Visar resultat 1 till 4 av 4

Diskussion: byta dvd-läsare, originalspel

Registrerade
    Jan 2003
    Respekt
    0

Question byta dvd-läsare, originalspel

Har tittat lite pa möjligheten att byta ut dvd-läsaren i xboxen. Vad jag har läst ska det inte gå att spela originalspel i boxen efter att man bytt. Det jag inte har riktigt klart för mig är huruvuda detta även gäller omflashade xboxar (med evo-x)? Någon som läst om detta, eller kanske rent av testat själv?

Registrerade
    Jan 2003
    Respekt
    0

...borde givetvis nämnt att det är en vanlig dvd-läsare för pc som jag funderar på att installera istället!

Registrerade
    Feb 2003
    Respekt
    23

Det är precis som du säger, byter du DVD till en vanlig PC DVD kommer du inte att kunna spela orginalspel då de inte kan läsas av en vanlig DVD. Varför man vill byte är väll för att kunna läsa CD-R men det har jag inga problem med endå (Samsung DVD)

Registrerade
    Jan 2003
    Respekt
    0

Tack för svaret WebWolf!

Jo, dels kan den inte läsa cd-r men den verkar även ha problem med dvd-r (klarar av att läsa ungefär halva, verkar det som(!)). Kanske vore det möjligt att kopiera ut innehållet från originalskivorna och bränna det som en vanlig "pc-iso" pa dvd-r, frågan är bara om xboxen kommer att vilja starta härligheten då.

Ovanstående förutsätter givetvis att själva problematiken ligger i pc dvd-läsarens oförmåga att läsa det speciella iso-formatet som används på xbox. Jag har sett i diverse ritningar för dvd-läsarbyte att ett stift i den specialkontakten som sitter pa original dvd-läsaren lämnas oanslutet, en sida implicerade även att detta stift skulle kunna ha något med kopieringsskyddet att göra...

Jag vet inte, kanske är en bättre ide att försöka få tag på en samsung original dvd-läsare.

<small>[ 18 February 2003, 11:51: Meddelandet redigerat av: crono ]</small>

Liknande diskussioner

1. Byta ut X-box DVD mot dator DVD
    By Marky Mark in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2004-05-08, 19:18
  2. Inlägg: 11
    Senaste inlägg: 2003-12-18, 15:06
  3. DvD läsare!
    By steiner in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2003-02-04, 12:31
  4. Byta DVD läsare
    By Roger in forum X-BOX Hårdvaruforum