Apr 2002
    Inlägg
    6
    Respekt
    0

    Post

    nu när jag lött dit resterande kablarna till messiahan så funkar allt PREFEKT! så bara så ni vet det alla där ute..... man _KAN_ faktiskt löda in ett messiah chip själv... jag klarade det och jag har aldrig lött i finelektronik förut... visst det va tidskrävande... men det va helt klart värt det för att slippa betala 1000kr extra.... w00h00... messiah rules!!

Liknande diskussioner

  1. psX
    By pege63 in forum Playstation - Övrigt
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2003-06-17, 13:56
  2. spel från Malaysia med Messiah?
    By ewil in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2002-10-15, 18:41
  3. PSX spel på messiah
    By Soosman in forum Messiah - Allmänna frågor (ej teknisk support)
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2002-08-03, 05:59
  4. Messiah + CD-R PSX + v5 = Error?
    By CompuTerror in forum Messiah - Teknisk support
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2002-05-27, 10:56
  5. Import Spel Med Neo 2.2 å AR2
    By DunderKlumpen in forum Playstation produktsupport - Multi-X
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2002-03-04, 11:15

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •