Kommer ni att plocka in några openxbox?
Kommer ni att plocka in några openxbox?
Antagligen, eftersom så många frågar efter den.
Frågan är om produkten verkligen behövs, när man kan använda evolution-x för att flasha om BIOS osv...
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
Openxbox chippet är väl perfekt om man ska använda sig av evox mjukvaran. Om man vill byta till en större hårddisk, måste man ju kunna flasha modchippet, och det går ju med OpenXbox, inte med Enigmah eller Xtender chippen.. Eller kan man flasha enigmah chippet?
<small>[ 08 July 2002, 20:50: Meddelandet redigerat av: ogge ]</small>
Man måste ändå ha någon modifikation att börja medför att kunna starta skivan... och med 9 - 10 lödpunkter så väljer man nog det framför enigmah
Ja, OpenX blir ju perfekt med ett Evo-X bios flashat i. Jag ska helt klart testa det där med att byta ut hårddisken mot en större.
Ja, men det kommer komma billigare chip med samma antal lödpunkter.
Open XBOX kommer alltid vara dyrare eftersom det innehåller en massa komponenter för att man skall kunna koppla det till en PC för att flasha dess BIOS.
Man kan även använda ett billigare chip och använda evo-x för att flasha originalbioset.
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
X-ecuter chippet som ska komma ut den här månaden låter väldigt intressant också. 1 lödningspunkt, och så har dom gjort en speciell patch till EvoX mjukvaran, så man kan installera andra större hårddiskar. Läs mer på <a href="http://www.x-ecuter.com/" target="_blank">http://www.x-ecuter.com/</a>
Är det verkligen tekniskt möjligt med bara en lödpunkt?
Det är inte en lödpunkt, det är en anslutningskabel.
Övriga lödningar görs genom att man löder genom hål på chipets kretskort till lödpunkter på kretskortet i xbox.
Enkelt att montera, men antagligen ett helvete att ta bort :-)
Tycker ni borde ta in openbox.. klart värt det tycker jag.. sen ska man bara byta dvd, hårddisk och lyckas montera chippet och borra hål i x-box lådan på ett snyggt sätt så man slipper öppna den varje gång man ska flasha om det..
Hansi, pratar du om x-ecuter eller openxbox nu?
</font><blockquote><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">referat:</font><hr /><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Originally posted by
Ursprungligen skrivet av ******:
<strong>Hansi, pratar du om x-ecuter eller openxbox nu?</strong></font><hr /></blockquote><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">De chip som annonseras som "1 wire" är just det... En KABEL, resten av lödningarna görs genom att man löder tennet rakt genom chipet... I detta fall pratar vi om x-eceuter. Openxbox löds nog med kablar till alla punkter.
Fördelen med x-ecuter är att den, har både no patch hack och eject trick.
Men jag kommer att köpa openxbox.
<small>[ 10 July 2002, 19:26: Meddelandet redigerat av: Sheytan ]</small>
Nån som har ngn mer info om X-ecuter förrutom x-ecuter.com?
</font><blockquote><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">referat:</font><hr /><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Originally posted by
Ursprungligen skrivet av Sheytan:
<strong>Fördelen med x-ecuter är att den, har både no patch hack och eject trick.
Men jag kommer att köpa openxbox.</strong></font><hr /></blockquote><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">X-ecuter har no-patch-hack och eject-trick eftersom den är baserad på evolution-X bios 2.2 (antar jag...). Det är inga problem att ladda in den biosversionen i en openxbox...
På Xbox-scene står det att OpenXbox ska släppas den 22:a Juli .. låter lovande *glad*
Ursprungligen skrivet av Hansi:
<strong>X-ecuter har no-patch-hack och eject-trick eftersom den är baserad på evolution-X bios 2.2 (antar jag...). Det är inga problem att ladda in den biosversionen i en openxbox... </strong></font><hr /></blockquote><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Kollar man på Xbox-scene info om modchip, så klarar inte evox 2.2 av eject trick.
eject trick: EvoX 2.2: no (works from HD)
<small>[ 10 July 2002, 23:21: Meddelandet redigerat av: Sheytan ]</small>
Man kör ju självklart evo-x från hårddisken, och då fungerar "eject utan att göra reset" alldeles utmärkt med EVO 2.2.
Annars skall ju EVO 2.1 klara "eject utan att göra reset"
Mycket att hålla reda på tydligen :-)
Hur som helst, om dom som tillverkar x-ecuter mot förmodan lyckats hacka ett eget bios som är bättre än de som finns tillgängliga är det bara en tidsfråga innan någon släpper x-ecuters bios på nätet.
Ursprungligen skrivet av Lizard:
<strong>På Xbox-scene står det att OpenXbox ska släppas den 22:a Juli .. låter lovande *glad*</strong></font><hr /></blockquote><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">De har redan skickat ut ett lass med openxbox chip...
Verkar vara nära nu...
Från xbox-scene:
"Openxbox (PC-BioXX) for non-germans
>> OpenXbox should become available for presale for non-german people on 15 July 2002. Only Paypal/Anypay will be available and shipping date will probably be 22 July 2002.
They will have international resellers later , but if you cannot wait openxbox should become available from ..... on 15 July for non-germans. (shipping price will probably be pretty high , certainly outside EU).
Also note that it looks like they changed the name from "OpenXbox" to "PC-BioXX""
<small>[ 12 July 2002, 15:41: Meddelandet redigerat av: Lizard ]</small>
Bookmarks