Visar resultat 1 till 23 av 23

Diskussion: Hastighet mellan Dator och Xbox

Registrerade
    Apr 2003
    Respekt
    0

Angry Hastighet mellan Dator och Xbox

Åh nu blir jag lite ledsen. Jag läste lite på forumet här och såg att någon rekommenderade att gå in och ändra inställningarna på nätverkskortet så att den kör 100 Full Duplex så skulle överföringarna gå snabbare. Mitt nätverkskort stod på Auto så jag ändrade det. Förut så har jag bara kunnat skicka över filer från datorn till xboxen i ca 400kb/s. Nu när jag hade ändrat inställningarna på nätverkskortet så provade jag dra över ett spel till xboxen, då gick den upp i hela 3.5mb/s och jag var helnöjd! Jag gick till köket och tog mig lite käk sen när jag kommer tillbaka så ligger den bara på 400kb/s igen! Nån som varit med om detta själv eller möjligtvis vet vad som kan vara fel? tacksam för svar!

Registrerade
    Apr 2003
    Från
    Mamlö
    Respekt
    22

När vi skickar över filer mellan datorn och Boxen brukar vi ligga mellan 7-9 MB/s. Vi använder Flash FXP 2.0. Först hade vi också problem med hastigheten men det var bara att uppgradera FXP till den senaste versionen.

Registrerade
    Apr 2003
    Från
    sverige
    Respekt
    22

Jag hade x-akt samma problem men det rättade till sig efter jag la in superdisc 3.5och det där med att ändra till 100 full på nätverks kortet gör ingen skillnad
    Jag använder Xfer när jag ska lägga in spel jag tycker det funkar bättre

Registrerade
    Aug 2001
    Från
    Stockholm
    Respekt
    25

Ehh har man inte ställt in nätverkskortet på 100 Full dvs det står på Auto tex, så hjälper det i de flesta fall att det går snabbare...

Network Basics...

Självklart måste alla enheter stödja 100mbit/full duplex så i hubbar så hjälper det inte att ställa om korten till 100/Full (bättre att köra 100/halv)
    men har man korsad kabel eller 100 switch så bör man ställa korten och ev switchen på 100/Full..

<small>[ 27 April 2003, 21:56: Meddelandet redigerat av: wmadoss ]</small>

Registrerade
    Apr 2003
    Respekt
    0

Tackar så mycket för svaren! Jag ska prova med xFER samt att lägga in Superdisc 3.5. Om man har Superdisc på boxen fast av en äldre version, är det bara att lägga in den nyare versionen i dvd-spelaren och installera?(Jag tänkte om den nyare ersätter den äldre då)

Registrerade
    Apr 2003
    Från
    Mamlö
    Respekt
    22

Jepp. Det är bara att boota med skivan och installera på nytt.

Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Respekt
    35

Är där fel på SD 3.5.1? Xboxisotool säger att den inte kan skapa BIOS katalogen & winISO säger att där är fel på line 196??

Har laddat ner fr 2 olika ställen samma fel på båda?
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Registrerade
    Apr 2003
    Respekt
    0

Ingen som kan svara snabbt på om man vågar formatera c: e: och f:? Med Superdisc dårå.
    Jag är sugen på att börja om från 'scratch' nämligen

Registrerade
    Apr 2003
    Från
    sverige
    Respekt
    22

det är bara att formatera alla partitionerna och lägga in SD så har du en ny maskin på 3 min

Registrerade
    Apr 2003
    Respekt
    0

Jag la in Superdisc 3.5 samt installerade nyaste FlashFXP och provade föra över ett spel ifrån datorn till boxen men det gick fortfarande långsamt. Ibland kan det hända att den börjar på 2mb/s för att sedan sjunka till 380kb/s inom loppet av 5 minuter, allt som oftast ligger den alltså på 380kb/s. Lite jobbigt när man hör folk som är uppe i typ 7mb/s
    Aja, jag får väl helt enkelt stå ut med det.

Registrerade
    Aug 2001
    Från
    Stockholm
    Respekt
    25

Låter som duplex problem fortfarande tycker jag.

Har du kollat i settings i evolutionx vad xboxen står på .. står det verkligen 100/Full där...

Registrerade
    Apr 2003
    Respekt
    0

Japp. Line Status: 100/Full Duplex.
    Det kan väl omöjligt bero på att jag använder mig av en korsad kabel på typ 20 meter, jag tänkte om den är för lång? Kan det gå till sig om jag använder mig av routern och en rak kabel istället för direkt mellan datorn och xboxen?

Registrerade
    May 2003
    Respekt
    0

Mja, jag har precis samma problem. Får ca 350 - 400 kb/sec när jag laddar upp till boxen.

Har testat med 2 olika burkar, 2 olika TP, genom switch och med en korsad tp mellan box och pc. Ingen skillnad alls. Har senaste FlashFXP men gör ingen skillnad alls.

Första gången jag skicka till den så fick jag iaf 3500kb men efter 5 min så sjönk det till 400kb.

Kör med senaste superdisc oxå. Det är väl bara x2lite biosen som inte är senaste. X2 4973 v1.1 är det just nu.

//Mackan

Registrerade
    May 2003
    Respekt
    0

Märkte en till sak nu ja. Uppa till boxen går fortfarande segt. Men sen om man tankar från boxen till PC'n så får jag 7mb/sec.

Va äre som e galet?

//Mackan

Dumbo Guest

Har haft samma fenomen på ett 15 tal boxar när jag ska uppa till F: alltså dom 2Gb extra som man kan formatera fram på Seagate diskar, ligger mellan 350-500kbps, på E: ca 5000kbps, men idag testade jag Avalunch dashens FTP server och då var jag uppe i 5000kbps även på F:
    Det kan kanske ha nåt att göra med passive mode vilket EvoX inte stöder, vad vet jag, bara en teori.

<small>[ 08 May 2003, 18:33: Meddelandet redigerat av: Dumbo ]</small>

Registrerade
    Apr 2003
    Respekt
    0

Jasså, då kanske det skulle hjälpa om man gjorde som du skrev. Vad menade du med "Avalunch dashens FTP server"? Jag är inte så haj på detta som du nu kanske förstår, det skulle vara schysst om du kunde förklara för mig

Registrerade
    May 2003
    Respekt
    0

aha! Jag testa o ladda till lite olika partitioner just nu och alla funkar bra (7mb/s) förutom F: som går i 350 - 400 Kb/s.

Sitter en seagate i min oxå... Men jag tror inte det har något passive/active ftp att göra eftersom det gäller endast en partition?

Ska slänga i en 120gb snart. Se om det blir skillnad..

//Mackan

Registrerade
    Apr 2003
    Respekt
    0

Samma här också. När jag uploadar till E: så kommer jag upp kring 4 mb/s men när jag uploadar till F: så ligger jag bara på 350-400 kb/s. Lustigt.

Registrerade
    May 2003
    Respekt
    0

Bytte till en IBM 120GB och nu funkar det bra. Ligger på 5 - 6mb/sec

//Mackan

Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Respekt
    35

</font><blockquote><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">referat:</font><hr /><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Originally posted by
    Ursprungligen skrivet av wmadoss:
    <strong>Låter som duplex problem fortfarande tycker jag.

Har du kollat i settings i evolutionx vad xboxen står på .. står det verkligen 100/Full där...</strong></font><hr /></blockquote><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Det går ju inte ändra i XBOXEN bostäverna är GRÖNA & det går inte göra ngr ändringar där, dom sätter sig efter PCn inställningar i nätverket ju ?
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Registrerade
    Aug 2001
    Från
    Stockholm
    Respekt
    25

Jo det vet väl jag med men om det står på 100/halv där (på xboxen) så får man ju göra ngt åt det på PCn/switchen eller vad man nu har...

Registrerade
    Oct 2002
    Från
    Stockholm
    Respekt
    23

Ladda ner Windows commander/total commander...
    det programmet funkar snabbast för mig.

Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Respekt
    35

Med FlashFXP ligger jag mellan 7-9MB & med WinCommander ca 500-700KB

Liknande diskussioner

1. Hastighet mellan PC --> Xbox har sjunkit dramatiskt!
    By Boris in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2004-11-19, 13:23
  2. dvd+R i xbOx?
    By oskarthekungen in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2004-09-10, 11:06
  3. Varför så'n stor skillnad mellan montering på PS2 och XBox?
    By Gasbananen in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Senaste inlägg: 2004-06-08, 01:21
  4. Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2003-11-12, 11:45
  5. Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2002-08-05, 21:24

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner