Visar resultat 1 till 6 av 6

Diskussion: Problem med fjärrkontrollen till X-Box

  1. #1
    Registrerade
    Oct 2002
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    1
    Respekt
    0

    Thumbs down Problem med fjärrkontrollen till X-Box

    Jag moddade min box med Evolution-X 2.4 för några veckor sedan.
    Sen dess har jag haft strul med DVD fjärrkontrollen så gott som hela tiden.

    Handkontrollen är svår och omständig att navigera med och helst skulle jag vilja bli av med den funktionen helt och hållet.
    För att använda DVD fjärrkontrollen måste jag gå in i settings, deaktivera auto-starten för DVD, gå till dashboard och sedan plugga i skivan... Det ruttna är att jag måste göra det varje gång då maskinen tydligen inte sparar mina inställningar trots att jag trycker "save & quit".

    Hela historien är väldigt jobbig och jag börjar nästan ångra att jag modifierade min X-box då jag bara ville ha en smidig och enkelt fungerande regions-fri maskin utan krångel. Vet någon vänlig själ hur jag skall få min DVD fjärrkontroll att fungera bättre och smidigare utan att jag skall behöva toggla igenom 47 menyer?

    Tacksam för svar.

    /Captain-N
    Blah.

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2002
    Inlägg
    62
    Respekt
    22

    Thumbs up

    Tack för tipset! Nu funkar det för mig i alla fall. Bara att plugga i skivan och välja MS Dashboard så funkar fjärren som vanligt. Dessutom går ju EvolutionX utmärkt att styra med fjärren...

    Det enda konstiga är att inte dina inställningar sparas som de ska. Har du installerat EvolutionX på korrekt sätt?

    Dessutom är centreringsfelet så gott som obefintligt när jag kör MSDashboard. Bilden är endast 1,5 mm för långt åt vänster. I Evolution X Dashboard så är den minst 2 centimeter för långt åt vänster. Den vänstra delen av den ovala Evolution X-loggan som kommer när man laddar hamnar därför utanför bild! Mycket irriterande!

    Klockan på Dashboarden hamnar också delvis utanför bild. Den första siffran i 24timmars-klockan ligger till vänster utanför bilden...

    Om någon kunde hjälpa mig med detta fel så vore jag MYCKET tacksam. Jag erbjuder ett VIP-medlemsskap till min kommande supersnabba XBox-hubb och FTP som jag ska sätta upp i Februari!!!

  3. #3
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Post

    Använd FTP för att kopiera ini-filen till din PC, radera den från xboxen, kopiera in den igen. Det har fungerat för andra kunder med samma problem.

    Angående centrering osv så tror jag det skall gå att ställa in när man kör/ändrar skins, men jag har aldrig satt mig in i hur det fungerar.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2002
    Inlägg
    62
    Respekt
    22

    Thumbs up

    Intressant, ska prova detta. Nu har jag emellertid märkt att centreringsproblemet löste sig till 99,5 % när jag ställde inte TV:n på RGB istället för SCART 1!!! Ett tips till någon som har liknnande problem är alltså att testa detta och eventuellt att prova att byta från en SCART kabel till RGB Scart kabel eller tvärtom för att på så vis kunna avhjälpa felet.

  5. #5
    Registrerade
    Oct 2002
    Inlägg
    62
    Respekt
    22

    Post

    är det evox.ini som du syftar på Hansi, förresten?

  6. #6
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Post

    </font><blockquote><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">referat:</font><hr /><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Originally posted by
    Ursprungligen skrivet av Meneldil:
    <strong>är det evox.ini som du syftar på Hansi, förresten?</strong></font><hr /></blockquote><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Ja.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Liknande diskussioner

  1. Problem att flytta filer med mellan box och box
    By nrowa in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2003-12-19, 19:13
  2. problem med XenoSaga till ps2an
    By square-soft in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2003-09-24, 13:32
  3. Fjärrkontrollen och regionsfri dvd-spelare med xbox v1.1?
    By Freddo_mAN in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2003-05-26, 09:37
  4. Problem med fjärr till DVD
    By Hulk in forum X-ecuter 2 LITE support
    Inlägg: 10
    Senaste inlägg: 2003-04-04, 11:18
  5. MULTI X PROBLEM
    By JULIA in forum Playstation produktsupport - Multi-X
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2000-12-19, 21:25

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •