Var hittar jag patch till NHL 2001??
Har en kopia som inte funkar.
Var hittar jag patch till NHL 2001??
Har en kopia som inte funkar.
nu är det så att bara för att en backup inte fungerar så är inte det sama sak som att det är skyddat.
du ska nu få en liten hemlexa av mig, ta reda på svaret själv, sök här: http://www.geocities.com/psxcplist/
Nä, jag antar att det är en dålig bränning från originalet, men jag frågade om det fanns
någon patch. Annars får väl jag försöka få tag på ett original !! Man är väl inte dum i huve´t!
japp, det är inte skyddat.
nu vet du till nästa gång om du ska söka efter en patch eller ej, eller?
(men det mer ju flera anledningar att patcha ett spel än just fixa ett skydd)
nu vet du att spelet inte är skyddat, så då finns det ju ingen riskat att felet ligger där.
du bör nu tala om vilket progg du körde med & vilken hastighet samt vilet media du valde, för att kunna ta reda på var felet ligger.
en annan sak, VEM FAN har sakt något om att vara dum i huvet ?
måga bara frågar en massa utan att försöker att ta söka reda på något själv. vilket är jävligt irriterande, jag säger inte att du är en av dem, men...jag behöver inte hjälpa någon här, så...
Jag börjar om från början::
Jag fick av en kompis en skiva som han hade fått av sin kompis. Denna fungerade enligt honom i ca 10 minuter innan allt bröts.
Då han inte fick tag på den som han fått spelet av frågade han mig om jag inte hade detta spel? -Nä, svarade jag, men om jag får låna din skiva som inte funkar så kan jag försöka patcha den och bränna en ny. Jag antog att det var det som behövdes.
Då jag inte hittar någon patch till detta spel så lade jag ut en fråga om någon visste.
Jag har ännu inte fått något riktigt svar så jag antar att skivan är dåligt bränd, i fel program eller dylikt. Jag formulerar om frågan:
Om jag får tag på NHL2001 original, behövs det då någon patch till detta spel, eller kan man bränna den rakt av i exempelvis CDRwin eller Nero?
det värkar som du forfarande inte förstår att spelet inte behövs patchas. så igentligen så skulle jag inte hjälpa dig efter ytterligare en fråga om man behöver en patch. men ok, låt gå.Originally posted by Varvet:
behövs det då någon patch till detta spel, eller kan man bränna den rakt av i exempelvis CDRwin eller Nero?
jag vill inte uppmannan dig till olagligheter, så jag rekomenderar dig starkt att du gör en backup av ditt eget exemplar.
jag ihåg att nhl2000 hadde en massa dummy blocks vilket gör att volymen på disc:en blir större än vad den värkligen är, vet ej hur det är med nhl2001. men detta är ju inte direkt något skydd enligt min menning att se på saken.
vad du kan göra är att föra in psx-spelet i din stereo för att se om den över stiger 74 min, gör den det så har den garanterat en del dummy blocks. för det finns inget psx-spel som är större än 650mb. enligt min meningen så är discjuggler det bästa progget när det gäller spel med dummy blocks. men cdrwin är oxå ett bra val (jag har ej en brännare som fungerar med clone, så jag vet ej rikigt hur det är men den, men det bör fungera riktigt bra) vidare så tycker jag att Nero suger.
du bör aldrig bräna direkt från cd-läsaren till brännaren, gör en image på hd innan, om nu inte vill misslyckas med din bänning.
jag rekomenderar dig sedan att värkligen köra i 2x för att få en säker bränning samt ytterligare en viktig del är det media du väljer (kör med kvalitets media), psx-lasern är känslig som många vet.
detta ska nog vara nog för att du ska lyckas...
Jag fick tag på NHL 2001 original och det var bara att bränna rakt av i CDRwin, som är mitt favoritprogg. Kopian som kompisen hade fått var en kopia på en importerad kopia. Inte konstigt att den inte funkade......
att den inte fungerade har inget med att det är kopierad från ett import spel.Originally posted by Varvet:
Kopian som kompisen hade fått var en kopia på en importerad kopia. Inte konstigt att den inte funkade......
Jodå, det har det visst. Med tanke på att det var en skiva i NTSC-format så var det konstigt att han kunde spela alls......
eller har jag fel?
jag måste tyvär säga att du är ute och cyklar. det ska inte vara några större problem att göra en back up på dessa spel.Originally posted by Varvet:
Jodå, det har det visst. Med tanke på att det var en skiva i NTSC-format så var det konstigt att han kunde spela alls......
eller har jag fel?
det som skiljer ntsc och är bla att ntsc är i 60 mhz och pal i 45 mhz.
dessutom så brukar pal-spel i högre grad vara skyddade.
varför din backup av nhl 2001 inte fungerade, kan bla bero på att killen körde med för hög speed (det är inte säkert att köra i tex 4x etc på alla datorer, datan hinner inte med att hantera datan i fråga i så hög speeden). han kan ha valt ett media som fungerar dåligt eller inte alls i en psx. jag kan hitt mer skaker, men...
Bookmarks