Visar resultat 1 till 5 av 5

Diskussion: vilken mod?

  1. #1
    Registrerade
    Sep 2002
    Från
    Ösd
    Inlägg
    22
    Respekt
    0

    Post vilken mod?

    vilken mod är helt enkelt bäst...?!?

    sen så: är den ngn som vet hur det ligger till med ngn ev. divx spelare till X Boxen, har det kommit nån lr hur ligger det till?!?

  2. #2
    Registrerade
    Jul 2002
    Inlägg
    43
    Respekt
    22

    Post

    The Xodus Chip (a.k.a MatriX) verkar vara det mest lovande chipp, det är dock inte släppt ännu, men skall komma ut när som hellst. Fördelen med detta chip är att du inte behöver löda för att få fast chippet utan du kan skruva fast det. Openxbox är också ett bra chip, liksom MatriX kan man flasha om biosen, så att man hela tiden använder den bästa biosen som finns ute, du behöver dock löda för att få fast detta chip.

    xecuter är ett chip som är lätt att löda dit, men du kan inte flasha biosen.

    Visst finns det en divx spelare, den heter Xbox media player.

  3. #3
    Registrerade
    Sep 2002
    Från
    Ösd
    Inlägg
    22
    Respekt
    0

    Post

    tack för hjälpen, du aknske orkar svara på lite flera frågor?

    (fast om chipet är bra så är det ju värt att löda istället för att köpa "no soldering" chip)

    sen tänkte jag på, med evolution X, så kan man väl lägga in spel på x-boxens hd?...gör man det via basenheten lr måste man ta det via nätverk...

    sen undrar jag, "nolla" en hård disk är det samma sak som att formatera?

    funkar DivX spelaren bra, vilken codec använder den sig av?!?

  4. #4
    Registrerade
    Jul 2002
    Inlägg
    43
    Respekt
    22

    Post

    Funktionsmässigt är nog openxbox och Matrix liknande, skillnaden ligger i om det behövs lödas när man monterar eller inte. Om man redan är duktig på att löda spelar ju inte detta någon roll heller. Det som är det fina med dessa två chippen är att du själ kan välja vilken bios du kan köra, genom att flasha om biosen när du vill. Xecuter chippet går inte att flasha om.

    Det går att lägga in spel på HD genom att du sätter in en skiva med spelet på och sedan flyttar över spelet till en folder i hårdisken. Om man inte har en DVD-brännare blir det problem att flytta över stora spel på detta sätt.

    Då rekomenderar jag att du kopplar xboxen till nätverket, vilket jag gör och det fungerar mycket smidigt. Det är bara att koppla upp mig till xboxens ftp och ladda över filerna.

    Nollning är inte samma sak som formatering utan där sätts alla hårdiskens bitar till 0:er (eller eventuellt endast de första 4060)

    Jag satte in en helt ny Western Digital hårdisk i min box och eftersom den var ny var den fabriksnollad och jag behövde inte nolla den över huvud taget :=)

    Jag har testat DivX spelaren ett par gånger och den fungerar ganska bra, jag har inte greppat alla dess funktioner ännu, skall gå och spola fram och tillbaka men det har jag inte lyckats med ännu...

    Den låste sig dock en gång när den spelade upp en .mpg fil

    Jag tror att den klara av att spela upp Divx 3,4 och 5.

  5. #5
    Registrerade
    Sep 2002
    Från
    Ösd
    Inlägg
    22
    Respekt
    0

    Post

    ok, men det torde väl vara en bra ide att investera i en chip som det går flasha bios med...eftersom det lär väl gå software modda boxen en hel del lite senare (lr kanske det går redan)...

    ok, så matrix går bara att "plug and play" ?

    måste spelen vara crackade för att dom ska gå att lägga in på x boxen?, lr går det att göra det med orginal spel också?!?...

    btw, Tack för svaren!
    verkar vara en roligt basenhet att moddad, kommer ihåg att man tyckte att det skulle vara omåttligt roligt att modda psx'et när det kom...
    men det var ändå rätt begränsat...

    <small>[ 29 September 2002, 20:42: Meddelandet redigerat av: Rhaos ]</small>

Liknande diskussioner

  1. Hur vet man vilken mod chip som ligger i de nya PS2?
    By COLOGGERO in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2004-03-01, 17:35
  2. Vilken DVD Spelar i vilken version
    By KikkomaN in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2003-11-05, 10:51
  3. vilken mod chip ska jag välja?
    By NdaKo in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2003-02-14, 15:54
  4. Vilken chip ska jag ta till min Ps?
    By Mortlev in forum Playstation produktsupport - Multi-X
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2003-02-10, 20:43
  5. Vilken Mod ska man använda? Finns så många
    By King Midnight in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2002-09-02, 18:12

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •