Tjena,
är det nån som vet var rekommenderat värde för temperaturen på CPUn är? och vad som är farligt varmt i Xboxen. fundera på om man skulle behöva extra kylning?
/mvh Johan
Tjena,
är det nån som vet var rekommenderat värde för temperaturen på CPUn är? och vad som är farligt varmt i Xboxen. fundera på om man skulle behöva extra kylning?
/mvh Johan
Allt över 37 gör ju att man får feber..
Men min box står på 57.6 efter 1h med FTP....
har samma problem, har funderat om man ska göra nåt åt kylningen, men man hatar ju ljud från fläktar!
fundera lite på Zahlmans kyl fläns,
ser ut som en solfjäder och ger bra kylning, men vet inte om den är förstor... måste nog måtta lite...
Hur vet man vad temperaturen ligger på? finns det inbygt funktion eller måste man mäta själv??
NARF
Zahlmans kylfläns är för stor, jag har en sådan liggandes hemma.
Snigel: Det finns inbyggda censorer, och de läser nyaste Evolutionx och nyare cvs version av XBMP av.
<small>[ 02 May 2003, 08:44: Meddelandet redigerat av: Antigonos24 ]</small>
Gör som jag såga ut ett hål i plasten som både DVD & HD ligger ca 2 cm fr kanterna så att att det inte ligger så tätt mot plasten eftersomplast alstrar värme. Efter jag sågat ut en fyrkant i plasten runt om ca 2 cm fr kanterna runt om ligger min CPU temp på ca 40/42 grader när plasten var där så var tempen på ca 49-52 grader.
"Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."
Humzzz... Jag har en 120 MM Fläkt som går på 220 Volt som är tyst funderar på att sätta denna inpå Xboxen så det blir lite blå på den kommer detta att sänka tempraturen eller är det bara en fläkt till som häjer el räkningen utan verkan ?
It`s better too be dead and cool then alive and uncool
-----------------------------
Xbox v 1.5 Aladdin Advanced Chip
Alvedon, Panodil, Ipren sänker alla åxå tempen........
Okej ska testa ska jag lägga Panodilen i DVD släden och trycka in släden sedan ut den igen och hälla i vatten eller hur hadde du tänkt dej ? ....
It`s better too be dead and cool then alive and uncool
-----------------------------
Xbox v 1.5 Aladdin Advanced Chip
Bookmarks