Visar resultat 1 till 9 av 9

Diskussion: Nybörjarfråga

Registrerade
    Nov 2001
    Från
    SWEDEN
    Respekt
    0

Talking Nybörjarfråga

Hej Man måste börja någonstans så ursäkta eventuella dumma frågor.

1. Om man anv. CDRWIN och kopierar ett spel på en CDRW skiva och sedan försöker spela denna med Bleem funkar det då.(på samma PC)

2.Om ett spel inte är kopierings skyddat så behöver man inte patcha det. Är det rätt uppfattat.

Som sagt kanske dumma frågor :-)

Registrerade
    Feb 2002
    Från
    Linkeboda
    Respekt
    0

1) japp, du ak spela psx-spel som är på en cdrw på datan men ej i din psx. men det är inte alla spel som fungerar med bleem, pröva visual game station ( finns på www.megagames.com ) den har dock inte någon 3d grafik, med nästan alla spel fungerar ihop med den.

2) beror på vad bör brännare du har. söder den clone så är svare ja. en lista över brännare som fungerar ihop med clone finner du på http://www.elby.de/CloneCD/english/hardware.htm

Registrerade
    Feb 2002
    Från
    Linkeboda
    Respekt
    0

...brännaren måste vara 100% supported by clone för att den ska kunna göra backuper (utan patch) av skyddade spel

Registrerade
    Nov 2001
    Från
    SWEDEN
    Respekt
    0

Om spelet ÄR skyddat behövs patch det verkar
    logiskt men om det INTE är skyddat behövs det då patchas? Ursäkta min tröghet men jag har tittat ett tag på div. forum och nu vet jag varken ut eller .....
    (min brännare stöder nog inte Clone så det är INTE ett alternativ.)

Registrerade
    Feb 2002
    Från
    Linkeboda
    Respekt
    0

oj, sorry. det blev visst lite fel från min sida där.
    om ett spel inte är skyddat så är det bara tuta och köra. är det dock skyddat så blir man dock illa tvungen att patcha det om man inte har en writer som är supported by clone till 100%. men även om man har en sådan brännare så blir man tvungen att patch spel med skyddet anti-mod protection (säger sig själv vad det är för skydd), men det är inte vanligt. jag tror nästan inte att det finns längre.

Registrerade
    Nov 2001
    Från
    SWEDEN
    Respekt
    0

Smile

Tack ska du ha Zigge. Du har belyst min dunkelhet :-)
    Du vet händelsevis inte någon sida/adress som talar om vilka spel som är skyddade eller ej. Eller var man kan hämta patchar.

Registrerade
    Feb 2002
    Från
    Linkeboda
    Respekt
    0

jo visst gör jag det
    http://www.geocities.com/psxcplist/ ->lista över vilka spel som är skyddade och ej
    http://www.gamefreax.de/ ->patcher etc
    http://www.megagames.com/console/console.htm ->patcher etc

Registrerade
    Nov 2001
    Från
    SWEDEN
    Respekt
    0

Man tackar så mycket. Hyvens!
    Men jag har en fråga till om orkar med mig.
    Jag har orig. Croc och försökte(lära mig) att kopiera detta till en CDRW skiva men si det gick inte. Eller rättare sagt det gick att kopiera men inte att spela med Bleem, men orig. gick fint. Jag använde CDRWIN 3.8
    brännare är en Dysan-1426 IDE
    Har du någon aning om vad det kan bero på.

Registrerade
    Feb 2002
    Från
    Linkeboda
    Respekt
    0

hmmm, ok. min första tanke är dock att du kan ha gjort ett ganska vanligt fel, nänligen att du skrev in ett s/n från internet eller körde med en crack-fil (många av dem är blacklisted, vilket medför att du får en massa oanvändbara backuper).
    om fallet nu är så så bör du ominstallera proget och deleta filerna i den mapen. och sedan så kör du i demo-mode eller köpper progget.
    ett tips när du bränner, skapa en image på hd innan du bränner. och 2x är allt säkert, men du får pröva dig fram och hitta den speed som ärsnabbast och säkrast för dig.

jag hört att många har haft problem med bleem, även min egen erarenhet av bleem är av det slaget. jag tycker att du ska pröva visual game station, om det nu skulle vara så att spelet fungerar med den så vet du ju att felet inte ligger hos bleem.

jag har tyvär inte hörtalas om din brännare så jag kan tyvär inte säga något om den

Liknande diskussioner

1. Nybörjarfråga nytt bios
    By ulj in forum BIOS versioner och flashning
    Senaste inlägg: 2003-07-09, 20:45
  2. Kanske dum nybörjarfråga...
    By Zpider in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2003-01-10, 19:14
  3. Nybörjarfråga 1
    By j.johansson in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Senaste inlägg: 2002-11-23, 08:30

Bookmarks

Behörigheter