Visar resultat 1 till 4 av 4

Diskussion: Lite frågor kring matrix, evox.2.5, progressive scan....

  1. #1
    Registrerade
    May 2001
    Inlägg
    23
    Respekt
    0

    Post Lite frågor kring matrix, evox.2.5, progressive scan....

    Ok jag har installerat med superdisk 2 och har evox bios 2.5 på ett matrix chip. Jag har en projektor och har köpt ett High def AV pack så jag kan få komponent signal från min xbox och vill nu även få progressive scan ut från boxen.

    har laddat ner patchen som skall göra detta, men den är ju från början inställd på att patcha MSxboxdash.xbe och vad jag har förstått så använder/laddar in sig min evox bios xboxdash.xbe. Så då browsade jag till min xboxdash.xbe istället och patchade den och allt verkade bra, men när jag skulle starta min xbox så kommer animationen och sedan låser den sig på den röda xbox logon.....

    Vilken fil skall jag patcha? Eller skall jag göra det "manuellt" i en hex editor?

    Kommer jag få progressive scan ut från mina spel när jag kör i PAL-läget? Eller måste jag konvertera den till NTSC? Kan jag någonstans säga till mitt evolution X "program" att jag har ett High def AV pack med komponent ut? För jag tror att man får upp en sån meny i orginal settings när man kopplar in ett High def pack...

    Hur gör ni andra som ha rprogressive scan ut och inte använder er av en VGA kabel....

  2. #2
    Registrerade
    Apr 2002
    Från
    Göteborg, Sverige
    Inlägg
    16
    Respekt
    0

    Post

    Hmm.. Jag är ingen expert på Xbox, eller snarare, vet väldigt lite om Xbox öht.. Men generella principer kan väl antas..

    Jag antar att du har MSxboxdash.xbe tillgänglig på en vanlig PC, right? (backup eller nåt..)

    Då borde du ju kunna jämföra den opatchade med en patchad version, och se vilka bytes du ska fippla med i en hexeditor..

    Det gör ju inget om du börjar med att patcha MSxboxdash.xbe först, eftersom du kan skriva över den igen med originalet när du väl har jämfört och har bytarna..

    Eller är jag helt ute och cyklar?
    Don't hate the players, hate the game.

  3. #3
    Registrerade
    May 2001
    Inlägg
    23
    Respekt
    0

    Post

    Jo du ha rju rätt i det du säger, men det är alltid bättre att veta...

    Jag tror jag fick rätt på det igår kväll, jag gjorde såhär:

    Gick in i hexeditorn och ändrade både min msdashboard.xbe och min xboxdashboard.xbe.bak och sedan fungerade det, men bara i NTSC mode och vissa spel som Hitman 2 blir inte i progressive.... Men Halo och Moto GP ser lysande ut

  4. #4
    Registrerade
    Sep 2002
    Från
    Sundsvall
    Inlägg
    23
    Respekt
    0

    Question

    vad ska man ha för TV för att kunna köra med progressive scan? 100Hz eller räcker det med en som klarar PAL60? Jag antar att progressive scan borde ta bort känslan av att objekt blir randiga när dom rör sig snabbt i sidled, i DOA3 tex så är denna effekt mycket påtaglig. Om jag fattat det rätt så uppdateras bara varannan pixellinje åt gången.

    Stördes inte alls speciellt mycket av detta i tex Halo, kanske för att det spelet lär vara låst till 30 fps.

Liknande diskussioner

  1. Patchning av spel/program för HD / Progressive scan
    By Malw in forum High Definition (HD-stöd) på XBOX
    Inlägg: 59
    Senaste inlägg: 2007-02-19, 00:14
  2. messiah LITE pris???
    By filli100 in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2004-08-14, 15:53
  3. NTSC = Progressive Scan?
    By boobytrap in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2003-04-08, 18:05
  4. Matrix -> Xecuter Lite Hansi
    By zelcor in forum Matrix/Xodus Support
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2003-03-08, 16:15
  5. Progressive Scan DVD
    By KrillKill in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2002-09-27, 13:29

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •