Visar resultat 1 till 6 av 6

Diskussion: PS2 nätdelssladd till X-Box

Registrerade
    Sep 2002
    Respekt
    23

Post PS2 nätdelssladd till X-Box

Fasen ock!! De dumma id****rna som jag beställde x-boxen av skickade mig först en defekt sådan. När jag tillslut fick en ny så har de glömt bifoga en nätdelssladd! Herregud!!!

Nåja, i väntan på den, så undrar jag om det går att använda exempelvis sladden som går till ps2? Vill ju inte förstöra den, så svara helst inte om ni inte är hundra procent säkra

Registrerade
    Aug 2002
    Från
    Umeå
    Respekt
    23

Jag har då köpt en extra strömsladd för 18kr tror jag den kostade på clasohlsons. Och det fungerar.
    Det är ju bara en vanlig kabel som man använder till andra saker tex video,dvd.

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10

Japp, samma som till PS2.

Enda skillnaden är att xboxens sladd har en avstörningsmagnet, men det är ingen fara med att använda en sladd utan sådan.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Sep 2002
    Respekt
    23

Är ni helt säkra?

Kollade precis på PS2-sladden och där stod att den gav 250V, 2.5A.

X-Boxen uppger att den vill ha 220-240V, 1,6A inmatat.

Både högre volt och amphere - verkar som man tigger om en kortslutning. Eller?

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10

Det är inte sladden som genererar spänning (Volt) eller strömstyrka (Ampere) :-)

Volten kan du inte göra så mycket åt, du får det som kommer ut från väggen. Och apparaten du ansluter drar så många Ampere den behöver för att fungera. Volt * Ampere = Watt, dvs den effekt apparaten förbrukar. Om apparaten drar 100W och får 220V så behöver den 100/220 = 0,45A

Värdet för Ampere du ser på kabeln är hur mycket den tål utan att bli varm. Värdet för Volt du ser på kabeln är hur mycket den tål utan att strömmen hoppar ur :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Sep 2002
    Respekt
    23

Tack för att du klargör saker och ting för en som inte kan för mycket om ellära

Får nog ta och införskaffa mig den där elboken för nybörjare från Elfa

Tack igen!

Liknande diskussioner

1. PS2 till Projektor
    By regicide in forum Playstation 2 - produktsupport övrigt
    Senaste inlägg: 2002-10-16, 21:48
  2. VGA box till PS2 köpes
    By miKey in forum Annonser/SPAM
    Senaste inlägg: 2002-08-20, 09:54
  3. RGB till PS lika bra till PS2??
    By Bill Rey in forum Playstation 2 - Övrigt
    Senaste inlägg: 2001-12-15, 13:53