Visar resultat 1 till 20 av 20

Diskussion: Är det bara jag som har problem med xbox och D-Link router

  1. #1
    Registrerade
    Apr 2003
    Från
    Gbg
    Inlägg
    109
    Respekt
    22

    Post Är det bara jag som har problem med xbox och D-Link router

    När jag har min xbox kopplad till min router (D-Link 604) så tappar boxen anslutningen fram o tillbaks (om man kollar i systems settings). Kopplar jag en 10mbit hub mellan router och box så funkar det, men jag vill köra 100mb....
    ****YGIDORP******
    Xbox v1.0 - IBM120GB HD - Thomson DVD - Matrix Xodus Chip - Xecuter2 BIOS - Superdisc3.5.1

  2. #2
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34

    Post

    Du kanske bara har 10MB nätverkskort el så ställer du in AUT på ditt nätverkskort inte fullduplex

    <small>[ 19 May 2003, 08:22: Meddelandet redigerat av: pege63 ]</small>
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

  3. #3
    Registrerade
    Apr 2003
    Från
    Gbg
    Inlägg
    109
    Respekt
    22

    Post

    Den står på 100mbit Full duplex under systems settings. När jag kopplar boxen på en 10Mbit hub blir det 10mb half duplex. När den är kopplad på 100mb, tappar den anslutningen titt som tätt. 100mb --&gt; no connection --&gt; 100mb

    ???
    ****YGIDORP******
    Xbox v1.0 - IBM120GB HD - Thomson DVD - Matrix Xodus Chip - Xecuter2 BIOS - Superdisc3.5.1

  4. #4
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34

    Post

    Hmm jag har samma problem jag har ett fullduplex 10/100 kort & det visar halfduplex i settings, jag har ingen hub/switch mellan bara en korsad kabel, märkligt tycker jag säg till hur du lyckades fixa problemet tack annars verkar det som ett hårdvarufel i xboxen svårt med kompatibileten

    <small>[ 19 May 2003, 10:36: Meddelandet redigerat av: pege63 ]</small>
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

  5. #5
    Registrerade
    Nov 2002
    Inlägg
    57
    Respekt
    22

    Post

    I vissa fall kan det fungera bättre om man inte låter nätverkskort och switch köra i auto utan tvingar upp dem i 100 Full. Detta kan vara värt att testa om ni har problem. Det kan också vara värt att säga att man kan tjäna på att tvinga ett krånglande nätverksskort till 100 half efter som själva förhandlingen i vissa fall tar mycket tid och kraft. Det kan också vara värt att testa med andra nätverkskablar. Även väldigt små skador kan orsaka att kort och switch står och förhandlar gång på gång.
    "The mind is like a parachute - it only works if it's open."
    - Frank Zappa

    Xbox 1.1 / PCBioxx / WD120GB

  6. #6
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34

    Post

    nope har inte med det att göra har prövat det, för vad det är en bugg i AMD processen det går att tanka ner en fix som heter 4in1 eller ngt sådan bytar jag till PC som har INTELs P4 försvinner problemet AMDs XP2000+ sätter det på halfduplex medan P4 sätter det på fullduplex har jag märkt skall ladda ner det där 4in1 eller vad det heter ser om det hjälper. (jo en sak till naturligtvis har man samma inställningar på båda)
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

  7. #7
    Registrerade
    Aug 2001
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    708
    Respekt
    25

    Post

    4in1 som du pratar om pege är för moderkort med VIA chipset och gäller inte bara AMD processorer. Och jag kan inte tänka mig att den ska kunna åstadkomma detta problem. Men har du en länk där du hittat detta så posta den...

  8. #8
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34

    Post

    ja VIA chipset har inbyggda nätverkskort i MK (2st) tror att har med det att göra, AMD kan bara köras på VIA/ALi/SIS/Nvidia chipset inte INTELS dom stöder inte AMD, kan laddas ner på VIAs hemsida eller sök på googles. Ska köra in den idag får se om det hjälper tror det för jag har råkat ut för det innan men det slog mig idag att det var så........eller kan vara så ska testa i kväll

    <small>[ 20 May 2003, 10:57: Meddelandet redigerat av: pege63 ]</small>
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

  9. #9
    Registrerade
    Apr 2003
    Från
    Gbg
    Inlägg
    109
    Respekt
    22

    Post

    Men jag sitter på en D-Link router, så vad skall det ha med saken att göra?
    ****YGIDORP******
    Xbox v1.0 - IBM120GB HD - Thomson DVD - Matrix Xodus Chip - Xecuter2 BIOS - Superdisc3.5.1

  10. #10
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34

    Post

    Chipset betyder allt det är det som styr alla dom andra
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

  11. #11
    Registrerade
    Aug 2001
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    708
    Respekt
    25

    Post

    Jo men det är inte bara AMD som kör på VIA du kan behöva 4in1 till P4 processorer också....en annan sak är att de inbyggda nätverkskorten suger riktigt bra så skaffa ett annat om ni använder såna och har problem...

    Och som sagt har inte hittat eller hört ngt om att det ska ställa till duplex problem... kanske kan vara en ide att installera 4in1 om det inte ens går att installera nätverkskortet.

  12. #12
    Registrerade
    Apr 2003
    Från
    Gbg
    Inlägg
    109
    Respekt
    22

    Post

    Ok, men jag har en Dell Optiplex Pentium III 1000Mhz samt en HP Pentium III 450Mhz samt en Dell Latitude Laptop PIII 800Mhz och ingen av dessa har via chipset...
    ****YGIDORP******
    Xbox v1.0 - IBM120GB HD - Thomson DVD - Matrix Xodus Chip - Xecuter2 BIOS - Superdisc3.5.1

  13. #13
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34

    Post

    4in1 är till för VIAs chipset, skriver bara om vad jag har upplevt med half/fullduplex visar som sagt fulltuplex i xbox settings när jag kopplar min P4 till xboxen & halfdublex med AMD XP2000+ med samma inställningar i båda maskinerna, så jag drar den slutsatsen att det har att göra med VIAs chipset efersom jag har dom senaste drivrutinerna till nätverkskortet & det visar halfduplex, men som sagt jag återkommer efter att har instalerat den senaste 4in1 för VIAs chipset

    <small>[ 20 May 2003, 11:10: Meddelandet redigerat av: pege63 ]</small>
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

  14. #14
    Registrerade
    Apr 2003
    Från
    Gbg
    Inlägg
    109
    Respekt
    22

    Post

    Jo, men jag har också problemet?
    ****YGIDORP******
    Xbox v1.0 - IBM120GB HD - Thomson DVD - Matrix Xodus Chip - Xecuter2 BIOS - Superdisc3.5.1

  15. #15
    Registrerade
    Aug 2001
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    708
    Respekt
    25

    Post

    Herregud vad du upprepar pege... han har ju inte VIA chipsetm sen skriver du att 4in1 är för VIA chipset (som jag skrev ovanför) försök hitta ngt som hjälper istället...

    Som jag skrev i ett annat inlägg så hade jag exakt samma problem när vi tog hit en polares xbox i helgen och installerade ett matrix chip i.
    Vi har exakt samma version av chip och xbox och samma ftpklient. Där fick vi också 100full sen blev det no link titt som tätt... Testade sen på min xbox då var det inga problem alls...

    Ang att du får 10/Halv när du kör i en 10hub så skall det vara så hubbar stöder inte flödesreglering och därmed inte full duplex (även fast du kan köra det så går det inte fortare blir bara krockar)

  16. #16
    Registrerade
    Apr 2003
    Från
    Gbg
    Inlägg
    109
    Respekt
    22

    Post

    Precis, och i 10Mb funkar det kanon. Det är också så att 10 hubben är kopplad på dlinken. Så xboxen måste ha nåt med saken att göra i 100Mb...
    ****YGIDORP******
    Xbox v1.0 - IBM120GB HD - Thomson DVD - Matrix Xodus Chip - Xecuter2 BIOS - Superdisc3.5.1

  17. #17
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34

    Post

    kolla din dators bios gammla bioser har ngr inställningar för det.

    Och det var inte för honom jag skrev utan i allmänt intresse men det var tydligen för mycket.

    Kolla <a href="http://www.computerbase.de/download.php?id=397&sid=dbcca4aee6e81c70d7db8922c0 f2b947" target="_blank">HÄR</a> (Version 5.00.1012) finns uppdateringar till chipset som hotar upp pc betydligt när dom är instalerade, kommer inte ihåg va vad dom heter men intelchip ngtting kolla det iaf.

    <small>[ 20 May 2003, 13:22: Meddelandet redigerat av: pege63 ]</small>
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

  18. #18
    Registrerade
    Apr 2003
    Från
    Gbg
    Inlägg
    109
    Respekt
    22

    Post

    Jag har inga problem att tex köra laptopen 100 Full Duplex på det uttaget...
    ****YGIDORP******
    Xbox v1.0 - IBM120GB HD - Thomson DVD - Matrix Xodus Chip - Xecuter2 BIOS - Superdisc3.5.1

  19. #19
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34

    Post

    Det visar fullduplex i xboxen settings med min laptop åxå (IBM)
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

  20. #20
    Registrerade
    Apr 2003
    Från
    Gbg
    Inlägg
    109
    Respekt
    22

    Post

    Jag körde ju DHCP i boxen förut, ändrade till statisk och kopplade på 100Mb...än så länge fungerar det bra
    ****YGIDORP******
    Xbox v1.0 - IBM120GB HD - Thomson DVD - Matrix Xodus Chip - Xecuter2 BIOS - Superdisc3.5.1

Liknande diskussioner

  1. Playstation 2 versus XBox (updaterad)
    By visuatrox in forum Playstation 2 - Övrigt
    Inlägg: 23
    Senaste inlägg: 2004-11-25, 12:59
  2. Vill ha svar...
    By Calle_A in forum Ris & Ros
    Inlägg: 19
    Senaste inlägg: 2003-04-08, 16:23
  3. Inköp av Xbox inom två månader
    By ConraDargo in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 13
    Senaste inlägg: 2003-01-05, 19:29
  4. ARG...över PSXCare och en massa andra saker
    By wyntoon in forum Playstation 2 - produktsupport övrigt
    Inlägg: 13
    Senaste inlägg: 2002-10-06, 18:13

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •