Visar resultat 1 till 6 av 6

Diskussion: stort problem efter ett klantigt misstag.

  1. #1
    Registrerade
    Aug 2002
    Från
    Falun
    Inlägg
    10
    Respekt
    0

    Post stort problem efter ett klantigt misstag.

    jag beställde ett xbox (evox bios) inflashat.

    Jag fick hem det igår och nu har jag råkat gjort ett misstag när jag skulle lägga in en dashboard på xboxens hd.

    jag gjorde helt rätt från början när jag först ändrade namnet på filen xboxdash.xbe till xboxdash_old.xbe.

    misstaget jag gjorde nu var att istället för att ta bort xboxens default.xbe och stoppa in evolutionx default-fil så lade jag xboxens default i en annan mapp på pc:n, lade dit den nya och sedan lade jag tillbaka xboxens default-fil i C-mappen vilket jag tror orsakade problemet jag har nu.

    problemet har orsakat att jag nu bara kommer till xboxloggan och sedan startas xboxet om.

    jag kommer ingenstans!

    jag kommer inte ens in i menyn där du kan ändra inställningar och lyssna på skivor. med eller utan cd i xboxen.

    tänkte fråga om detta går att fixa?? det måste det väl göra på nåt vis.

    jag vet att detta var klantigt men ett misstag är ett misstag.

    reparerar ni maskiner om det skulle vara så stort fel att det inte går att fixa själv?

    jag har i alla fall säkerthets-kopierat c: och e: mappen i xboxens hårddisk men det är ganska lönlöst att ha dem när jag inte ens kommer in i evolutionx meny för att hämta ip-adressen.

    tack.

    -christer
    now we are free...

  2. #2
    Registrerade
    Jul 2002
    Inlägg
    43
    Respekt
    22

    Post

    Kan du inte boota evolx från CD/DVD? Det måste ju varit på så vis du första gången fick tillgång till att ändra på boxens hårdisk.

    Om du kan boota från CD ,så kommer du ju åt xboxen via ftp och då kan du ju fixa till alla misstag du har gjort.

  3. #3
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Post

    Eventuellt måste du ha en cd med korrekt menu.ini / evox.ini, förslagsvis "superdisc.iso" som även innehåller filkopieringsverktyg samt både original dashboard och evox-dashboard så att man kan lösa de flesta problem även utan pc/nätverk.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2002
    Från
    Falun
    Inlägg
    10
    Respekt
    0

    Post

    jag fixade problemet. jag kunde inte starta evolutionx-skivan, men jag brände in boxplorer och testade att köra det och det gick. jag kom åt de filena jag hade ändrat och kunde bara ändra tillbaka till hur det såg ut.

    för er som råkar klanta till det som jag nu gjorde, leta efter programmet boxplorer för den kan ta bort filer och ändra hur man vill i xboxens hd. den räddade mig i alla fall.

    tack hansi för hjälpen i alla fall.

    -christer
    now we are free...

  5. #5
    Registrerade
    Aug 2002
    Från
    Falun
    Inlägg
    10
    Respekt
    0

    Post

    och Acidelito
    now we are free...

  6. #6
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Post

    Både boxplorer och xboxcommander ligger med på superdisc.iso :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Liknande diskussioner

  1. Problem efter BMX XXX-iso?. (Durt on disk)?.
    By grantrytare in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2003-06-09, 15:07
  2. Problem med chippet efter moddning av PSX Care
    By Allan in forum X-ecuter 2 LITE support
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2003-03-23, 13:31
  3. Hur stort är ett orginal X-box spel ca ?
    By Chuppa in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2002-08-20, 00:37
  4. MULTI X PROBLEM
    By JULIA in forum Playstation produktsupport - Multi-X
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2000-12-19, 21:25
  5. Disk bytes problem!
    By kalle in forum Playstation produktsupport - Multi-X
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2000-10-31, 08:16

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •