Visar resultat 1 till 6 av 6

Diskussion: hjälp...

Registrerade
    Sep 2002
    Respekt
    0

Angry hjälp...

Jag har nyss installerat matrix-chipet , och det lyser grönt , så det är inga problem med det . Men hur vet jag om chipet funkar ? Jag har flashat det med 256k.Evx2.5.colormod.err.ybox . men en annan färg vart det inte iaf . och den startar upp den vanliga dashbordet. behöver jag flash om ?

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10

Du kanske glömde ändra på omkopplarna på chipet?
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Sep 2002
    Respekt
    0

jag har användarläge 3 och har testat med läget användarläge 2 med.

Och en annan sak , när jag skulle flasha mitt chip så gick det inte att flasha förren jag hade ställt in omvandlaren på användarläge 4. ska det vara så ? för jag fick fel när jag testade att flasha när den var på användarläge 1.

Registrerade
    Jul 2001
    Respekt
    0

Ok, ska försöka att förklara hur jag gjorde:

Vilket "Mode" du kör spelar ingen roll när du flashar.Och anledningen till att du inte fick annan färg är för att du har valt ett bios med originalfärgen.

När du sätter in chipet i boxen:

Tryck chipet emot moderkortet utan att skruva fast. Va noga med att det sitter ordentligt mot moderkortet med de två "raderna" med pogopins, skit i det ensamma lilla stifftet. Tryck igång boxen o kolla att den botar upp, jag fick nämligen grön lampa direkt, men när jag sedan testade så höll boxen på o starta, stägas av, startade, stängdes av... Felet berodde på att den lyste grönt, men de två "raderna" satt inte ordentligt emot moderkortet. Ok, när du trycker emot den o boxen startar upp med Xbox-loggan, skruva VÄLDIGT försiktigt fast chipet, det skall inte sitta superhårt fast, men det skall inte förflytta sig. Starta upp boxen igen å kolla att loggan kommer igång, om inte, skruva upp o försök att trycka det emot igen, o skruva åt ännu mer försiktigt.

Sätt sedan chipet i mode 2, och se till att inte rubba det ur position när du ändrar switcharna Det är väldigt kännsligt för "Förflyttning"

Anledningen till att den starta vanligt Dashboard är förmodligen för att du inte har den i rätt mode och att du måste köra Evo-X... Använd Hansis post om Evo-x installation på "Guide forumet". Och kör med en "SuperDisc - Hansi Tool Collection 3" så ska du se att du snart har en värld av härligt gameande framför ögonen

Lycka till

Registrerade
    Sep 2002
    Respekt
    0

tack för hjälpen det jag hade problem med var tydligen att få g punkten att sitta rätt , men nu funkar det hur bra som helst

Registrerade
    Oct 2002
    Respekt
    23

Det krävs lite övning för att lära sig att hitta G-punkten

Liknande diskussioner

1. Hjälp Hjälp Hjälp
    By Shankol in forum X-ecuter 2 PRO support
    Senaste inlägg: 2004-04-11, 15:48
  2. Newbie hjälp!!
    By Calle_A in forum DVD och Hembio - Övrigt
    Senaste inlägg: 2003-11-06, 18:46