Visar resultat 1 till 4 av 4

Diskussion: Men vadå välja 4034 på Enigmah ?

  1. #1
    Registrerade
    Jun 2002
    Inlägg
    22
    Respekt
    0

    Question Men vadå välja 4034 på Enigmah ?

    Fattar inte riktigt. När man ska löda dit Enigmah chippet så står det att man ska välja mellan 4034 & 3944 beroende på om man har PAL osv. så långt fattar jag. Nu är ju saken den att det står ju f-n inte VART jag hittar vad jag ska löda. Det följer med en liten j-vla bild men att hitta vart är ju som att leta efter en nål i en höstack. Hittade ett av ställena man ska löda på och det var ju på själva Enigmah kortet, vilket redan var lött. Så vart hittar man det andra stället ? Det som på bilden har ett litet "plustecken" ovanför sig ? Jag hittar det f-n inte iaf.

  2. #2
    Registrerade
    May 2002
    Från
    sthlm
    Inlägg
    108
    Respekt
    23

    Post

    jag tror problemet redan är löst på ditt pcb kort eftersom du säger att det redan är lött så är det lugnt du har en pal maskin som är 4034 eller vad det nu var och det ärfärdiglött den andra bilden med plus teknet är för ett anna kretskort som enigmah levererar till andra delar av världen så det är bara trycka in i boxen. rätta mig någon om jag har fel.

  3. #3
    Registrerade
    Jun 2002
    Inlägg
    22
    Respekt
    0

    Post

    aha... men något skit blev det iaf.

    farsan fick löda dit chippet, han är elektriker så han "borde" göra rätt iaf. tycker man ju. I vilket fall som helst så lödde han skiten med massa j-vla utrustning t.ex. under mikroskop el. vad f-n det var så att det inte skulle kunna bli någe fel. tyckte det var bäst så eftersom jag tyckte allt såg så j-vla pilligt ut. när vi sedan slår på xboxen så blinkar bara "status" lampan fram på den, ringen alltså. den blinkar grönt/rött hela tiden. men innan den ens börjar med det så stänger av/slår på sig själv 3 ggr. först. ingen bild, inga skivor fungerar, inget ljud etc. vad f-n kan vara fel ? är kanske möjligt att nån sladd lossnat när han skruvade ihop boxen, f-n vet jag... irriterande är det iaf.

    någon annan som haft samma fel ? alltså att lampan blinkar sådär ?

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Post

    Om den blinkar så är det fel på monteringen av chipet. Gå igenom allt igen.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Liknande diskussioner

  1. XBOX Multi-X chip ENIGMAH
    By palten2000 in forum Annonser/SPAM
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2002-08-23, 22:16

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •