Visar resultat 1 till 21 av 21

Diskussion: Hjälp med köp av DVD brännare..

  1. #1
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    10
    Respekt
    0

    Talking Hjälp med köp av DVD brännare..

    Hej Pojkar..

    Nu har det blivit dags att inskaffa en DVD RW brännare,skulle behöva tips ang modell osv .ska det vara + eller - för att det ska funka för X box.det ska kunna bränna cdrw med :=)
    Sen behöver jag tipps vart man köper billigt cd och dvd media till det..Bor i stockholm så gärna nån butik eller det går utmärkt att beställa genom nätet ..
    Tack i förhand...
    Jet Li

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2002
    Inlägg
    189
    Respekt
    22

    Post

    Nästan vecka kommer Pioneers A05 , Samt Sonys nya och i slutet på 2002 kommer Necs lilla bebis ND 1100 Pioneern är bara DVD-R/RW, dom andra är DVD+-R/RW, sonys verkar vara dyrare än dom andra bätre än Pioneern men mycket Sämre än NEC ND 1100 som jag tänker vänta på, köp inte någon 2 spinnare eller bara DVD+R/RW, 2 spinnarna är dyra och på väg bort och DVD+R/RW fugerar bara att göra backup på data prylar medans DVD-R/RW fungerar till allt, DVD+R/RW är lite snabbare på vissa saker men värsta skit formatet om jag får utrycka mig så.............blää
    Om du inte leker med livet leker livet med dig

  3. #3
    Registrerade
    Jul 2002
    Inlägg
    26
    Respekt
    0

    Post

    Sonys DRU500 finns redan, den är ingen hit har lite problem med vissa media. (enligt rykten så kommer NECen ha samma problem, kansked därför releasen flyttas fram hela tiden)

    Pioneer DVR-104/A04 Funkar bra.
    Pioneer DVR-105/A05 släpps idag och borde funka bra.

    Billiga skivor finns på <a href="http://www.dvd-r.nu/" target="_blank">http://www.dvd-r.nu/</a> och <a href="http://www.**********.se/" target="_blank">http://www.**********.se/</a>

    <small>[ 22 November 2002, 07:37: Meddelandet redigerat av: ozzy ]</small>

  4. #4
    Registrerade
    Nov 2002
    Inlägg
    57
    Respekt
    22

    Post

    Jag har hittat Nec nya för 2900:- ink. moms på en svensk webshopp. En sådan blir det nog för min del så fort kassan tillåter. den klarar ju både -r/rw och +r/rw och det är ju trevligt. Så vitt jag förstår skall ju +r/rw vara mer kompatibel med sationära DVD spelare.
    "The mind is like a parachute - it only works if it's open."
    - Frank Zappa

    Xbox 1.1 / PCBioxx / WD120GB

  5. #5

    Post

    -= miraculix =-
    Får man fråga vart du har sett den någonstans, NEC'en alltså? Eftersom psxcare inte vill att man skriver länkar till eventuella konkurrenter så får du väl mejla mig eller nått...
    mrmental@yoyomail.com

  6. #6
    Registrerade
    Jul 2002
    Inlägg
    4
    Respekt
    0

    Cool

    Jag får troligtvis min Pioneer A05 imorgon. Bör fungera lika bra som A04 hoppas jag. Den är bara snabbare och billigare.

  7. #7
    Registrerade
    Nov 2002
    Inlägg
    9
    Respekt
    0

    Post

    miraculix

    var har du hittat NECs nya brännare.....maila mig gärna....snälla jag bara måste ha den nu i veckan
    swedish@swipnet.se

  8. #8
    Registrerade
    Nov 2002
    Inlägg
    9
    Respekt
    0

    Post

    hej all ni som vill köpa NECs DVD brännare ND-11000
    har precis pratat med marknadsansvarig på NEC, den lanseras först i JANUARI, de hoppas på jul men det är inte så troligt sa de.

  9. #9
    Registrerade
    Oct 2002
    Inlägg
    41
    Respekt
    22

    Post

    Ja, och nu vet vi att det är Maj som gäller... Jag köper A05/105... hej och tack

  10. #10
    Registrerade
    Mar 2002
    Från
    Ostersund
    Inlägg
    50
    Respekt
    23

    Post

    Ja nu orkar jag inte vänta på en NEC längre, får nog bli en sony som klarar + och - istället.

    Någon som har erfarenhet av en sony DRU500a?
    /P

  11. #11
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34

    Thumbs up

    Steg1: Ska man köpa en brännare ska man tänka på VAD man ska använda den till, filmer, spel, backup?
    Steg2: Villket system ska man sattsa på - el +?
    Ja svaret är inte så enkelt som det verkar. Villket format ska man sattsa på? JA SONYS nyaste bränner alla 6 formaten dvs, CD-R/RW,DVD-R/RW,DVD+R/RW varav CD-R 24x,CD-RW 10, DVD-R 4x, DVD-RW x2, DVD+R/RW x2,4 hastighet kostar ca 3000:- kan hittas för 2900:- MYCKET för pengarna.

    Vad man bör tänka på är att snart kommer en ny typ av DVD brännare som bränner i 16x i DVD format med en ny typ av laser som Mitsubishi tagit fram.
    Har skrivit om det i forumet här så läs mer om den där. Så frågan ÄR nu ska man köpa nu el vänta, JA vill man bränna i 4x (DVD-R)hastighet så köp en nu.
    Vill du bränna i 16x hastighet vänta en månad.

    <small>[ 09 January 2003, 09:18: Meddelandet redigerat av: pege63 ]</small>
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

  12. #12
    Registrerade
    Jan 2003
    Från
    Skellefteå
    Inlägg
    4
    Respekt
    0

    Post

    Synar ju att det kommer 16x DVD-brännare inom 1 månad. 1x dvd mostvarar cirka 1.3mb/s
    16x DVD-Brännare skulle således kräva ett kontinuerligt flöde av data på 20.8mb/s... är väl inget problem sålänge man har en ny snabb dator och kopierar från image.. men on-the-fly kopiering lär dröja.

    Det är inte viktigt heller.

    Har testat lite olika dvd-brännare, har själv fastnat för Sony DRU-500 som efter senaste firmwaren har avhjälpt alla kända fel.
    Men den kostar lite mer än Pioneers brännare, men om inte priset är det avgörande så rekommenderar jag definitivt sonyn.
    och bränner man på 4x-media så tar en full dvd-skiva mindre än 15 minuter.. det kan jag leva med.

  13. #13
    Registrerade
    Mar 2002
    Från
    Ostersund
    Inlägg
    50
    Respekt
    23

    Post

    Vart kan man hitta sonys nya för under 3000 kr?
    På pricerunner så ligger priset vid 4000.
    /P

  14. #14
    Registrerade
    Sep 2002
    Inlägg
    45
    Respekt
    22

    Post

    Nu är det väl ändå så att 16x dvd brännare tidigast kommer 2004 och inte om en månad.

  15. #15
    Registrerade
    Jan 2003
    Från
    Skellefteå
    Inlägg
    4
    Respekt
    0

    Post

    Världen är full av "snackare" som ska köpa den där cola prylen som "kommer inom en månad" sen då den väl kommer snackar de om nästa pryl....

  16. #16
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34

    Post

    </font><blockquote><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">referat:</font><hr /><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Originally posted by
    Ursprungligen skrivet av pACE:
    <strong>Nu är det väl ändå så att 16x dvd brännare tidigast kommer 2004 och inte om en månad.</strong></font><hr /></blockquote><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Till Sverige kanske nästa år fanns redan på messan i Hongkong nu i December när jag var där för vårt företags räkning, Mitsubishi ska sälja sin under EGET namn & på licens (lasertekniken) till andra. Sen finns där andra som tillverkar egna produkter med andra sorters tekniker, 16x skulle vara ute i början på mars sa tillverkaren av denna brännare inga namn.
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

  17. #17
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34

    Post

    </font><blockquote><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">referat:</font><hr /><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Originally posted by
    Ursprungligen skrivet av pekn2:
    <strong>Vart kan man hitta sonys nya för under 3000 kr?
    På pricerunner så ligger priset vid 4000.
    /P</strong></font><hr /></blockquote><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">SONYs kan du hitta på nätet finns på ett antal ställe nere i skåne för under 3000:- vet att uppåt landet är den dyrare min kostade 2989:- är mycket nöjd med mitt köp se till att ladda ner senaste drivrutinerna ta INTE dom som följer med(gammla).
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

  18. #18
    Registrerade
    Sep 2002
    Inlägg
    45
    Respekt
    22

    Post

    Att 16x brännare finns på en mässa är väl inte så konstigt, Tablett PC finns också på mässor t.ex.
    Vilket företag jobbar du för då? Står fortfarande fast att 16x kommer 2004, möjligtvis slutet av 2003.
    Sen kan du väl skriva vart du köpt din Sony brännare för 3000:- istället för att "specificera" dig så bra som du gjort. Med tanke på att du vet flera ställen så kan du ju nämna några då!

  19. #19
    Registrerade
    Sep 2002
    Inlägg
    45
    Respekt
    22

    Post

    Nänä, fast jag tror ju inte någon hade förväntat sig ett svar ändå....

  20. #20
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    ingen nu
    Inlägg
    172
    Respekt
    22

    Post

    dem flesta ligger vell runt 2-4x
    sen vad ska man ha den till egentligen helt onödigt enligt mig.
    för du kan vell lika gärna köra ftp till xboxen och föra över allt där. spelen hackar och tar längre tid om du kör från skiva. sen är den bara onödigt dyr.. men men alla är vi olika lägger pengarna på olika saker viktiga och oviktiga är upp till en själv.
    jag lever som jag lär !

  21. #21
    Registrerade
    Jan 2003
    Inlägg
    48
    Respekt
    22

    Cool

    Håller helt å hållet med "oskarthekungen"...varför köpa dvd-brännare när man kan tjacka en 120 giggare och föra över
    Do not underestimate the power of PlayStation!

Liknande diskussioner

  1. DVD från xbox till datorns dvd brännare
    By cyclo_hexene in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2003-12-16, 15:29
  2. Hjälp med Hårddisk köp
    By Bagger in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2003-10-13, 18:04
  3. behöver hjälp med ersättnings dvd till x-box
    By Bjoernboy in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2003-04-29, 15:48
  4. BRännare och skivor
    By Kwirk in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2002-08-19, 09:45
  5. Kopiering av DVD spel med DVD brännare!
    By Dajje in forum Playstation 2 - backup/patchar
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2002-07-23, 04:25

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •