För att Playstation 1 spel samt DVD-filmer skall fungera på en PS2 med Messiah måste man trycka på reset 2ggr.
För att Playstation 1 spel samt DVD-filmer skall fungera på en PS2 med Messiah måste man trycka på reset 2ggr.
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
gäller det alla dvd-filmer?
Om jag springer och hyr mig en dvd-film så måste jag alltså trycka reset 2 ggr?
Det gör väl inget?
man trycker ju alltid 1 gång
/Wanner
Japp, man måste alltid trycka reset 2ggr. Annars tror PS2 att allt man stoppar i är PS2 spel.
Inte så jobbigt nej, men om man inte känner till det så blir det väldigt jobbigt om man vill spela PS1 spel eller se en film!
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
så ps1 backups funkar inte?
Har en viktig fråga:
Funkar DVD Region X tillsammans med Messiah iom att man måste trycka reset två gånger för att spela upp film?
Det låter ju lite Beta det också. Ännu en anledning att vänta med Messiah då. Man vill ju kunna starta allt utan att tricksa. Annars kan man ju lika gärna köra med Neo2.2 så länge. Hoppas det är fixat tills nästa version av Messiah. Nån som vet när den kommer och vad det är för förbättringar ?
det är messiah vi snakar om=)
------------------
Redcheat
"PsX & Ps2 Will always Rock"
Redcheat
"PsX & Ps2 Will always Rock"
Dubbeltryck på reset ingår i designen. Chipet använder ju teknologi som är mycket likt Origa, vilket fungerar ungefär likadant. Skillnaden är att med Origa så startar man med EJECT istället för dubbel-reset när man vill spela PS1 spel.
Ok, då funkar det med Region X då?
Annars, går det att kombinera Messiah med ett DVD-chip som gör DVD-spelaren regionsfri?
Det ultimata borde vara Origa + Messiah i såna fall :-)
Berra: Låter som en onödig kombination. Origachippet gör ingenting bättre än Messiah. Regionsfri DVD har bara NEO4 än så länge.
Kan inte det här ställa till problem med disc-bytet i vissa ps1-spel?
Om man måste boota vid disc-byte så går det ju inte att köra vidare på spel som inte låter en spara när man ska byta skiva.
Det borde räcka med att man gör det en gång och sålänge man inte stänger av PS2:an borde den komma ihåg att det fortfarande är PS1 spel som gäller. Tror jag.
Exakt, du startar ju aldrig om PS2:an när du byter skiva. Du byter bara precis som vanligt.
funkar action replay skivan till ps1spel om man vill använda fusk till spelen? sen vill jag bara säga att det funkar bra med reset för att starta ps1spel inga problem än så länge.
Bookmarks