Visar resultat 1 till 12 av 12

Diskussion: Aj aj aj aj..........

Registrerade
    Jul 2002
    Från
    Malmö
    Respekt
    23

Red face Aj aj aj aj..........

Nu har jag lyckats att crasha min xbox, alltså HD'n, en VARNING!!!!

Kör för guds skulle inte update som finns i spel Tom Clancy's Splinter Cell, den går ut på nätet jag tydligen lägger något på din C disk, och hänger sig, efter att du har startat om din xbox så är det kiss & godnight med din HD, kan inte ens rädda den med CD.

Spelet har tydligen XBOX Live inbyggt och man ka hämta nog uppdateringar och kanske nya banor i framtiden.....

Så än en gång, låt bli den om ni inte vill råka ut för samma problem.
    I'm a XBOX Lover.

©NightRabbit® - ©eLiTe FoRcE®

XBOX v1.0 - Orginal (XBOX-Live)
    XBOX v1.0 - X3 build 1959, 200GB HD, Case Modded.
    Screen : 103" (InFocus)
    + en massa andra bra prylar.

Registrerade
    Aug 2002
    Respekt
    23

LÄste detta på en engelsk sida:

As an XBox Live Beta tester, here is the full scoop about the "go live" issue being seen by people. The first XBox Live beta disc had the XBox Live Dashboard as a separate executable on the disc. With the newer beta releases, as well as beta versions of games that will support XBL, the latest software patches the xboxdash.xbe file on c:\ .
    Each game you run will check your xboxdash version, and if it's not as recent as the one on that disc, it WILL PATCH IT.
    Your only safe bet is to switch to a bios that boots to some other dashboard name, like yboxdash.xbe .
    Currently I am running that setup. My EvolutionX dashboard is called yboxdash.xbe and my xboxdash.xbe is the original Microsoft one. I have EvoX link the "Original MS Dashboard" to xboxdash.xbe.
    When I boot up with no disc in, it loads the EvoX dashboard fine.
    When I run an XBL game that tries to patch the dashboard, c:\xboxdash.xbe is still the original one, so the patching is successful. Everyone should move to yboxdash.xbe based BIOS images if you plan on copying the EvolutionX dashboard to your hard drive.

Registrerade
    Jun 2002
    Från
    där ------>
    Respekt
    23

humm .. nu ska vi se om jag har fattat detta rätt.
    Om nu "spelet" kollar xboxdash.xbe på C:\ skulle man då inte kunna ha evo-x i DVD-ROMen hela tiden o köra spelen från hd:n

Jag har x-ecuter o installerade det ganska nyligen så jag känner inte för att lägga ut 1000:- på nytt chip änn. Om jag gör som jag sa innan, skulle detta befria mig (och många andra) från att köpa nytt chip?

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10

</font><blockquote><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">referat:</font><hr /><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Originally posted by
    Ursprungligen skrivet av -=NightRabbit=-:
    <strong>Nu har jag lyckats att crasha min xbox, alltså HD'n, en VARNING!!!!

... kan inte ens rädda den med CD.

</strong></font><hr /></blockquote><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Lämna in din xbox till mig så skall jag se om den verkligen inte går att rädda, så länge inte lösenordsskyddet på den är påverkad så har jag mycket svårt att tro att det inte går att rätta till innehållet...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10

</font><blockquote><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">referat:</font><hr /><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Originally posted by
    Ursprungligen skrivet av Nitro[SAD]:
    <strong>humm .. nu ska vi se om jag har fattat detta rätt.
    Om nu "spelet" kollar xboxdash.xbe på C:\ skulle man då inte kunna ha evo-x i DVD-ROMen hela tiden o köra spelen från hd:n

Jag har x-ecuter o installerade det ganska nyligen så jag känner inte för att lägga ut 1000:- på nytt chip änn. Om jag gör som jag sa innan, skulle detta befria mig (och många andra) från att köpa nytt chip?</strong></font><hr /></blockquote><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Jodå, om du låter xboxdash.xbe vara i fred på hårddisken och bootar evo-x från cd istället så slipper du problem.
    Annars är det lätta att göra ett script i evox.ini som byter xboxdash.xbe på hårddisken med ett enkelt menyval. Då behöver man bara boota från cd före/efter man vill spela onlinespelen.

<small>[ 26 October 2002, 09:53: Meddelandet redigerat av: Hansi ]</small>
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Aug 2002
    Respekt
    23

Misstänkeer också att i nästa version av EvoX kommer det finnas den funktionen i biosen. Att den kollar efter xboxdash.xbe under ett annat namn...

Registrerade
    Aug 2002
    Från
    Umeå
    Respekt
    0

Finns redan ute... leta efter evox ybox bios... då startar den yboxdash.xbe istället för xboxdash.xbe å då kan man låta vanliga m$ dashen vara kvar med samma namn å då funkar det perfekt

Registrerade
    May 2002
    Från
    Norrland
    Respekt
    23

Ursprungligen skrivet av Hansi:

Annars är det lätta att göra ett script i evox.ini som byter xboxdash.xbe på hårddisken med ett enkelt menyval. Då behöver man bara boota från cd före/efter man vill spela onlinespelen.[/QB]</font><hr /></blockquote><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Har du några tips på hur ett sådant script ska se ut?
    Ev'rybody's in despair,
    Ev'ry girl and boy
    But when Quinn the Eskimo gets here,
    Ev'rybody's gonna jump for joy.
    Come all without, come all within,
    You'll not see nothing like the mighty Quinn.

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10

[Menu]

Section "Root"
    {
    Section <a href="http://www.PSXCARE.com" target="_blank">www.PSXCARE.com</a>
    {
    Item "Use Original Dashboard",@210
    Item "Use EVO-X Dashboard",@211
    }

}

[Action_10]

Info "Copy Original Dashboard"
    Warning "This will replace"
    Warning "c:\xboxdash.xbe"
    Warning "with MS original version"
    Progress "Now Installing MS Dashboard"
    copy "\original-xboxdash\" "c:\"

[Action_11]

Info "Copy EVO-X Dashboard"
    Warning "This will replace"
    Warning "c:\xboxdash.xbe"
    Warning "with EVO-X version"
    Progress "Now Installing EVO-X Dashboard"
    copy "\evo-xboxdash\" "c:\"

Registrerade
    May 2002
    Från
    Norrland
    Respekt
    23

kiitos!
    Ev'rybody's in despair,
    Ev'ry girl and boy
    But when Quinn the Eskimo gets here,
    Ev'rybody's gonna jump for joy.
    Come all without, come all within,
    You'll not see nothing like the mighty Quinn.

Registrerade
    Jul 2002
    Från
    Sundsvall
    Respekt
    23

jag hajar inte... jag gjorde samma dumma grej med att trycka på online download och spelet gjorde en online update på boxen vilket fick den att kuka ut helt.. jag lade in evo-x dashen från skiva igen... men jag kan inte få orginal dashen att funka igen.. har bytt ut den med en backup.

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10

Superdisc2.iso har ett menyval för komplett installation av MS Dashboard, prova ifall det hjälper.

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner