Visar resultat 1 till 6 av 6

Diskussion: Mershia Problem...

Registrerade
    Jun 2002
    Respekt
    0

Unhappy Mershia Problem...

Hej... Har ett PS2a V4 och jag har problem med mitt chip... Jag har lött in mitt chip flera gånger nu. Å får de endå inte att funcka.. Playstationen funckar fint utan chip.. Nu har jag lött in chipet igen men bara dom 4a punckterna, reset, SCEX, Jord, 3.3 Volt. För å kolla om PS1 spel startat så chipet är helt. PS1 spel går bara igång väldigt sällan. Annars blir de bara så att den säger att jag ska sätta in en PS1 eller 2 skiva. Har testat dubbel klicka på reset å allt.. Men går bara igång ibland. Vad kan de vara för fel.. Har kollat lödningarna. Är de för långa kablar eller vad kan de vara.. Har fått igång de innan när jag lödde in de andra gången så gick ps2 spel igång men inga ps1 spel. Å har haft ett mysko fel med. När jag sätter ihop ps2an med chipet i med alla kablar lödda då vägrar de starta hör bara något konstigt ljud från den. Så när jag lossar på skruvarna å har den öppen så startar den. Vad kan de bero på. För taight med alla kablar eller.. E tacksam för hjälp..

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10

Använd kortare kablar, flytta chippet närmare dvd-dekoderchipet, isolera chipet både på över och undersidan, kolla att ingenting kommer ikläm.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Jun 2002
    Respekt
    0

Question

OK... Men var sitter dvddecoder chippet?

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10

Dvddekoderchipet = chipet med dom svåraste anslutningarna (men som man på V4 kan ansluta till alternativa punkter på undersidan). Håll dessa kablar KORTA!
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Jun 2002
    Respekt
    0

Har du någon platts du kan rekomendera å sätta chippet på.. Så kablarna blir korta.. Tänkte löda dit kablarna till dvd controller chippet 5 kablar på översidan dom enklaste + 4 kablar på undersidan...

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10

<a href="http://www.psxcare.com/messiah-gallery.asp" target="_blank">http://www.psxcare.com/messiah-gallery.asp</a>

Liknande diskussioner

1. Splinter cell problem, snälla hjälp mig..
    By jose in forum Playstation 2 - backup/patchar
    Senaste inlägg: 2003-05-07, 01:20
  2. Problem med RelaX ibland
    By Cramer in forum XBOX Media Player / Media Center
    Senaste inlägg: 2003-03-12, 00:47
  3. MULTI X PROBLEM
    By JULIA in forum Playstation produktsupport - Multi-X
    Senaste inlägg: 2000-12-19, 22:25
  4. Hitachi 505E problem
    By Cefalalgi in forum Produktsupport - DVD-spelare
    Senaste inlägg: 2000-12-15, 15:01
  5. Disk bytes problem!