Visar resultat 1 till 3 av 3

Diskussion: Löda ur X-ecuter? Vad sitter på undersidan av lödpunkterna?

  1. #1
    Registrerade
    Sep 2002
    Inlägg
    45
    Respekt
    22

    Question Löda ur X-ecuter? Vad sitter på undersidan av lödpunkterna?

    Eftersom jag inte är så haj på att löda så överlät jag ansvaret på någon som kan. Chippet lödades i men det grön/röda blinket uppstod. Vi tänkte ta ur chippet och löda i det med hjälp av en sockel från elfa så man ser vad man gör. Detta visade sig dock lite lättare sagt än gjort, chippet sitter som berget. Eftersom vi inte hade tillgång till en riktig avlödningsstation utan bara en sug så blev det inte enklare. Efter en halvtimma satt det fortfarande fast men då hade vi fått upp mycket (för mycket?) tenn ur två hål, man såg rakt igenom. Vi beslöt då att vänta tills en riktig avlödningsstation kan användas. Men vad sitter på undersidan av moderkortet? Är det bara blinda hål som är ifyllda eller används de till något? Någon annan som har haft problem med att löda ur sitt chip?

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Post

    Det är hål rätt genom kretskortet, ingen fara att suga ur allt tennet. Bäst är att använda en bra lödfläta, både ovanifrån och underifrån så brukar chippet komma loss.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Jul 2002
    Från
    Malmö
    Inlägg
    275
    Respekt
    23

    Post

    Ja jag ser att fler och fler skall göra patentaren, alltså löda ditt stiftkontakt.

    hmm, om man kunde ta patent på det? kom ju på det innan chipet kom ut, men men.
    Forumet här är ju till för att hjälpa andra.

    Hej svejs.
    I'm a XBOX Lover.

    ©NightRabbit® - ©eLiTe FoRcE®

    XBOX v1.0 - Orginal (XBOX-Live)
    XBOX v1.0 - X3 build 1959, 200GB HD, Case Modded.
    Screen : 103" (InFocus)
    + en massa andra bra prylar.

Liknande diskussioner

  1. Vad är vad?
    By Qadmin in forum BIOS versioner och flashning
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2004-01-12, 08:19
  2. Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2002-12-14, 13:19
  3. Vad är vad?
    By halming in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2002-11-22, 00:44

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •