Visar resultat 1 till 10 av 10

Diskussion: Hjälp! Boxen bootar om när dvd:n och hd:n är inkopplade.!

  1. #1
    Registrerade
    Nov 2002
    Från
    Bronx
    Inlägg
    9
    Respekt
    0

    Post Hjälp! Boxen bootar om när dvd:n och hd:n är inkopplade.!

    Boxen bootar och blinkar rött när jag har kopplat in dvd:n och hårddisken i idekabeln. Om jag inte har dem inkopplade så går bioset på mitt matrix resp orginalbioset igång som vanligt...

    vad kan vara fel? Idekabel har ju fått utstå en del de senaste dagarna, kan det bero på den?

    förresten, är det nån som vet var man får tag på en sån där splitter till strömkabeln till hårddisken? Behöver en för att koppla in en till dvd...

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Post

    Pratar du originaldisk eller har du bytt? Om du bytt, står disken som Master?
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Nov 2002
    Från
    Bronx
    Inlägg
    9
    Respekt
    0

    Unhappy

    jag kör på orginaldisken....

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Post

    Har du kört några program/utilities/kopierat filer på hårddisken?

    Om du har flashat matrixen med ett bios som t.ex. försöker starta yboxdash.xbe istället för xboxdash.xbe så får du problem om yboxdash.xbe inte finns på hårddisken.

    Om du kört t.ex. DVD-X 1.0, eller bytt ut XBOXDASH.XBE mot något annat än originalversionen (t.ex. evo-x dashboard istället för ms dashboard) så går det inte att starta utan chip.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  5. #5
    Registrerade
    Nov 2002
    Från
    Bronx
    Inlägg
    9
    Respekt
    0

    Post

    Det ända jag har gjort är att installerat evoX (small drive)från superdisc2 och gjort en kopia av hårddisken.

  6. #6
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Post

    Du har med största sannolikhet flashat bioset med en "ybox" version.

    När du startar med matrix så försöker den hitta yboxdash.xbe och misslyckas.

    När du startar utan matrix så blir xboxen ledsen eftersom superdisc bytt ut originalversionen av xboxdash.xbe till evolution-x dashboard. Därmed går inte boxen att starta med vanligt bios.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  7. #7
    Registrerade
    Nov 2002
    Från
    Bronx
    Inlägg
    9
    Respekt
    0

    Thumbs up

    okej.. så jag behöver bara flasha med ett annat bios om jag förstått dig rätt...

    takc för hjälpen

  8. #8
    Registrerade
    Oct 2002
    Inlägg
    62
    Respekt
    22

    Post

    Ja, eller också kan du helt enkelt boota upp med Superdisc2-skivan i DVD:n och sedan byta namn på xboxdash.xbe till yboxdash.xbe på hårddisken. Sedan är det bara att boota om utan Superdisc2-skivan i driven och så är allt frid och fröjd.

    Eller också, om du har ett bios som vill ha evoxdash.xbe så byter du bara namn på xboxdash.xbe till evoxdash.xbe istället. Du märker vilken version du har genom att titta på namnet på den biosfil som du använde!

  9. #9
    Registrerade
    Nov 2002
    Från
    Bronx
    Inlägg
    9
    Respekt
    0

    Talking

    Tack för hjälpen.... jag löste det..
    Blev misstänksam på idekabeln och bytte den, nu funkar boxen klockrent! Tycker sladden är dragen på ett dumt sätt så det är lätt att paja den. Men det är ju inte meningen att man ska vara där pilla.

  10. #10
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Post

    Mmm, det är lätt att klämma sönder den där den går på ovansidan mellan dvd:n och hd:n.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Liknande diskussioner

  1. Varför bootar inte boxen?
    By abaqus in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2003-11-27, 12:21
  2. Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2003-11-12, 10:45
  3. Program på xb så man låser upp HDN?
    By oskarthekungen in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2003-04-16, 11:34
  4. Vill ha svar...
    By Calle_A in forum Ris & Ros
    Inlägg: 19
    Senaste inlägg: 2003-04-08, 16:23
  5. Använda Orginal Hdn från boxen i Pc
    By Morphem in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2002-09-01, 19:39

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •