Visar resultat 1 till 9 av 9

Diskussion: Pris för hela rasket

Registrerade
    Apr 2003
    Respekt
    22

Talking Pris för hela rasket

Halloj

Jag är nybliven ägare av en X-Box och har snabbt insett att den behöver modifieras.

Jag har ingen aning med vad eller hur så jag undrar helt enkelt.

Hur mycket kostar en moddning med nåt (bra) chip, ny hårddisk samt flashning (all inclusive)?

Jag vill kunna lägga spel och filmer på hårddisken utan trassel samt kunna stänga av trim chippet och kunna köra i originalläge.

mvh
    Gert

Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Respekt
    35

Beror på vad du vill göra med den antingen X2 lite el X2 pro. Vad är skillnaderna jo att PRO vers har 4 olika bioser du kan skiffta mellan (ladda in själv) & har en switch uppsats på utsidan av boxen. Mer för XBOX proffs som skall köra LINUX osv.

Du kan lugnt klara dig på en X2 LITE vers på din box, den har redan en fungerande bios installerad & bara lägga till ett antal xx kronor på en switch som stänger av & på din bios, tex när du ska lira LIVE, då måste man åxå låsa sin HD om man skall köra live på ORGINAL bioset.
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Registrerade
    Apr 2003
    Respekt
    22

Wink

Jag vill ju ha så mycket som möjligt för pengarna men det behöver inte vara nån overkill.

Kommer nog inte att utforska alla möjligheter med boxen, bara gamea och kolla på filmer.

Vill inte påta i eländet själv, nån (psxcare) får fixa..

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10

</font><blockquote><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">referat:</font><hr /><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Originally posted by
    Ursprungligen skrivet av GertLind:
    <strong>Jag vill ju ha så mycket som möjligt för pengarna men det behöver inte vara nån overkill.

Kommer nog inte att utforska alla möjligheter med boxen, bara gamea och kolla på filmer.

Vill inte påta i eländet själv, nån (psxcare) får fixa..</strong></font><hr /></blockquote><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Säkraste valet är som sagt X-ecuter 2 lite + extra switch eller x-ecuter 2 PRO (switchar ingår alltid). Då kan du uppgradera BIOS även när det börjar komma bios som kräver mer än 256K, samt du kan stänga av chippet när du skall spela på XBOX Live (vilket faktist är kul...)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Apr 2003
    Respekt
    22

Ok Hansi.

Vad kostar Kalajset och när har du tid.

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10

Xecuter 2 lite + switch 1.600:-
    Xecuter 2 pro inkl switchar 1.845:-
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10

...och vi fixar installationen på 30 minuter - 2 timmar om inte någon tekniker är sjuk eller att det kommit in på tok för många boxar på för kort tid precis före dig...

Registrerade
    Apr 2003
    Respekt
    22

Ok, Kommer nog att behöva en HD också.

By the way.

Kan vi göra någon form av paketpris.

Det du nämde (Pro varianten) + HD av någon rekommederad sort.

2 sådana uppgraderingspaket med installation på befintliga X-Boxar samt :

2 eventuellt 3 Nya X-Boxar Patchade och klara.

Ska vi ta det över telefon ?

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10

Japp, ring mig imorgon 08-615 21 60 eller 643 26 13.

Eller maila psxcare@netcare.se.

Liknande diskussioner

1. var för sägger den hela tidet "unknown flash type"
    By ali_ab in forum BIOS versioner och flashning
    Senaste inlägg: 2003-06-22, 23:49
  2. Vill ha svar...
    By Calle_A in forum Ris & Ros
    Senaste inlägg: 2003-04-08, 17:23
  3. Pris för byte av dvd-rom?
    By Wizz in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2002-11-11, 17:04
  4. Aktivera RGB för bästa bild med DVD-spelare samt ställ in ljudet rätt
    By Hansi in forum FAQ / Vanliga frågor och svar
    Senaste inlägg: 2002-05-10, 19:44
  5. Pris uppgifter för Neo2.2 + Installation?
    By choowie in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Senaste inlägg: 2002-02-26, 11:33

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner