Visar resultat 1 till 10 av 10

Diskussion: Vad ska jag välja?

  1. #1
    Registrerade
    Nov 2002
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    42
    Respekt
    22

    Post Vad ska jag välja?

    Jag hade tänkt att införskaffa mig en xbox.. jag undrar bara en sak.. jag hade tänkt att se till så att den kan köra backupspel och amerikanska spel... gärna DIVX och SVCD också..

    Hur gör jag för att få den till detta? Vad ska jag köpa? Tänkte att jag skulle låta PSXcare installera den och så.. men jag vill väldigt gärna kunna byta till nyare version av bios etc i framtiden... Vad ska jag välja???

    MVH
    zab

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Post

    Låt oss flasha om bioset i din xbox, så kan du uppdatera själv sedan.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Nov 2002
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    42
    Respekt
    22

    Post

    okej.. men vad är det som jag inte får med om jag bara flashar den då? Jämtemot att chippa med t.ex. x-ecutor 1.1 ?

  4. #4
    Registrerade
    Nov 2002
    Från
    Stockholm / Solna
    Inlägg
    27
    Respekt
    0

    Post

    HANSI

    När kommer ni att kunna chippa/flasha de nya boxarna, ni gjorde ett bra jobb med min förra men nu har jag köpt en till, jag var inne hos er i tisdags men fick åka hem igen utan resultat.

    Kan man - kommer man att kunna - när i så fall
    (de nya boxarna) väntar otåligt har en massa spel och en (ganska) ny köpt dvd-brännare
    Burn or get Burned

  5. #5
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Post

    Vi kan flasha dom nya sedan över en vecka tillbaka (då bioset släpptes) men som vanligt tar det några dagar tills alla i personalen i båda butikerna tar till sig alla nyheter...

    Flashning av nya boxar sker endast här på söder tills vidare. Lämnar du in i city så åker dom hit med den.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  6. #6
    Registrerade
    Nov 2002
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    42
    Respekt
    22

    Post

    Okey... men hur mycket kommer det att kosta för att få nya X-ecuter 2 Lite chippet installerat, när det kommer? När får ni in det?

  7. #7
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Post

    </font><blockquote><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">referat:</font><hr /><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Originally posted by
    Ursprungligen skrivet av zaben:
    <strong>Okey... men hur mycket kommer det att kosta för att få nya X-ecuter 2 Lite chippet installerat, när det kommer? När får ni in det?</strong></font><hr /></blockquote><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Prel. 750:- för chippet + 500:- för montering = 1.250:-
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  8. #8
    Registrerade
    Nov 2002
    Från
    Stockholm / Solna
    Inlägg
    27
    Respekt
    0

    Post

    HANSI

    Jag vill att DU fixar min xbox eftersom du verkar var en av de bättre i Sverige på att fixa sånt. Kan du säga till mig när du har tid så kommer jag in. Jag förstår om du e lite upptagen men hellre väntar jag och får det proffsigt.
    Burn or get Burned

  9. #9
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Post

    </font><blockquote><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">referat:</font><hr /><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Originally posted by
    Ursprungligen skrivet av Xozmania:
    <strong>HANSI

    Jag vill att DU fixar min xbox eftersom du verkar var en av de bättre i Sverige på att fixa sånt. Kan du säga till mig när du har tid så kommer jag in. Jag förstår om du e lite upptagen men hellre väntar jag och får det proffsigt.</strong></font><hr /></blockquote><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Det är bara att slänga in boxen under ordinarie öppettider. Xboxar försöker vi beta av löpande på 1-3 dagar då dom är enklare och snabbare att fixa än PS2.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  10. #10
    Registrerade
    Nov 2002
    Från
    Stockholm / Solna
    Inlägg
    27
    Respekt
    0

    Post

    Jag undrar om jag ska vänta på executer 2 och evo-x 3.6 eller om jag ska flasha vilket tror du é bäst med tanke på möjligheter att spela från HD:n och Live-kompabilitet. Det kanske går att ha en original bios och en "Hack"-Bios som man hålla på och flasha fram och tillbaka (om man bara flashar boxen)

    Vad tycker du?

    Ps. Den andra boxen är flashad men jag bor på två olika ställen så jag måste fixa till båda
    Burn or get Burned

Liknande diskussioner

  1. Hjäälp! slängde allt på c: vad ska jag göra? ngn Hansi?
    By Jon77 in forum Evolution-X Dashboard
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2003-06-13, 15:00
  2. Vill ha svar...
    By Calle_A in forum Ris & Ros
    Inlägg: 19
    Senaste inlägg: 2003-04-08, 16:23
  3. Fråga angående chip vad ska jag välja???
    By age in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2002-12-09, 19:48
  4. Vad ska jag välja..?
    By Elvis The King in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2002-11-04, 20:51
  5. Vad ska jag välja för chip???
    By Dazzin in forum Playstation 2 - backup/patchar
    Inlägg: 11
    Senaste inlägg: 2001-12-28, 23:32

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •