Visar resultat 1 till 7 av 7

Diskussion: FTP speed

  1. #1
    Registrerade
    Jun 2002
    Från
    linköping
    Inlägg
    25
    Respekt
    0

    Post FTP speed

    Nu när så många under så lång tid har hållt på att föra över spel till Xboxen borde det finnas ordentliga tips om varför det går så sakta ibland att föra över till Xboxen.
    Jag använder mig av flashfxp med nätverkskabel direkt till xboxen med statiskt ip. Xboxen känner av att det är 100mbit nätverksanslutning men jag får ändå bara 450k/s till boxen men 7Meg/s till PC:n.
    Då och då (väldigt sällan) har jag lyckats få upp farten till 2Meg/s men jag har ingen aning om vad jag har gjort dom tillfällena för när jag startar om Xboxen och testar igen så är farten nere i 450k/s
    Som sagt det borde finnas många synpunkter på detta som jag vore tacksam om det kunde diskuteras.

  2. #2
    Registrerade
    Sep 2002
    Inlägg
    25
    Respekt
    0

    Post

    Jag kör en anslutning, twistad nätverkskabel, direkt mellan en PC och XBOX. Jag har alltid en överföringshastighet på runt 3500/sekund...

  3. #3
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Post

    Avinstallera och installera om nätverkskortet i Windows, det har hjälpt andra.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2002
    Från
    Umeå
    Inlägg
    22
    Respekt
    0

    Post

    Hade omkring 2.5 Mbytes/s när jag använde flash... när jag testade köra med Webdrive så fick jag hastigheter omkring 7 Mbytes/s... så ett tips är att testa olika program och kolla om det funkar nå bättre =)

  5. #5
    Registrerade
    Jun 2002
    Från
    linköping
    Inlägg
    25
    Respekt
    0

    Post

    Altså jag blir tokig på det här, inget som verkar fungera. till pc:n har jag konstant 7 meg/s hur jag än gör eller vilket program jag använder men det är helt omöjligt att få upp farten över 600k/s till xboxen.
    Nu har jag även provat en annan dator men det hjälpte inte heller. Felet borde ju heller inte ligga på den nya disken då jag får samma fart till 8Gb disken som sitter i från början.

  6. #6
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Post

    Och du testade verkligen mitt tips om att installera om nätverkskortet?
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  7. #7
    Registrerade
    Jun 2002
    Från
    linköping
    Inlägg
    25
    Respekt
    0

    Post

    jo det gjorde jag, i och för sig startade jag inte om datorn och det va det jag ville ha lite exakta fakta om i så fall. Altså det verkar ju lite knäppt men en del har ju fått för sig att först kanske stänga av boxen sen ta bort nätverkskortet för att sedan stänga av datorn. Sedan starta antingen boxen eller pc:n först för att sedan installera nätverkskortet igen.

Liknande diskussioner

  1. Egen ftp?
    By Sickan in forum PC - Övrigt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2004-03-06, 11:56
  2. FTP program
    By didier in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2003-06-11, 17:00
  3. Hjälp med att få igång FTP till XBOX
    By Hansi in forum Supportloggar från IRC/ICQ/MAIL
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2003-05-03, 13:07
  4. ftp problem
    By Zyber in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2003-02-14, 01:58
  5. xbox speed vid ftp?
    By buttman in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2002-11-04, 00:14

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •