Visar resultat 1 till 15 av 15

Diskussion: PS1 spel startar inte, DVD-filmer startar inte

  1. #1
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Post PS1 spel startar inte, DVD-filmer startar inte

    För att Playstation 1 spel samt DVD-filmer skall fungera på en PS2 med Messiah måste man trycka på reset 2ggr.

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  2. #2
    Registrerade
    Jan 2002
    Från
    Sweden
    Inlägg
    104
    Respekt
    23

    Post

    gäller det alla dvd-filmer?
    Om jag springer och hyr mig en dvd-film så måste jag alltså trycka reset 2 ggr?
    Det gör väl inget?
    man trycker ju alltid 1 gång
    /Wanner

  3. #3
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Post

    Japp, man måste alltid trycka reset 2ggr. Annars tror PS2 att allt man stoppar i är PS2 spel.

    Inte så jobbigt nej, men om man inte känner till det så blir det väldigt jobbigt om man vill spela PS1 spel eller se en film!
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  4. #4
    Registrerade
    Feb 2001
    Inlägg
    93
    Respekt
    24

    Post

    så ps1 backups funkar inte?

  5. #5
    Registrerade
    Jan 2002
    Inlägg
    21
    Respekt
    0

    Post

    Har en viktig fråga:

    Funkar DVD Region X tillsammans med Messiah iom att man måste trycka reset två gånger för att spela upp film?

  6. #6
    Registrerade
    Nov 2001
    Från
    Sweden
    Inlägg
    6
    Respekt
    0

    Post

    Det låter ju lite Beta det också. Ännu en anledning att vänta med Messiah då. Man vill ju kunna starta allt utan att tricksa. Annars kan man ju lika gärna köra med Neo2.2 så länge. Hoppas det är fixat tills nästa version av Messiah. Nån som vet när den kommer och vad det är för förbättringar ?

  7. #7
    Registrerade
    Apr 2001
    Inlägg
    184
    Respekt
    24

    Post

    det är messiah vi snakar om=)

    ------------------
    Redcheat

    "PsX & Ps2 Will always Rock"
    Redcheat

    "PsX & Ps2 Will always Rock"

  8. #8
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Post

    Dubbeltryck på reset ingår i designen. Chipet använder ju teknologi som är mycket likt Origa, vilket fungerar ungefär likadant. Skillnaden är att med Origa så startar man med EJECT istället för dubbel-reset när man vill spela PS1 spel.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  9. #9
    Registrerade
    Jan 2002
    Inlägg
    21
    Respekt
    0

    Post

    Ok, då funkar det med Region X då?

    Annars, går det att kombinera Messiah med ett DVD-chip som gör DVD-spelaren regionsfri?

  10. #10
    Registrerade
    Nov 2001
    Från
    Sweden
    Inlägg
    6
    Respekt
    0

    Post

    Det ultimata borde vara Origa + Messiah i såna fall :-)

  11. #11
    Registrerade
    Oct 2001
    Inlägg
    20
    Respekt
    0

    Post

    Berra: Låter som en onödig kombination. Origachippet gör ingenting bättre än Messiah. Regionsfri DVD har bara NEO4 än så länge.

  12. #12
    Registrerade
    Jan 2002
    Inlägg
    6
    Respekt
    0

    Question

    Kan inte det här ställa till problem med disc-bytet i vissa ps1-spel?

    Om man måste boota vid disc-byte så går det ju inte att köra vidare på spel som inte låter en spara när man ska byta skiva.

  13. #13
    Registrerade
    Jan 2002
    Inlägg
    21
    Respekt
    0

    Post

    Det borde räcka med att man gör det en gång och sålänge man inte stänger av PS2:an borde den komma ihåg att det fortfarande är PS1 spel som gäller. Tror jag.

  14. #14
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Post

    Exakt, du startar ju aldrig om PS2:an när du byter skiva. Du byter bara precis som vanligt.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  15. #15
    Registrerade
    Aug 2001
    Från
    sweden
    Inlägg
    48
    Respekt
    24

    Question

    funkar action replay skivan till ps1spel om man vill använda fusk till spelen? sen vill jag bara säga att det funkar bra med reset för att starta ps1spel inga problem än så länge.

Liknande diskussioner

  1. 1.2 Vanliga problem, spel som inte startar osv
    By Hansi in forum XBOX / Evolution-X FAQ och Guider
    Inlägg: 10
    Senaste inlägg: 2005-11-15, 17:25
  2. Kan boota dvd men inte ps1 spel ?!
    By Rockenson in forum Messiah - Teknisk support
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2003-10-06, 19:20
  3. HJÄLP! BACKUPEN STARTAR INTE!!
    By fabbe in forum Playstation - backup/patchar
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2003-05-25, 13:09
  4. original pal - ntsc spel funkar inte på min ps2. svara ( inga spel funkar !!!! )
    By Mephisto-Live in forum Messiah - Teknisk support
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2003-03-02, 12:08
  5. FilMer?
    By oskarthekungen in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 10
    Senaste inlägg: 2002-12-13, 12:45

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •