Visar resultat 1 till 11 av 11

Diskussion: X-ecuter 1.1

IceT Guest

Red face X-ecuter 1.1

Monterade X-ecuter 1.1 som jag fick igår (jag jordade mig under prosessen), men när jag startar X-boxen blinkar det rött och grönt. Testade med att värma på lödningarna någon sekund (detta i tron att något ej fått kontakt), kollade även med förstoringsglas. Fortfarande samma blinkningar

Vad är felet ,är säker på att den lilla tråden sitter på rätt ställe även byglat som man ska.

Registrerade
    Aug 2002
    Från
    Sundsvall
    Respekt
    0

använd fluss, mycket bra..
    Testa o ta bort o se om det fungerar då.

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10

Eftersom det blinkar rött/grönt så lär ju den lilla tråden sitta rätt (stänger av originalbios)

Har du gjort byglingen på chipet där man kan välja mellan att dra på lite lödtenn eller montera en switch? Prova att "öppna" den igen, isåfall skall boxen fungera som vanligt.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

IceT Guest

Har använt det....fungerar ändå inte.

IceT Guest

Har nu uppnat byglingen....fungerar som vanligt.
    Vad kan det troligaste felet vara då ?
    Kan det vara att chippet inte blir jordat tillräckligt..löda dit en kabel kanske? Ser att det ska finnas kontakt. Är det svårt att med "jordringen" få riktig jordning?

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10

Den lilla kabeln är nog korrekt.

Mät alla anslutningar på chipet. Du kan mäta från chipet till undersidan av xboxen, punkterna går rakt igenom.

Kolla att alla har kontakt hela vägen igenom, samt att inga närliggande punkter har kontakt med varandra - tror det är lätt hänt då halvmånarna sitter ganska tätt och man kanske tar lite för mycket tenn på dom.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Oct 2002
    Respekt
    0

Jag monterade ett executer 1.1 igår, allting funkar perfekt nu. Däremot blev jag lite skraj då boxen blinkade rött och hade sig efter strömpåslag. detta visade sig bero på att jag inte satt i kontakten till TV'n (i Xboxen alltså)verkar som den känner av det.

/rob

Registrerade
    May 2002
    Från
    Umeå
    Respekt
    24

</font><blockquote><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">referat:</font><hr /><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Originally posted by
    Ursprungligen skrivet av IceT:
    <strong>Har nu uppnat byglingen....fungerar som vanligt.
    Vad kan det troligaste felet vara då ?
    Kan det vara att chippet inte blir jordat tillräckligt..löda dit en kabel kanske? Ser att det ska finnas kontakt. Är det svårt att med "jordringen" få riktig jordning?</strong></font><hr /></blockquote><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Kortslutning mellan två/flera punkter...

IceT Guest

Unhappy

Dvd har nu gett upp , går ej att spela film (fungerade tidigare). Jag trodde jag skulle klara av det. Fixa datorer kan jag....inte lika lätt med xbox. Min son är mäkta förtvivlad...tvingas nog lämna in den på rep. Någon som vet vad detta "kalas" kan kosta...att få modden att fungera tillfredställande igen?

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10

</font><blockquote><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">referat:</font><hr /><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Originally posted by
    Ursprungligen skrivet av IceT:
    <strong>Dvd har nu gett upp , går ej att spela film (fungerade tidigare). Jag trodde jag skulle klara av det. Fixa datorer kan jag....inte lika lätt med xbox. Min son är mäkta förtvivlad...tvingas nog lämna in den på rep. Någon som vet vad detta "kalas" kan kosta...att få modden att fungera tillfredställande igen?</strong></font><hr /></blockquote><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">500-1500 beroende på hur mycket som måste åtgärdas, eventuellt ingår byte av dvd-rom.

Registrerade
    May 2002
    Från
    Umeå
    Respekt
    24

Löd loss chippet och löd sedan dit det igen med kablar eller en sockel. Då är det ingen risk för kortslutning.

Liknande diskussioner

1. Xbox 1.1 Matrix problem
    By Bo ko in forum Matrix/Xodus Support
    Senaste inlägg: 2002-12-29, 01:04
  2. Evolution-X 1.8.3285 dashboard & Evox D.6 bios released!
    By D@nsken in forum Evolution-X Dashboard
    Senaste inlägg: 2002-12-28, 12:01
  3. 1.1 verkar bara vara svett
    By Timpa in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2002-12-21, 22:15
  4. 1.1 och Matrix
    By lmfs in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2002-12-17, 00:49
  5. 1.1 och Matrix
    By lmfs in forum Matrix/Xodus Support
    Senaste inlägg: 2002-12-17, 00:49

Bookmarks