Visar resultat 1 till 13 av 13

Diskussion: Hur ska jag gå tillväga för att få xboxen så som jag vill ha den?

  1. #1
    Registrerade
    Oct 2002
    Inlägg
    16
    Respekt
    0

    Question Hur ska jag gå tillväga för att få xboxen så som jag vill ha den?

    hej har precis börjat få kännedom om alla mods man kan göra med xboxen o blev genast intresserad

    det är nämligen såhär att jag vill kunna spela upp dvd, divx, svcd osv på en maskin som ska kopplas till TV:n
    först var jag inne på HTPC men en moddad xbox verkar vara det bästa alternativet.
    men efter att ha lusläst guider och inlägg här så har jag inte än bestämt mig hur jag ska gå tillväga.

    detta är vad jag vill göra:
    1. spela upp divX filmer på cd-r (viktigast)
    2. spela upp svcd (på cd-r) o dvd (köpta)
    3. va fan om man ändå ska köpa en xbox kan man lika gärna få spela lite spel (men jag vill inte lägga ut pengar om ni förstår vad jag menar )

    jag kommer inte modda nåt själv utan lämnar då in på denna affär för dom sakerna.

    Frågan är ju nu vad som ska göras på xboxen för att kunna göra detta...
    vilket chip ska jag investera i?
    antar att jag måste byta ut DVD-spelaren för att köra divX från CD-R?
    o jag antar att byta ut hårddisken till en 120gb e smart för o kunna lägga in spel på den...

    Jag äger inte en dvd-brännare o har ingen lust o köpa mig en heller...

    En annan viktig sak oxå...låter xboxen mycket? vill inte ha nåt som sitter o irriterar mig när jag ska kolla på film o spela...

    vore tacksam för hjälp o tips
    //Blabar

  2. #2
    Registrerade
    Jun 2002
    Från
    där ------>
    Inlägg
    156
    Respekt
    22

    Post

    du behöver inte byta dvd-romen för att kolla på divx/svcd, du kan iställetstreama filmerna från datorn så sparar du nån tusenlapp istället Ljudnivån på xbox är MKT lägre än t.ex PS2, så det är inget man tänker på när man t.ex kollar på film. MATRIX chipet verkar va vad alla är ute efter för stunden, lätt att sätta dit (en skruv) och du kan uppgradera BIOS lätt.

  3. #3
    Registrerade
    Oct 2002
    Inlägg
    16
    Respekt
    0

    Post

    aha det va en fin nyhet att man kan streama från datorn =) o den låter inte så mycket =) låter fin fint detta

    blir nog en julklapp till mig själv då =)
    någon som vet om Seagates barracuda 5 fungerar fint o sätta in? har en Western Digital 8mb cache i datorn nu o den låter fan för mycket...

    o tack för hjälpen föresten =)

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2002
    Från
    västerås
    Inlägg
    5
    Respekt
    0

    Post

    Om du köper en xbox för att kunna streama från datan gör du bort dig ganska rejält. Varför inte bara dra en tvkabel från grafik kortet istället för att dra en tpkabel från datorn->xbox?
    ble!

  5. #5
    Registrerade
    Jun 2002
    Från
    där ------>
    Inlägg
    156
    Respekt
    22

    Post

    Bah! TV-out suger, man får en svart ram runt bilden om man inte kör med tvtools vilket ger dig sämmre bild istället .. nefan, streama pc-xbox är bättre tycker jag.

  6. #6
    Registrerade
    Oct 2002
    Inlägg
    62
    Respekt
    22

    Post

    Sämre bild med TV-tool? Icke, jag har klockren bild på min TV-ut. Bilden blir bättre, inte sämre med TV-tool, det gäller bara att konfigurera programmet korrekt med non-intrelaced, flickerfilter, och färgmättnad osv... Sedan är det jävligt viktigt att du har en BRA SVHS-kabel. Min kabel är SVHS-ut och SCART in vilket ger grym bild på min TV... När man tittar på film alltså...

    Däremot är det ju väldigt intressant att kunna köra Divx från Boxen om den är tyst och man inte behöver sätta på datorn. Då kan man kolla på film utan PC-fläktarnas vrålande och utan att behöva vänta på att PC:n ska boota upp.

    En tyst och sval hårddisk till Boxen blir nästa inköp, sedan blir XBox den perfekta underhållningsmaskinen med MP3 och Divx och spel i mängder...

    Hoppas jag ...

  7. #7
    Registrerade
    Oct 2002
    Inlägg
    16
    Respekt
    0

    Post

    Det är en bra bit från datorn o den "stora" TV:n o jag har hubben i rummet bredvid TV:rummet så det e inget alternativ o dra en TV-out kabel...längre än 10 m ska ju tydligen ge sämre bild...undra va 30m gör...

    frågan är ju vad som är bäst...xbox eller HTPC...xboxen e ju billigare o man kan ju alltid spela xbox spel =)

    nej det blir nog till att streama med xboxen =)

  8. #8
    Registrerade
    Oct 2002
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    43
    Respekt
    22

    Post

    Var kan man se hur mycket plats det finns kvar på hårddisken, i evolution X Setting så ser jag bl.a. C: och E:
    vilken är det som gäller för hårddisken (den som används för att lagra spel)

  9. #9
    Registrerade
    Feb 2004
    Inlägg
    51
    Respekt
    21
    Sätt in XBOX MEDIA CENTER så ska allt det du vill funka och lite till som Xvid, Weather.com, MP3 osv.

  10. #10
    Registrerade
    Feb 2004
    Inlägg
    1 728
    Respekt
    24
    Hartner_X

    du vet att den här tråden är typ 1½ år gammal va?
    Du är kung Lucif3r, jag bugar mig inför dig!
    respekt


    Jag har nu gått vidare i livet och hänger inte här längre.
    Min xbox kör web/bild/irc-server nu för tiden...
    http://945gl.no-ip.org
    #svenska7/900klubben @ eu.undernet.org bara kika in!

  11. #11
    Registrerade
    May 2004
    Inlägg
    98
    Respekt
    20
    Hahahahahahaha....Det är lugnt Hartner_X Jag har gjort det misstaget MÅNGA gånger....

  12. #12
    Registrerade
    May 2004
    Inlägg
    298
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Varsa
    Hahahahahahaha....Det är lugnt Hartner_X Jag har gjort det misstaget MÅNGA gånger....
    Hur lyckas man göra ett sådant misstag att bläddra tillbaka nästan 2 år för att posta i ett så gammalt inlägg?

  13. #13
    Registrerade
    Feb 2004
    Inlägg
    1 728
    Respekt
    24
    Hur lyckas man göra ett sådant misstag att bläddra tillbaka nästan 2 år för att posta i ett så gammalt inlägg?

    ..........d kan man undra.......
    Du är kung Lucif3r, jag bugar mig inför dig!
    respekt


    Jag har nu gått vidare i livet och hänger inte här längre.
    Min xbox kör web/bild/irc-server nu för tiden...
    http://945gl.no-ip.org
    #svenska7/900klubben @ eu.undernet.org bara kika in!

Liknande diskussioner

  1. Playstation 2 versus XBox (updaterad)
    By visuatrox in forum Playstation 2 - Övrigt
    Inlägg: 23
    Senaste inlägg: 2004-11-25, 12:59
  2. Vill ha svar...
    By Calle_A in forum Ris & Ros
    Inlägg: 19
    Senaste inlägg: 2003-04-08, 16:23
  3. ARG...över PSXCare och en massa andra saker
    By wyntoon in forum Playstation 2 - produktsupport övrigt
    Inlägg: 13
    Senaste inlägg: 2002-10-06, 18:13
  4. 3.1 Installation av Evolution-X BETA 1.8.458
    By Hansi in forum XBOX / Evolution-X FAQ och Guider
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2002-08-20, 21:49

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •