Visar resultat 1 till 5 av 5

Diskussion: Matrix Hjälp...

Registrerade
    Oct 2002
    Respekt
    0

Post Matrix Hjälp...

Hej!

Har flashat in Evox 2.5 (1mb ver) på mitt matrix chip. Boxen startar som den skall och chipet lyser grönt. Sätter i en av mina backup skivor (dvdr skiva) men den säger bara att den inte känner igen skiva..bla...bla..

Testar efter detta att flasha med Evox 2.6 (256k ver)och med blå dash..
    Första gången jag startade så blinkade det rött o funkade inte..Lossade på det lite och startade om, funka bra, men ingen blå dash dök upp...

Någon som vet vad som e problemet, har det blivit något fel vid flashningen eller är det kanske glapp kontakt mellan chipet o moderkortet ??
    Måste man flasha med en 1mb bin fil eller går det lika bra med en 256kb fil ?

Vore tacksam för hjälp med detta, då jag redan har haft en massa klydd med ett enigmah chip
    Nu vill jag bara att det skall funka...
    Boxen e tillverkad 2002-05

<small>[ 27 November 2002, 13:47: Meddelandet redigerat av: Renko ]</small>

Registrerade
    Sep 2002
    Från
    Stockholm
    Respekt
    0

Xodus/Matrix är väl 256K flash på. Så då MÅSTE du väl ha ett 256K bios att flasha med. Har du kollat att du har en 1.1 bios till en 1.1 xbox och vice versa för 1.0

Registrerade
    Oct 2002
    Respekt
    23

Har hatt samme problem.
    Jeg sier det igjen: Selv om det flasher grønt betyr ikke at chippen sitter korrekt. Du får forsøke reseate chippen. Sett den til mode "Always ON". Om den rebooter 3 ganger sitter ikke chippen korrekt. Keep on trying..

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10

</font><blockquote><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">referat:</font><hr /><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Originally posted by
    Ursprungligen skrivet av jLM:
    <strong>Xodus/Matrix är väl 256K flash på. Så då MÅSTE du väl ha ett 256K bios att flasha med. Har du kollat att du har en 1.1 bios till en 1.1 xbox och vice versa för 1.0</strong></font><hr /></blockquote><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Nej, använder man winlpc så plockar den ut valfri 256K "partition" ur chipet. Och den föreslagna (4:e) partitionen brukar alltid vara rätt...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Oct 2002
    Respekt
    0

Oki, utgår ifrån att det inte sitter på ordentligt då...
    Får väl testa o ändra läge på det då..

Man om jag har uppfattat det hela rätt, så är min xbox tillverkad 2002-05 en v 1.0 så då är det väl onödigt att testa bios för 1.1 eller?

Felmeddelandet om att den inte känner igen skivan eller att den är smutsig beror helt och hållet på att matrix inte sitter på som det skall då ???

Liknande diskussioner

1. Matrix, Xbox v1.1 (viktigt) Hjälp
    By A proud Xbox 0wner in forum Matrix/Xodus Support
    Senaste inlägg: 2003-01-28, 04:55
  2. Akut hjälp med mitt matrix chip.........???
    By Elvis The King in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2002-12-07, 22:30
  3. Matrix Hjälp
    By chris in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2002-12-05, 21:36
  4. Matrix Hjälp
    By tazzon in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Senaste inlägg: 2002-11-28, 21:52
  5. Fixa felflashat TSOP med Matrix
    By MaCRo in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2002-11-16, 01:25

Bookmarks