Visar resultat 1 till 5 av 5

Diskussion: Dålig stil PSXCARE

Registrerade
    Jun 2002
    Från
    Stockholm
    Respekt
    0

Angry Dålig stil PSXCARE

Jag bestämde mig för att flasha min BIOS till EvolutionX 2.4. Jag hade alla instruktioner redo för att jag hade Enigmah-X. Men till min stora förvåning visade det sig att ni inte hade satt något Enigmah-X chip i min maskin (som jag beställde) utan ni hade flashat min BIOS. Nu vet inte jag vad jag ska ta mig till. Finns inga instruktioner på internet som säger hur man ska göra när man inte har något modchip i, utan bara en flashad bios.

Jag har jumprat de två punkter som behövs för att kunna flasha bios. Men jag får bara upp:
    "Flash Verifyfailure at address FF000000
    Expected 0xff, Read 09" när jag försöker med XFlash. Och när jag försöker flasha i EvoX får jag upp: "Manufacturer ID 09 Device ID 00"..

Hoppas verkligen ni kan hjälpa mig med detta, för det är faktiskt pga er som jag sitter i denna knipa.. :/

Mvh
    Micke

Registrerade
    Apr 2001
    Respekt
    25

det funkar väl samm som om du hade haft chip i ? det ger ju smama funktioner om inte jag har fel...
    Redcheat

"PsX & Ps2 Will always Rock"

Registrerade
    Aug 2002
    Respekt
    0

? Hmm, förstår inte riktigt vad du menar heller. För att kunna flasha bios måste du ju ha ett chip insatt. Det räcker inte med att bara löda ihop de 2 punkterna på moderkortet. Efter flashning behöver man inte chippet längre iom att du ju har "programmerat" om burken.
    Så om du inte har ett chip i, men den är flashad till evo-x v2.4, finns det ju inget problem? Vad ska du flasha till för version egentligen?

Kanske har missförstått ditt inlägg, för det verkar som den var rätt när du fick den.

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10

Måste vara en av de första vi gjorde. Eftersom det inte fungerar trots att du lött byglingarna så är chipet tyvärr skrivskyddat och måste lödas bort för att det skall gå att flasha igen.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Jun 2002
    Från
    Stockholm
    Respekt
    0

Det är så att ni har lött en massa sladdar kors och tvärs på moderkortet. Och jag undrar om dem verkligen ska vara där, för att flashningen ska fungera utan att behöva montera bort bios...

Liknande diskussioner

1. VÅGAR man rekommendera PSXCARE till sina polare?!
    By x3m in forum NEO4 - Allmänna frågor (ej teknisk support)
    Senaste inlägg: 2004-06-12, 21:44
  2. PsxCare
    By a00sambe in forum Ris & Ros
    Senaste inlägg: 2003-01-19, 23:13
  3. Dålig service!
    By Philippe in forum Ris & Ros
    Senaste inlägg: 2002-11-05, 00:44
  4. ARG...över PSXCare och en massa andra saker
    By wyntoon in forum Playstation 2 - produktsupport övrigt
    Senaste inlägg: 2002-10-06, 18:13

Bookmarks

Behörigheter