Visar resultat 1 till 7 av 7

Diskussion: Fjärrkontrollen och regionsfri dvd-spelare med xbox v1.1?

  1. #1
    Registrerade
    May 2003
    Inlägg
    36
    Respekt
    22

    Arrow Fjärrkontrollen och regionsfri dvd-spelare med xbox v1.1?

    Hejsan!
    Har nu haft min moddade xbox i ca 2 veckor. Jag kollar väldigt mycket på film genom "Xbox media player", och funderar på att köpa dvd-kitts-fjärrkontrollen. Men jag läste något om att xboxen's DVD låser sig på den region fjärrkontrollen tillhör?

    Är xboxen regionsfri från början om man aldrig har haft en fjärrkontroll kopplat till den? Jag har en "riktig" dvd-spelare hemma som är låst på region 2, så det skulle va jätte bra om jag kunde använda xboxen för att kolla på alla andra regioner. Men om det är så att fjärrkontrollen låser xboxen på tillexempel region 2, kan det lika gärna kvitta, då styr jag hellre med xboxen's handkontroll.

    PS: Min Xbox version är 1.1 och är moddad, men inte med ett "chip". Vet inte riktigt vad det heter.

    // Fredrik

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Post

    Fjärrkontrollen påverkar inte uppspelningen av dvd på din xbox, du använder dvd-x 2.0 och inte vanliga ms dashboard för att se filmer nu. Men dvd-x 2.0 fungerar inte med fjärrkontroll, så du kan inte använda fjärren när du ser importerade filmer. Om du istället startar ms dashboard för att se filmer kan du använda fjärrkontrollen, men bara för region 2.

    Vi hoppas att det kommer en xbox media player med bra dvd stöd snart, då kommer man kunna använda fjärrkontrollen för alla dvd-filmer.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    May 2003
    Inlägg
    36
    Respekt
    22

    Talking

    aah okej, tack! Då blir det att inhandla en fjärr snart då.

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2001
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    708
    Respekt
    25

    Post

    Du kan använda dvdx1 istället för dvdx2 så kan du se alla regioner och använda fjärrkontroll...

  5. #5
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Post

    </font><blockquote><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">referat:</font><hr /><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Originally posted by
    Ursprungligen skrivet av wmadoss:
    <strong>Du kan använda dvdx1 istället för dvdx2 så kan du se alla regioner och använda fjärrkontroll...</strong></font><hr /></blockquote><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Nej, inte på en 1.1 box
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  6. #6
    Registrerade
    Aug 2001
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    708
    Respekt
    25

    Post

    Japp det kan man. Man kan byta ut hela dashboarden och köra en dashboard från 1.0 boxar på en 1.1 box och i och med detta kan man patcha dashboarden..

  7. #7
    Registrerade
    Apr 2003
    Inlägg
    2
    Respekt
    0

    Post

    Japp det går hur bra som helst.

Liknande diskussioner

  1. Playstation 2 versus XBox (updaterad)
    By visuatrox in forum Playstation 2 - Övrigt
    Inlägg: 23
    Senaste inlägg: 2004-11-25, 12:59
  2. dvd+R i xbOx?
    By oskarthekungen in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 10
    Senaste inlägg: 2004-09-10, 10:06
  3. Varför så'n stor skillnad mellan montering på PS2 och XBox?
    By Gasbananen in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 25
    Senaste inlägg: 2004-06-08, 00:21
  4. Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2003-11-12, 10:45
  5. Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2002-08-05, 20:24

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •