Visar resultat 1 till 16 av 16

Diskussion: Thompson skit dvd

Registrerade
    Apr 2003
    Respekt
    0

Post Thompson skit dvd

De flesta säger att om man har en thompson dvd i sin box så går det inte att spela cdr skivor, FINE, det är trist men går det att spela cdr skivor? om inte är det juh jobbigt värre. Och sätta mig och betala 900 för en dvd spelare är ointressant, köper hellre en ny box och säljer denna.

Registrerade
    Aug 2002
    Respekt
    23

Det stämmer, vissa cdrw skivor funkar dock.
    Men köp dig en dvd brännare eller hd så har du löst problemet. Dvd brännare finns från 2000:- och 120GB hd från ca 1200kr.

Registrerade
    Apr 2003
    Respekt
    0

Men då måste jag fråga er här på forumet.

Klarar nån xbox spelare att köra cd-r skivor, alla cd-rw brända i 20x hastigheten, strular alla spelare med detta så är det nog bland det sämsta jag hört talas om, du kan gå och köpa en extern dvd spelare för 900 som klarar allt detta och massor mer....

plz svara snabbt... måste ev. lämna tillbaka det idag.

Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Respekt
    34

Jag bränner mina SD i 20x på CD-RW skivor av märket Memorex dom funkar även Memorex CD-R skivor funkar på min Samsung spelare.
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Registrerade
    Apr 2003
    Respekt
    0

Finns det nått mönster i det hela, dvs kan man se på tillverkningsdatum vilken dvd som sitter i?

Registrerade
    Aug 2002
    Respekt
    23

Kolla på denna bilden. Den längst åt vänster är philips, imitten thomson och åt höger samsung.
    <a href="http://muchos******/members/corny/philips_thomson_samsung.jpg" target="_blank">http://muchos******/members/corny/philips_thomson_samsung.jpg</a>
    Och samsungen är bäst på cdr skivor, hur de förhåller sig med dvdr/w+/- vet jag inte.

Har du många filmer på cdr skivor eller? För annars så skaffa en hd, så behöver du inte bry dig om vilka skivor den klarar. Spel bör blandanat köras från hd eller dvd.

Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Respekt
    34

Kolla i paketet har du 3 hål i släden är det en Samsung. Ett U-format stort hål är Thomson & ett hål som täcker nästan hela mitt cirkeln är en Philips.

<small>[ 16 April 2003, 13:41: Meddelandet redigerat av: pege63 ]</small>
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Registrerade
    Apr 2003
    Respekt
    0

Ok då vet jag lite mer, och ja jag har en heeeel del filmer som är redan brända och klara, lite surt om man inte skulle kunna se på dem.

Undra bara hur villig försäljaren är att packa upp, sätta i ström, och öppna släden.
    Lite synd att man inte kan se det utan att packa upp allt.

Ps. har ringt de som sålde spelet till mig, får komma tillbaka med det, de kollade åxå om de hade en annan variant.

Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Respekt
    34

Jag bruka öppna paketen själv va fan man vill ha det bästa ju eller hur? Det går bra att göra det i våran onoff, siba, elgiganten utan ngr prob.

Registrerade
    Apr 2003
    Respekt
    0

Ok får göra det, är trött på sånt här skit, fattar inte att de är så snåla att de lägger in ostabila saker i en konsol som från början kostade 4400.

Tack för hjälpen alla. Är tacksam.

gjazz Guest

haha! snåla? du de har säkert lagt ner mycket tid och pengar på att framställa en dvdspelare som försvårar piratkopiering...

Registrerade
    Mar 2003
    Respekt
    22

Talking

Att en thompson dvd spelare skulle vara skit kan jag ej hålla med om.att den ej läser cdr det stämmer men den har inga problem med cdrw och ej heller med dvdr eller dvdrw och i ärlighetens namn hur många spel får plats på en cdr skiva dom flesta spel ligger på över en gig.kvaliteten på dvd spelaren borde ju snarare mätas i hur bra bild du får vid uppspelning av en dvd film.och den kvaliteten är suverän.

och för att dra en jämförelse till vanliga stationära dvd spelare så har jag erfarenheten av att dom sk dyraste flaggskeppen inte kunde spela upp cdrw skivor och ej heller läsa av mp3 filer utan endast dvd format och cd audio och på grund av att lasern var kalibrerad på just det sättet så gav dom dvd filmerna bättre skärpa.

nej jag tror nog att kvaliteten på dvd spelarna i xboxen är lika bra oavsett om det är en samsung philips eller thompson när det gäller bildkvalitet ,huvudsaken är ju att dom läser antingen cdr och /eller cdrw plus att dom läser dvdr/dvdrw

Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Respekt
    34

Kanske är det nu inte spel man nu syftar på utan kanske mer CD-R skivor med musik på tex MP3 min polares Thomson DVD i boxen läser inte hans CD-R med MP3 på det är nog det man i första hand e ute efter. Sedan finns det ju CD-R skivor som är 1,3 GB stora så då skulle det vara lite surt om den inte läste dom heller.

Registrerade
    Aug 2001
    Från
    Stockholm
    Respekt
    25

The point is anyhow...

Att Thompson DVD spelarna är "tunade" att inte läsa cd-r just för att försvåra piratkopiering...

Det finns tutorial hur man kan "pot tweaka" dessa så att även de kan läsa cdr.

Har dock inte testat själv så testa på¨egen risk och jag har för mig att man behöver lite elektriska mätinstrument, men det ska gå....

Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Respekt
    34

Tror inte att det var för den saken skull då skulle det vara lika dant men Samsung, Philips men där funkar det, tror mer på att det var en miss eftersom man mer & mer går över på dom andra 2 märkena.

Registrerade
    Dec 2002
    Respekt
    0

Jag har en thomson DVD som läser MR Platinum och kodak cd-r utan problem. Kan gå lite långsamt ibland bara

Liknande diskussioner

1. DVD från xbox till datorns dvd brännare
    By cyclo_hexene in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Senaste inlägg: 2003-12-16, 16:29
  2. DVD Region X och dvd ver. 2.13?
    By ktd in forum Playstation 2 - produktsupport övrigt
    Senaste inlägg: 2003-02-02, 23:29
  3. DVD eller inte?
    By Loco in forum Messiah - Allmänna frågor (ej teknisk support)
    Senaste inlägg: 2002-08-14, 16:35
  4. Dvd Region X
    By Oddman in forum Playstation produktsupport - övrigt
    Senaste inlägg: 2002-04-16, 13:43
  5. DVD reg X i danmark?
    By dos in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Senaste inlägg: 2001-08-22, 08:41

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner