Visar resultat 1 till 2 av 2

Diskussion: fortfarande fel på ljudet

  1. #1
    Registrerade
    Apr 2003
    Inlägg
    3
    Respekt
    0

    Post fortfarande fel på ljudet

    Här om dagen så skrev jag att jag hade fel på ljudet när jag spelade en divx film i min xbox. Problemet återstår fortfarande. (Ljudet går fortare än bilden). Men det gäller bara divx filmer, kan spela mgp format utan att det blir något problem med bilden och ljudet. Väldigt konstigt. Jag fick ett kommentar av "gjazz" angående om att synkronisera med handkontrollen upp och ned, men det hjälpte tyvärr inte. Men jag blev ändå mycket glad av ditt inlägg "gjazz" tack. Jag hoppas att någon där ute kan hjälpa mig med problemet. Tack i förhand...

  2. #2
    Registrerade
    Jun 2002
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    124
    Respekt
    23

    Post

    I MediaPlayern kan du ju justera synkning mellan ljud och bild med upp/ned på d-paden på joypaden... Ibland får man ta i rejält och dra upp den till 300ms. Nyare versioner av Mediaplayern är bättre på och synka divx (v2.3+) och numera är det ytterst sällan jag måste justera nåt alls.

    Om du däremot får en förskjutning hela tiden så att du justerar, det blir bra och 5min senare e det skit igen, du justerar mer och det blir skit efter en stund igen är det ju fel på kodningen av divx filen. Antagligen nåt nötta som inte kan ställa in kodningsprogrammet rätt... bara och slänga filmen och ladda ner en annan version.

Liknande diskussioner

  1. Fel installerat eller något fel med bioset?
    By Jompapompa in forum X-ecuter 2 LITE support
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2003-12-20, 10:51
  2. Fortfarande fel 21
    By Quinn the Eskimo in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2003-06-01, 17:41
  3. fel på ljudet
    By Ban in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2003-04-19, 21:35
  4. Fel på ljudet
    By pnb in forum Playstation 2 - Övrigt
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2002-05-15, 16:08
  5. Aktivera RGB för bästa bild med DVD-spelare samt ställ in ljudet rätt
    By Hansi in forum FAQ / Vanliga frågor och svar
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2002-05-10, 18:44

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •