Sida 2 av 2 FörstaFörsta 12
Visar resultat 31 till 40 av 40

Diskussion: Dashboard försvann!!

  1. #31
    Registrerade
    Mar 2003
    Inlägg
    23
    Respekt
    0

    Post

    JAg vill kunna föra över spel o filmer genom FTP, så jag behöver den nya dashboarden. Nån som vet hur jag får det?

  2. #32
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34

    Post

    Det ser du ngr steg upp under Hansi inlägget.
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

  3. #33
    Registrerade
    Mar 2003
    Inlägg
    23
    Respekt
    0

    Post

    jag har gått till <a href="http://www.psxcare.com" target="_blank">www.psxcare.com</a> på skivan o installerat MS Dashboard. Nu är original dashboarden på xboxen.

    JAg vill inte ha original Dashboarden.
    Jag vill ha den moddade versionen av dashboarden.
    Ni vet 1.8 eller vad den heter. Hur installerar jag den?

    Install evo-x (small drive eller large drive
    -Detta är ett alternativ som finns, men installeras inte ett helt nytt bios då?
    Eller är det bara en ny dashboard man får?

    <small>[ 03 March 2003, 12:33: Meddelandet redigerat av: dafont ]</small>

  4. #34
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34

    Post

    som sagt du ska ändra namn i ini filen till den du vill ha istället, kolla längre upp hur man gör.
    ex: MSDashBoard = "c:\xxxxxdash.xbe" xxxx=namnet på dashboarden

    <small>[ 03 March 2003, 13:31: Meddelandet redigerat av: pege63 ]</small>
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

  5. #35
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Post

    </font><blockquote><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">referat:</font><hr /><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Originally posted by
    Ursprungligen skrivet av dafont:
    <strong>jag har gått till <a href="http://www.psxcare.com" target="_blank">www.psxcare.com</a> på skivan o installerat MS Dashboard. Nu är original dashboarden på xboxen.

    JAg vill inte ha original Dashboarden.
    Jag vill ha den moddade versionen av dashboarden.
    Ni vet 1.8 eller vad den heter. Hur installerar jag den?

    Install evo-x (small drive eller large drive
    -Detta är ett alternativ som finns, men installeras inte ett helt nytt bios då?
    Eller är det bara en ny dashboard man får?</strong></font><hr /></blockquote><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Kör install evo-x (small drive) om du har den vanliga hårddisken eller install evo-x (large drive) om du bytt till en stor hårddisk.

    Då installeras evo-x dashboard samt diverse applikationer. Har du ändrat en massa i xbmp config.xml vill du kanske köra boxplorer först och göra en backup på den.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  6. #36
    Registrerade
    Mar 2003
    Inlägg
    23
    Respekt
    0

    Post

    OK, nu har en fil skapats som heter evoxdash.xbe o när jag laddar den så kommer det upp en ny dashboard som ser ut som superdiscs egen.

    Men den startar inte upp när jag sätter på xboxen, så jag antar att jag måste ändra i ini filen, men hur. Försökt att srkiva med boxplorer men det var svårt.

    <small>[ 04 March 2003, 08:21: Meddelandet redigerat av: dafont ]</small>

  7. #37
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Post

    </font><blockquote><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">referat:</font><hr /><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Originally posted by
    Ursprungligen skrivet av dafont:
    <strong>OK, nu har en fil skapats som heter evoxdash.xbe o när jag laddar den så kommer det upp en ny dashboard som ser ut som superdiscs egen.

    Men den startar inte upp när jag sätter på xboxen, så jag antar att jag måste ändra i ini filen, men hur. Försökt att srkiva med boxplorer men det var svårt.</strong></font><hr /></blockquote><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Du bör använda ett nyare bios (x-ecuter 2 4974 eller evo-x D.6) som använder evoxdash.xbe.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  8. #38
    Registrerade
    Mar 2003
    Inlägg
    23
    Respekt
    0

    Post

    Kan jag inte bara ändra i ini filen på C: ?

  9. #39
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Post

    </font><blockquote><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">referat:</font><hr /><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Originally posted by
    Ursprungligen skrivet av dafont:
    <strong>Kan jag inte bara ändra i ini filen på C: ?</strong></font><hr /></blockquote><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Nej.

    Du kan döpa om evoxdash.xbe till xboxdash.xbe (döp om xboxdash.xbe till msxboxdash.xbe först), men då får du problem varje gång något spel försöker installera xbox live.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  10. #40
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34

    Post

    Han har mottagit all hjälp som finns att få går nog inte in
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Sida 2 av 2 FörstaFörsta 12

Liknande diskussioner

  1. Gör Avalaunch till din standard Dashboard!
    By Slite in forum Evolution-X Dashboard
    Inlägg: 49
    Senaste inlägg: 2004-11-07, 19:49
  2. Linux på omidifierad XBOX med direkt boot
    By Hansi in forum Linux på XBOX
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2004-03-31, 00:28
  3. MS Dashboard startar ej
    By Jeppe in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2003-06-29, 16:41
  4. Min MS dashboard bootar om?
    By Silver2 in forum Evolution-X Dashboard
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2003-04-17, 12:38
  5. D6 bios + DAshboard
    By dafont in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2003-04-10, 22:19

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •