Visar resultat 1 till 7 av 7

Diskussion: Xodus/Matrix modchip till XBox

Registrerade
    Nov 2002
    Från
    Gbg
    Respekt
    23

Post Xodus/Matrix modchip till XBox

Har planer på att köpa detta chip är det nått att ha? Passar den min XBox som är tillverkad 02-05-30?
    Skulle jag vilja veta om nån kan beskriva hur jag får min PC ihop kopplad till XBoxen sen när chippet är i satt.
    Räcker det att sätt i en kossad nätverkskabel i Pcn och sen in i XBoxen eller måste man ha typ nån hubb eller nått?

Registrerade
    Nov 2002
    Från
    Gbg
    Respekt
    23

Ingen som kan hjälpa mig?

Registrerade
    Oct 2002
    Respekt
    23

Kan du löda lite tycker jag du ska köpa x-excuter, Men annars är det väl inget fel på matrix, kan bli lite svårt att få den att lägga sig exact när du skruvar fast den, folk verkar ha problem med det. Men dom flesta har fått det att funka. Fördelen med X-executer är att du får plats med större bios och det verkar som om biosen kommer bli större i framtiden, så om du vill ha det senaste så är det kanske inte det bästa valet. Det ska oxå gå att flasha Xboxens egen bios med hjälp av matrix men om du inte klarar av att löda in en X-executer så ska du nog inte ge dig in på det. Du har den gamla versionen V1.1 av Xbox om det står det datumet som tilverknings datum samt så ska du köra med korsad kabel om du kör mot datorn direkt, om du ska kunna surfa samtidigt är det nog smidigast att använda en Hub, Switch eller router, Router är rekomenderat eftersom den kan ge dynamis ip till din Xbox vilket underlättar. Kör du med en sådan lösning ska du ha en rak kabel inte en korsad längre såvida din router inte har en uplink port för då funkar korsad där med. Hoppas det hjälpte annars är det bara att fråga på, vill du ha ett ingående svar ta en sak i taget.................................
    Om du inte leker med livet leker livet med dig

Registrerade
    Oct 2002
    Respekt
    23

Sorry skrev fel det är ju en V1.0, vart lite snurrigt det här. Har snackat om V1.1 hela dagen så den satt fast i fingrarna. Altså inte V1.1 som det står däruppe utan V1.0
    Om du inte leker med livet leker livet med dig

Registrerade
    Sep 2002
    Från
    Trollhättan
    Respekt
    24

Om du klickar på det vita papperet med en orange penna på så kan du editera ditt tidigare inlägg.

Registrerade
    Nov 2002
    Från
    Gbg
    Respekt
    23

Aha då fattar jag lite mer. Stort tack för hjälpen!!
    Jag har köpt mig ett chip nu och det blev Xodus/Matrix men jag har lite problem med att programera det. Jag andvänder programet (WinLPC) och bios (256k[1].Evx2.5.err.noani.nologo.evox)
    och när jag ska börja programera det så får jag fel medelande (Error erasing chip) vet du var jag gör för fel? Eller är det nån anna som vet?

Registrerade
    Nov 2002
    Från
    Gbg
    Respekt
    23

Spelar det nån roll vilket operativsystem man har på datan?
    Jag köp med WinXP.

Liknande diskussioner

1. Playstation 2 versus XBox (updaterad)
    By visuatrox in forum Playstation 2 - Övrigt
    Senaste inlägg: 2004-11-25, 12:59
  2. dvd+R i xbOx?
    By oskarthekungen in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2004-09-10, 10:06
  3. Varför så'n stor skillnad mellan montering på PS2 och XBox?
    By Gasbananen in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Senaste inlägg: 2004-06-08, 00:21
  4. Fråga ang Modchip till PS2
    By Chicken in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Senaste inlägg: 2002-10-30, 21:33
  5. Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2002-08-05, 20:24

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner