Visar resultat 1 till 2 av 2

Diskussion: Boxen, chippen EVOx..hilfe...

  1. #1
    Registrerade
    Dec 2001
    Inlägg
    6
    Respekt
    0

    Question Boxen, chippen EVOx..hilfe...

    Sorry to bring this up...men jag e lite borta
    Jag har försökt att förstå detta så bra jag kan nu och nu undrar jag lite ifall jag har rätt och vad psxcare kan fixa med min konsol..

    1.Evo-x = Bios och ett litet "operativsystem" med nya menyer, möjligheter för boxen mm.. stämmer?

    2. Jag kan lämna min box till PSXcare så ni kan flasha om originalbiosen till EVO-x eller är detta olagligt? I annat fall hur mycket kostar detta?

    3. Matrixchipet levereras med en tom bios? om inte hur får man tag i ett nytt bioschip?

    4. När ni säger Bios så syftar ni på ett tunnt kretskortchip med 256kb flashminne?

    5. När man beställer Matrixchipet och ska fixa allt hemma, vad får man då med för att utföra detta?

    6. Hur mycket kostar det ifall jag lämnar in min Xbox till PSXcare för chippning av Matrix + installation av EVO-x Dashboard?

    7. hur mycket kostar det om jag endast vill ha Matrixchipet flashat och installerat? (förutsatt att det har en tom bios)

    Stort tack på förhand!
    /Kim

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Post

    1: Ja, ungefär så ja.
    2: 1.500:-
    3: Matrix levereras "blankt" ja. Flasha med valfritt bios.
    4: Beror på sammanhanget. BIOS i xboxen är lagrat i en 40 pins TSOP kapsel med 40 ben med en kapacitet på 1MB. De flesta BIOS ryms på 256KB, därför är det många chip som endast har 256KB.
    5: Du får med chip, programmerare, bruksanvisning. Oftast även ett 9V batteri till programmeraren.
    6: 1595:-. Ingen garanti lämnas på monteringen, det kostar 500:- varje gång vi skall rätta till chippet ifall det hamnar ur läge.
    7: Ingen skillnad jämfört med punkt 6.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Liknande diskussioner

  1. evox.ini
    By fjodde in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2005-08-24, 21:12
  2. Varför bootar inte boxen?
    By abaqus in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2003-11-27, 12:21
  3. Hur får man spel på " F " att fungera?
    By Z i n g o in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2003-04-28, 21:37
  4. Installera evox 3285 på Evox 2.2 bios?
    By bono in forum Evolution-X Dashboard
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2003-01-16, 13:51
  5. FF10 Boxen ?
    By nirre in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2002-08-20, 18:10

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •