Visar resultat 1 till 8 av 8

Diskussion: Vad behöver jag göra för XBOX Live?

  1. #1
    Registrerade
    Jul 2002
    Inlägg
    33
    Respekt
    22

    Question Vad behöver jag göra för XBOX Live?

    Jag har en XBOX 1.0, flashat TSOP med xecuters senaste bios. En hårddisk är också installerad men jag har blivit rätt sugen på att kunna lira på XBOX Live..

    Ska jag köpa en XBOX till eller kan jag göra något på min nuvarande för att kunna ha den både modiferad och kunna lira på xbox live?

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Post

    Säkrast är att ha en separat xbox.

    Men du kan även flasha tillbaka bios till original och montera ett chip som går att stänga av. Men då riskerar du att live i framtiden ändå lyckas upptäcka att din xbox har t.ex. konstiga filer på sig.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Mar 2003
    Inlägg
    19
    Respekt
    0

    Post

    det stämmer definitivt inte, om du stänger av ditt chip( du kan antingen ha en extern switch eller öppna boxen och stänga av det) och sedan låser din nya hårddisk kan de inte känna av att din box är moddad(filerna ligger ju på disken ). Funkar hur bra som helst med live, och du behöver verkligen inte köpa en helt ny x-box, skulle vara grymt onödigt. De vill väl bara att du ska köpa av dem...

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Post

    Dom kan titta efter t.ex. xbox media player savefiler i e:\
    Dom kan titta efter evoxdash.xbe på c:\

    Även om man kör en bios som tillåter att du har evoxdash.xbe på f:\ så går det att se i partitionstabellen att det finns en f:\

    Så jag kan aldrig svara att det är helt säkert att en modifierad xbox med avstängt chip fungerar med Live för all framtid. Du kan ju spekulera hur mycket du vill, det är inte dig kunderna ringer och skäller på och kallar för en lögnare om man råkar lova något man inte borde ha gjort...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  5. #5
    Registrerade
    Mar 2003
    Inlägg
    19
    Respekt
    0

    Post

    Nä, det slipper jag ju...men man kan ju vara tveksam till dina motiv att rekommendera köp av en ny xbox för dyra pengar. Och förresten behöver man ju faktiskt inte ha moddat sin box för att ha en f:\, eller hur? Du skulle ju kunna skriva att för 100% säkerhet bör man ha separat, me de allra flesta klarar sig ändå, då kan han ju få bestämma själv iaf. Är det värt att lägga ut 2000:- för att man kanske åker dit, fast risken är minimal.

  6. #6
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Post

    </font><blockquote><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">referat:</font><hr /><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Originally posted by
    Ursprungligen skrivet av Marky Mark:
    <strong>Nä, det slipper jag ju...men man kan ju vara tveksam till dina motiv att rekommendera köp av en ny xbox för dyra pengar. Och förresten behöver man ju faktiskt inte ha moddat sin box för att ha en f:\, eller hur? Du skulle ju kunna skriva att för 100% säkerhet bör man ha separat, me de allra flesta klarar sig ändå, då kan han ju få bestämma själv iaf. Är det värt att lägga ut 2000:- för att man kanske åker dit, fast risken är minimal.</strong></font><hr /></blockquote><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Det var ju det jag skrev...orkar inte alltid formulera mig som i en bok för 6-åringar bara...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  7. #7
    Registrerade
    Mar 2003
    Inlägg
    19
    Respekt
    0

    Post

    nu tycker jag du har lite tråkig attityd, det var inte alls så du skrev. Indirekt rådde du honom att skaffa ännu en xbox helt i onödan, det vet du också. Jag skrev bara att det är rätt onödigt eftersom det är extremt liten risk att bli bannad. Jag hade nog fomulerat mig annorlunda, men det kan ju bero på att du formulerar dig som en 6-åring... Hade du varit objektiv, som man skulle förvänta sig, hade du berättat det för honom, men du visste väl inte bättre och det är ju inte mycket att göra åt.

  8. #8
    Registrerade
    Apr 2003
    Från
    Mamlö
    Inlägg
    267
    Respekt
    22

    Post

    Självklart går det inte att garantera att en moddad X-Box kommer fungera på X-Box Live för all framtid! Det fungerar än så länge om du låser hårddisken och lägger in rätt version av operativsystemet. Men (och ett stort men) eftersom du accepterar Microsofts Licensavtal så vet du aldrig vilken information som sänds från din Box till Microsoft. Det är inte speciellt svårt för Microsoft att se om Boxen är moddad (eller rättare sagt har evo-x installerat) eftersom t.ex. det finns en fil som heter evoxdash.xbe på C:, det finns sparningar på E: från XBox Mediaplayer och det finns en partion F:.

    Detta är saker som inte ligger där på en omoddad X-Box.

    Sån tur är har Microsoft inte orkat bry sig om detta än men vem vet om de kommer göra det någon gång. Min egen uppfattning är att Microsoft inte kommer göra något än (!) eftersom det inte går att köra piratkopierade spel online.

    Men det finns som sagt inga garantier för att det kommer att gå att köra online någon längre tid.

Liknande diskussioner

  1. Playstation 2 versus XBox (updaterad)
    By visuatrox in forum Playstation 2 - Övrigt
    Inlägg: 23
    Senaste inlägg: 2004-11-25, 12:59
  2. dvd+R i xbOx?
    By oskarthekungen in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 10
    Senaste inlägg: 2004-09-10, 10:06
  3. Min xbox är helt död error 07 vad ska jag göra!!
    By S_a_T_o_R in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2003-04-20, 16:13
  4. Vill ha svar...
    By Calle_A in forum Ris & Ros
    Inlägg: 19
    Senaste inlägg: 2003-04-08, 16:23
  5. Inköp av Xbox inom två månader
    By ConraDargo in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 13
    Senaste inlägg: 2003-01-05, 19:29

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •