Visar resultat 1 till 5 av 5

Diskussion: Har lite funderingar..

  1. #1
    Registrerade
    Apr 2003
    Från
    Falun
    Inlägg
    3
    Respekt
    0

    Post Har lite funderingar..

    Hejsan.. jag sitter här å funderar på att modda min box.. men är helt noll ställd om du det funkar, vad man behöver.. skulle var snällt om någon kunde ta det mest basic grejerna för mig.. Ska inte köpa ny HD för att det är en kille som kan bränna spelen åt mig.. det är det enda jag vet men annars är jag helt noll ställd.. ( å orkar inte leta igenom alla trådar här..)

    Har kommit på en några frågor..

    Å chippa är det samma sak som att flacha biosen ( vet att det inte är samma ska), men funkar det på samma set, så man kan se divx å andra film typer å att man kan spela brända spel..??

    Vilka program "behöver" man för att se filmer å andra saker man vill göra med boxen ( det mest vanliga)..

    Är det skillnd på dom olika chippen ..Är det nått som är bättre å nått som man ska passa sig för..?

    Hoppas att ni tar allt för illa upp med min frågor å att jag är lite lat å inte letar igeom forumet..

  2. #2
    Registrerade
    Apr 2003
    Från
    Mamlö
    Inlägg
    267
    Respekt
    22

    Post

    Jag vet faktiskt inte riktigt vilket chip som är bäst men jag har ett matrix-chipp som fungerar fin fint.

    Jag föredrar att inte flasha biosen eftersom du då inte har möjlighet att spela X-Box Live. Om du installerar ett chipp kan du sätta en switch som avaktiverar chippet och då använder sig Boxen av din orginalbios igen.

    Jag föredrar också håddiskbyte eftersom man slipper bränna ut alla spel (men det är ju självklart en smaksak). Filmer går självklart att lägga in på oginaldisken såväl som på en ny disk men på orginaldisken har man ju ett ganska begränsat utrymme.

    Det enda som du behöver i programvara för att kunna bl.a. kolla på filmer och spela spel är superdisk (t.ex. version) 3.5, denna ska brännas ut på en CDRW-skiva eftersom boxen oftast inte kan läsa CDR-skivor.

    Om du är intresserad av X-Box Live ska du (om du byter disk) låsa den nya disken till din X-Box med hjälp av ConfigMagic (som du finner på Superdisken) och lägga in orginaloperativsystemet från din orginaldisk.
    Kom ihåg att aldrig ansluta med ditt chipp aktiverat för då säger Microsoft aja baja och bannar din box.

    Hoppas att du blivit lite klokare av detta inlägg.

    // Fixxxer

  3. #3
    Registrerade
    Apr 2003
    Från
    Falun
    Inlägg
    3
    Respekt
    0

    Post

    Tacksam för snabbt svar.. Förstod inte så mycket av dom olika programen men det blir väll lite klarare när man får den chippad...

    Varför jag inte sätter i en ny HD nu är för att min ekonomi är helt kass ... är sjukskriven sen 9månader å då får man inte mycket pengar.. å sen är det en kille som kan bränna spel för en hundring å det är inte så farligt.. vet inte vad en dvdr kostar men tycker att det kan var ok pris..


    huvudsaken är att jag kan spela brända spel... ser inte så mycket på filmer å xbox live är inte så jätte intresant för tillfället..

    Har några fler frågor.. hur många olika chipp finns det..??
    Å om jag fram över köper en större hd är det svårt att sätta in.. å om jag har spel på dvdr kan man lägga in dom då.. eller måste man tanka ner dom från datorn men ftp...??

    tacksam för svar..

  4. #4
    Registrerade
    Apr 2003
    Från
    Mamlö
    Inlägg
    267
    Respekt
    22

    Post

    Att byta hårddisk är inte alls svårt, det finns utmärkta toturials på flera olika sidor.

    Du behöver inte heller tanka ner allting på nytt utan du kan använda dig av ett program som heter xbcopy där du kopierar inehållet på en skiva till hårddisken.

  5. #5
    Registrerade
    Apr 2003
    Från
    Falun
    Inlägg
    3
    Respekt
    0

    Post

    ok.. tacksam för svarena..!!

Liknande diskussioner

  1. messiah LITE pris???
    By filli100 in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2004-08-14, 15:53
  2. Lite funderingar ..
    By yabbah in forum DMS3, DMS4 lite, DMS4 PRO
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2003-08-03, 09:55
  3. Funderingar
    By Jochen in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2003-02-07, 10:51
  4. har lite problem som jag önskar att någon kan ordna
    By jose in forum Evolution-X Dashboard
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2003-01-26, 21:24
  5. Lite frågor om mitt Xecutor2 LITE
    By Henkomannen in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2003-01-09, 23:05

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •