Visar resultat 1 till 6 av 6

Diskussion: Gamepads

Registrerade
    Sep 2002
    Från
    Sundsvall
    Respekt
    0

Question Gamepads

tjola!

Köpte min Xbox utan medföljande gamepad, valet stod då mellan Microsofts egen för typ 400:- eller en Joytech för 200:- Enligt personalen på butiken så var Joytech-paden faktiskt bättre än orginal-controllern så jag chansade på den.

Har tills nu bara spelat Munch´s Oddysee, ett spel som i många recensioner fått dåligt betyg för osmidiga kontroller, så jag trodde att det inte var så mycket att hänga upp sig på.

Skaffade dock Halo igår, ett spel som enligt vad de flesta verkar tycka har helt perfekta kontroller. Saken är att jag tycker det är snudd på omöjligt att spela, det känns som att analog-spakarna har alldeles för lite motstånd så det nästan omöjligt att göra små utslag, när man ska sikta etc.

Har man slängt 200:- i sjön eller är det bara för att jag är så vad att lira FPS-spel med mus på PC som jag känner mig helt handikappad?

Registrerade
    Sep 2002
    Från
    Sundsvall
    Respekt
    0

"så van att lira FPS-spel med mus på PC" menar jag såklart...

Dessutom så händer det att kontrollern hänger sig, antingen så att den dör helt eller så att den fastnar i ett visst läge. Då blir man tvungen att dra ur sladden och sen plugga i den igen så går det att fortsätta spela normalt sen. Nån som känner igen detta?

Registrerade
    May 2002
    Från
    Umeå
    Respekt
    23

Om det är fel på den (och det verkar det ju vara) är det ju bara fara tillbaks och byta, borde ju inte vara några problem.

Registrerade
    Sep 2002
    Respekt
    0

Unhappy

joy-tech är inge vidare märke..det såg man på tex minneskorten till psx..håll dig till orginalen istället brukar funka bäst.

Registrerade
    Jul 2002
    Från
    Malmö
    Respekt
    23

Fel på orginal paden till HALO????

Hallå där, Har du dassalock till fingrar eller???
    Hur smidigt som helst, och om jag inte minns fel så kan du ställa in känsligheten på paden i HALO,
    soo, try again.

Och vem vet, vi kanske mötts nån gång
    I'm a XBOX Lover.

©NightRabbit® - ©eLiTe FoRcE®

XBOX v1.0 - Orginal (XBOX-Live)
    XBOX v1.0 - X3 build 1959, 200GB HD, Case Modded.
    Screen : 103" (InFocus)
    + en massa andra bra prylar.

Registrerade
    Sep 2002
    Från
    Sundsvall
    Respekt
    0

Lightbulb

Det var tamefan skillnad!

Lämnade in min Joytech med argumentet att den hängde sig, la en hundring emellan och fick en original-controller istället. Det är ju som natt och dag! Analogspakarna på Joytechen suger hårt så akta er för den...

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner