Visar resultat 1 till 6 av 6

Diskussion: Kan man använda...

  1. #1
    Registrerade
    Jun 2002
    Från
    stockholm
    Inlägg
    5
    Respekt
    0

    Question Kan man använda...

    Hej!
    Fnderar starkt på att skaffa mig en Xbox snart men har en del frågor.
    För det första så vill jag ha det så lätt för mig som möjligt. Det jag vill är att kunna se filmer DVD och ev. brända filmer, Även import filmer (regionsfri)
    Vill kunna spela ev, brända spel som inte nödvändigt behöver vara brända på en DVD skiva utan mera på CD-RW vanlig skiva.
    Finns det även någon möjlighet att i själva Xboxen lägga in någon appl. så att man kan ta ex. ett lånat spel från ngn. polare och genom en knapptryckning lägga över en kopia på Xboxens hårddisk, och sedan spela trots att man inte har cd:n i?
    Går det även att spela spel man har importerat från USA (NTSC) format...
    och den sista frågan men som förmodligen inte hör hemma i detta forum....vet någon om det kommer att komma expansioner till det underbara spelet "Morrowind" till Xbox (som alla som har Pc har)

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Post

    En modifierad XBOX kan läsa brända spel, filmer osv. Dock kan inte alla xbox läsa alla typer av media, enda säkra mediat är DVD-R eller DVD+R.

    Xbox media player spelar upp divx, xvid, mpeg, mp-3 osv.

    XBCOPY kopierar enkelt in ett spel till hårddisken, dock kan vissa originalspel kräva lite extra handgrepp (patchar) för att trivas på hårddisken.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Dumbo Guest

    Post

    Skaffa dig en xbox med Samsungläsare, då slipper du bekymmer med media, jag har själv testat följande: Mr Platinum cd-r, Kodak Gold cd-r, Maxel cd-r, PC-Line cd-r, TDK cd-r, Verbatim cd-r, Memorex cd-r, Lead Data cd-r,Verbatim dvd+r, HP dvd-r, Sony dvd+r mm mm.Allt bränt mellan 4x-40x, tror inte det fins mycket som inte funkar i en Samsung läsare.

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Post

    </font><blockquote><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">referat:</font><hr /><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Originally posted by
    Ursprungligen skrivet av Dumbo:
    <strong>Skaffa dig en xbox med Samsungläsare, då slipper du bekymmer med media, jag har själv testat följande: Mr Platinum cd-r, Kodak Gold cd-r, Maxel cd-r, PC-Line cd-r, TDK cd-r, Verbatim cd-r, Memorex cd-r, Lead Data cd-r,Verbatim dvd+r, HP dvd-r, Sony dvd+r mm mm.Allt bränt mellan 4x-40x, tror inte det fins mycket som inte funkar i en Samsung läsare.</strong></font><hr /></blockquote><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">dvd-rw fungerar inte på Samsung.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  5. #5
    Registrerade
    Jul 2002
    Från
    Borlänge
    Inlägg
    42
    Respekt
    23

    Cool

    Jodå. Kanske inte alla, men de dvd-rw från clas ohlson jag kör funkar då finfint i min samsung men inte i philips lr thomson.

  6. #6
    Registrerade
    Feb 2003
    Från
    Nyköping/Oxelösund
    Inlägg
    178
    Respekt
    22

    Post

    Jag kör med Memorex DVD-RW i min Xbox med Samsung DVD och det funkar hur bra som helst...
    The mind is like a parachute - it only works if it's open...

Liknande diskussioner

  1. ..Hur bränner mAn speL...??????
    By krokkos in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 26
    Senaste inlägg: 2004-10-12, 08:52
  2. 5.1 Vilket chip/vilken modifikation skall man välja egentligen!
    By Hansi in forum XBOX / Evolution-X FAQ och Guider
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2004-03-08, 11:09
  3. Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2003-04-16, 17:02
  4. Kan man använda multi-x till att tanka?
    By ama in forum Playstation produktsupport - Multi-X
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2003-01-29, 15:46
  5. Vad kan man göra
    By wtre.net in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2002-11-30, 23:21

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •