Skulle Live fungera på min 1.1 om jag låste min hdd och lödde på fler biosar och en switch på mitt redan flashade bios?
Skulle Live fungera på min 1.1 om jag låste min hdd och lödde på fler biosar och en switch på mitt redan flashade bios?
Om du har fashat din box ser jag egentligen inga hinder med att löda på ett chip med orginal-biosen med en switch och på så sätt ha möjlighet att köra Live med chippet aktiverat men jag vill inte garantera något.
Okej, tack! Jag får se om jag vågar detta... Ingen ide att slänga ut 500 i onödan om man endå blir bannad sen.
Varför fler bios?
Du stänger av som i mitt fall x2 lite & kör sen på orginal bios med orginal msdash låst HD & allt vad det inne bär. Har en v 1.1 med x2 lite, låste upp HD med hdunlock med lösen tankade över allt på den stora hd, låste den med hdunlock & samma lösen & vad det innebär, spelade LIVE för ngr veckor sen utan prob. Kan inte garantera att det funkar OM du låst din HD med Config Magic vågar inte pröva med det, ska göra lika dant på den andra boxen jag köpte när Hd har kommit.
"Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."
Det jag menade var att om man har en flashad box kan man om man vill köra med orginal-biosen på chippet i stället. Detta bör inte spela någon roll.
Det här med att låsa disken med ConfigMagic innebär inga problem med X-Box Live (än i alla fall), min disk är låst med ConfigMagic och funkar fint på Live.
Detta är dock ingen garanti för all framtid
Jag kör med x2pro och config-magic låst hårddisk utan problem.
I butiken har vi även en xbox där originalbioset är helt förstört, den har bara ett x2lite chip med originalbios + 4976 switchbart. Även den fungerar med live.
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
Oki då vet man det åxå, det kvittar var ngn stans ORGINAL bioset sitter bara det är kopplat till boxen. Trodde att där var ngn promt som kände av vilken plats bioset som köres.
<small>[ 06 May 2003, 11:11: Meddelandet redigerat av: pege63 ]</small>
"Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."
Bookmarks