Sida 2 av 2 FörstaFörsta 12
Visar resultat 31 till 53 av 53

Diskussion: Matrix (Xodous Chip) - EvoX Bios.

  1. #31
    Registrerade
    Oct 2002
    Inlägg
    62
    Respekt
    22

    Thumbs up

    Gött mos... Bra jobbat!

  2. #32
    Registrerade
    Oct 2002
    Från
    Skara
    Inlägg
    18
    Respekt
    0

    Post

    Medföljande brickan? Vart är den????
    So long, and thanks for all the fish!

  3. #33
    Registrerade
    Oct 2002
    Från
    Skara
    Inlägg
    18
    Respekt
    0

    Thumbs up

    Skit i brikan!

    Matrix chippet funkar perfekt!!!
    So long, and thanks for all the fish!

  4. #34
    Registrerade
    Oct 2002
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    43
    Respekt
    22

    Post

    Jag läste nånstans att man ska ta ur sitt orginalBios eller nåt sådant... ska man det eller!??

    jag har fått igång mitt matrix chip med de rätta lysena för mitt behov, men jag kan inte installera evolutionX, finns det nåt sätt att installera evolutionX på utan att använda skiva

  5. #35
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Post

    </font><blockquote><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">referat:</font><hr /><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Originally posted by
    Ursprungligen skrivet av Layzie:
    <strong>Jag läste nånstans att man ska ta ur sitt orginalBios eller nåt sådant... ska man det eller!??

    jag har fått igång mitt matrix chip med de rätta lysena för mitt behov, men jag kan inte installera evolutionX, finns det nåt sätt att installera evolutionX på utan att använda skiva</strong></font><hr /></blockquote><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Du behöver inte göra något med ditt originalbios. Det finns inget sätt att installera evo-x utan att starta evo-x på en skiva först.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  6. #36
    Registrerade
    Oct 2001
    Från
    Uppsala
    Inlägg
    131
    Respekt
    23

    Post

    En nackdel bara är att executers nya bios, verkar bli mycket större än 256KB. Dom ska lägga till, egna funktioner i bioset.

  7. #37
    Registrerade
    Nov 2002
    Från
    Sthlm
    Inlägg
    64
    Respekt
    22

    Post

    Okej har läst allt nu men jag kanske är dum när jag frågar följande ändå:

    Kan jag skriva över orginalbioset efter att jag
    installerat chippet med bios på? alltså köra in
    ett EvoX över X-BoX bioset? Och då sedan ta ur chippet igen såklart! Antar att det funkar
    men vill vara helt säker...

    Svaret finns säkert nånstans men jag missade i så fall det sorry i så fall...

    <small>[ 08 November 2002, 14:44: Meddelandet redigerat av: MaCRo ]</small>
    macro|

    in a perfect world, the blind would be lead by the retarded

  8. #38
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Post

    </font><blockquote><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">referat:</font><hr /><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Originally posted by
    Ursprungligen skrivet av MaCRo:
    <strong>Okej har läst allt nu men jag kanske är dum när jag frågar följande ändå:

    Kan jag skriva över orginalbioset efter att jag
    installerat chippet med bios på? alltså köra in
    ett EvoX över X-BoX bioset? Och då sedan ta ur chippet igen såklart! Antar att det funkar
    men vill vara helt säker...

    Svaret finns säkert nånstans men jag missade i så fall det sorry i så fall...</strong></font><hr /></blockquote><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Nej.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  9. #39
    Registrerade
    Nov 2002
    Från
    Sthlm
    Inlägg
    64
    Respekt
    22

    Unhappy

    Ajdå... utan att försöka tjata alltför mkt
    så måste jag fråga vad som hindrar mig från
    att efter Matrix-chippet är insatt med ett bios
    på och fungerande som kan läsa brända skivor
    då sätta i Evolution-X skivan och sedan välja
    "Network" och sedan ansluta till X-Boxen från
    datorn via ftp-program? Borde jag inte komma
    åt datorns hårddiskar då? och därav kunna byta
    bioset?

    Tack på förhand!
    macro|

    in a perfect world, the blind would be lead by the retarded

  10. #40
    Registrerade
    Dec 2001
    Inlägg
    17
    Respekt
    0

    Post

    Matrix använder sig utav LPC-bussen på xboxen vilket betyder att bioskretsen aldrig startar och kan därav inte flashas.

    Detta kan dock kringgås med en modifikation på moderkortet och en special biosimage som Evox-teamet släppte för någon dag sedan.

    <small>[ 11 November 2002, 21:29: Meddelandet redigerat av: WPELLE ]</small>

  11. #41
    Registrerade
    Nov 2002
    Från
    Sthlm
    Inlägg
    64
    Respekt
    22

    Post

    jopp såg det också precis o har nu fått tag i filer + tutorial... tackar o bockar för all hjälp!
    macro|

    in a perfect world, the blind would be lead by the retarded

  12. #42
    Registrerade
    Oct 2002
    Från
    Skara
    Inlägg
    18
    Respekt
    0

    Question

    Hansi, fungerar Matrix chippet på en Xbox v1.1???
    So long, and thanks for all the fish!

  13. #43
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Post

    </font><blockquote><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">referat:</font><hr /><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Originally posted by
    Ursprungligen skrivet av Obi-Twice:
    <strong>Hansi, fungerar Matrix chippet på en Xbox v1.1???</strong></font><hr /></blockquote><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Det fungerar bara på xbox tillverkade efter 2002-08-01 ifall någon släpper ett fungerande BIOS som får plats på 256KB. Det verkar som om X-ecuter teamets bios kommer kräva 512KB.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  14. #44
    Registrerade
    Nov 2002
    Från
    Göteborg
    Inlägg
    15
    Respekt
    0

    Post

    Om man köper matrix-chippet, så ska man ju flasha det.... när man har flashat det och har satt in det, då kan väl spela brända spel direkt eller?? är det lätt att flasha och med vilket bios ska man flasha chippet med??

  15. #45
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Post

    </font><blockquote><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">referat:</font><hr /><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Originally posted by
    Ursprungligen skrivet av McSeb:
    <strong>Om man köper matrix-chippet, så ska man ju flasha det.... när man har flashat det och har satt in det, då kan väl spela brända spel direkt eller?? är det lätt att flasha och med vilket bios ska man flasha chippet med??</strong></font><hr /></blockquote><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Flasha med valfritt modifierat BIOS. Använd WINLPC så gör det inget om du använder ett 1MB BIOS då WINLPC väljer "rätt" 256MB del ur det om du inte ändrar det som föreslås.

    Monterar du rätt och har bränt spelen rätt på media som din XBOX accepterar så fungerar det direkt.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  16. #46
    Registrerade
    Nov 2002
    Från
    Göteborg
    Inlägg
    15
    Respekt
    0

    Post

    ok, tack så mkt!

  17. #47
    Registrerade
    May 2002
    Inlägg
    19
    Respekt
    0

    Post

    Hansi: På eran sida under Xodus chippet står det följande:
    "Nästa leverans kommer om c:a 1-2 veckor. 2002-11-11 var 90% av chipen i den leveransen bokade."

    Om jag beställer ett chip nu (idag) hinner jag få det från den kommande leveransen då? och när förväntar ni att få leveransen isåfall? (1-2 veckor från när?)

  18. #48
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Post

    </font><blockquote><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">referat:</font><hr /><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Originally posted by
    Ursprungligen skrivet av yo:
    <strong>Hansi: På eran sida under Xodus chippet står det följande:
    "Nästa leverans kommer om c:a 1-2 veckor. 2002-11-11 var 90% av chipen i den leveransen bokade."

    Om jag beställer ett chip nu (idag) hinner jag få det från den kommande leveransen då? och när förväntar ni att få leveransen isåfall? (1-2 veckor från när?)</strong></font><hr /></blockquote><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Jag har inte hunnit räkna ordrar/uppdatera hemsidan, men jag skulle uppskatta att 100% av chipen som kommer i nästa leverans var uppbokade c:a 2002-11-13. Och jag känner inte för att skicka iväg ännu mer pengar innan leveransen kommit, när den nu gör det. Annars lär det väl komma X-ecuterchip med pogopin adapter osv innan vi får någon leverans öht...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  19. #49
    Registrerade
    May 2002
    Inlägg
    19
    Respekt
    0

    Post

    Ok då tror jag att jag avvaktar lite.
    Ni kommer alltså att sälja X-ecuter 2 chip som är helt lödfria (med pogopins eller nåt) ?

  20. #50
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Post

    </font><blockquote><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">referat:</font><hr /><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Originally posted by
    Ursprungligen skrivet av yo:
    <strong>Ok då tror jag att jag avvaktar lite.
    Ni kommer alltså att sälja X-ecuter 2 chip som är helt lödfria (med pogopins eller nåt) ?</strong></font><hr /></blockquote><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">X-ecuter2 kommer "standard" med lödanslutning (kablar). Det skall finnas pogo-pins adapter som extra tillbehör.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  21. #51
    Registrerade
    May 2002
    Inlägg
    19
    Respekt
    0

    Post

    Måste man löda fast "pogo-pins adapter" på chipet då eller?

  22. #52
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Post

    </font><blockquote><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">referat:</font><hr /><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Originally posted by
    Ursprungligen skrivet av yo:
    <strong>Måste man löda fast "pogo-pins adapter" på chipet då eller?</strong></font><hr /></blockquote><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Nej, det skulle ju motverka hela iden då det skulle vara lättare att löda dit chipet i boxen.

    Antagligen är det en hankontakt på chipet där det normalt sitter en honkontakt med kablar, vilken man bara drar loss och ersätter med en kontakt som går till pogo-pin adaptern.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  23. #53
    Registrerade
    Feb 2003
    Från
    Eslöv
    Inlägg
    8
    Respekt
    0

    Question

    Goddag. Jag har nyligen beställt ett matrix/X-Odus. Kan jag använda det med min xbox och var hittar man vilken datum den är byggd? och kan man köra brända skivor i den efter chippet? för jag kan inte göra det original hade mer än gärna fått reda på detta.....

    Samt vad anses vara bästa bios till detta chip/xbox tycker ni. och vad får man för extra funktioner. har matrix en sida förresten? och vad är den isf.
    Go Cheeta get banana, Go monkey get Drunken

Sida 2 av 2 FörstaFörsta 12

Liknande diskussioner

  1. Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2004-01-16, 17:55
  2. Vilket bios till Matrix Chip?
    By LinX in forum BIOS versioner och flashning
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2003-11-03, 14:24
  3. Installera evox 3285 på Evox 2.2 bios?
    By bono in forum Evolution-X Dashboard
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2003-01-16, 13:51
  4. Boxen, chippen EVOx..hilfe...
    By lazer in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2002-11-29, 20:24
  5. MATRIX chip för PS2?
    By Darkchild in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2002-10-07, 23:31

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •