Visar resultat 1 till 6 av 6

Diskussion: Psxcare är dåliga förlorare!!!

Registrerade
    Nov 2002
    Respekt
    0

Angry Psxcare är dåliga förlorare!!!

Fy vad ni är patetiska bedragare och dåliga förlorare! Inte nog med att ni låser människors BIOS flashade Xboxar, ni skall ha betalt för att låsa upp dom sen. Sen att ni ljuger hur bra det är att flasha sina Xboxar är rent skrämmande. Sen när de vill spela Xbox Live så måste de flasha om till original BIOS. Efter att de har gjort det kan de inte flasha om Xboxen om de inte har ett modchip och då skall ni ha betalt igen. FY FAN vad ni är jävliga! Detta nämnde jag i er IRC kanal. Jag skiter om jag blir bannad där. Jag gjorde inte reklam för något företag. Istället för att förbättra er så lägger ni locket på så att inte folk får se vilken hemsk taktik ni kör med. Kan ni inte tävla och visa vad ni går för kan ni lika gärna lägga ned.

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10

Vi låste bioset på de kanske 5-10 första xboxarna vi modifierade. På den tiden visste vi inte att det gick att flasha om via mjukvara. Kunden fick det han betalade för. För oss är det precis lika mycket jobb att "låsa upp" bioset som det var att modifiera den - chipet måste lödas bort och stoppas i vår flashprogrammerare. Vi gör detta till lägre pris än normalt, dock inte gratis eftersom det tar tid och det alltid finns en risk att vi förstör något och måste ersätta kunden för en ny XBOX.

När det gäller XBOX LIVE kommer vi undersöka möjligheten att t.ex. flasha in 4st olika BIOS (varje BIOS tar 256KB, flashchipet i XBOX rymmer 1024KB vilka lätt switchas mellan genom att jorda 1-2 punkter på kretskortet.

Annars så lär någon snart komma på hur man lurar deras "detektor" så att den inte ser att man modifierat xboxen.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Nov 2002
    Respekt
    0

Jaha, switchar låter bra, men kommer lite väl sent. Ni har redan tagit 1500 kr för att flasha Xboxen som andra stackare gått på. Man får hoppas att NI installerar switchar på de senare Xboxar som ni flashar utan att ta löjligt betalt för det. Och vadå undersökning?! Så lång tid tar det väl inte att se om det fungerar.

Sen om nån lyckas göra ett BIOS som undviker Microsfts detektorer är bara spekulation. Det räcker med att de hittar små avvikelser i BIOSet för att bli avstängd.

Registrerade
    Nov 2002
    Respekt
    0

Xbox Live bannar för tillfället samtliga moddade Xbox, punkt slut (för tillfället är avstäningen på livstid). Du accepterar det i villkoret när du loggar in på Xbox Live.

För defintivia rapporter om det hur det funkar just nu, se forumen på xbox-scene.com (opjose m.fl.).

Xbox Live är inte Xbox.

Ska du tillförlitligt använda Xbox Live så är det 2 Xbox som gäller för stunden.

Licens-/användarvillkoren är helt annorlunda - du måste i stort sett godkänna att du inte har en moddad Xbox innan, jag har redan kollat och testat det. Du bannas, punkt slut.

Accepterar du villkoren - tough luck.

<SPEKULATION>
    Det är Micro$soft strategi att köra över Linux på Xbox ... Ingen som använder Linux ska få använda Xbox Live ...
    </SPEKULATION>

<small>[ 19 November 2002, 20:10: Meddelandet redigerat av: lmfs ]</small>

Registrerade
    May 2003
    Respekt
    0

</font><blockquote><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">referat:</font><hr /><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Ursprungligen skrivet av lmfs:
    <strong>&lt;SPEKULATION&gt;
    Det är Micro$soft strategi att köra över Linux på Xbox ... Ingen som använder Linux ska få använda Xbox Live ...
    &lt;/SPEKULATION&gt;</strong></font><hr /></blockquote><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Verkar inte så troligt. Med Linux installerat borde man kunna installera webbläsare för Linux och använda "vanliga" Internettjänster.

Registrerade
    Aug 2002
    Från
    Stockholm
    Respekt
    0

Rage varför moddade du din xbox från början!? Sitt där med en omoddad och betala multum för spel och live istället för att gnälla!

Liknande diskussioner

1. VÅGAR man rekommendera PSXCARE till sina polare?!
    By x3m in forum NEO4 - Allmänna frågor (ej teknisk support)
    Senaste inlägg: 2004-06-12, 22:44
  2. PsxCare
    By a00sambe in forum Ris & Ros
    Senaste inlägg: 2003-01-20, 00:13
  3. Psxcare är dåliga förlorare!!!
    By Rage in forum Ris & Ros
    Senaste inlägg: 2002-11-19, 17:12
  4. ARG...över PSXCare och en massa andra saker
    By wyntoon in forum Playstation 2 - produktsupport övrigt
    Senaste inlägg: 2002-10-06, 19:13

Bookmarks

Behörigheter